Colossus Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Kjøpte meg en ny Intel Q9650 og en Nvidia GTX295 her for leden, men min Zalman 650W hadde ingen 6+2 pins for det nye grafikkortet. Så jeg bestilte en ny PSU, en Crosair HX850W, som jeg fikk i dag. I mellomtiden har jeg brukt den nye CPUen og mitt gamle grafikkort. Når jeg nå installerer PSUen og starter PSUen, blinker det på HKen (Asus P5KC). Ett blink og ett beep hvert sekund, og det er ingen ting som skjer om jeg trykker på Start-knappen. Det står absolutt ingenting om hva dette betyr i manualen til HKen. Hva kan være årsaken? PS:Det har ikke vært noe røyk eller svid lukt, så jeg tror ikke det er noe som har gått galt der i allefall. Endret 3. august 2009 av Colossus Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Sjekk at alt er tilkoblet. Er det det så er det muligheter for at enten skjermkortet eller psu'en er defekt. Test skjermkortet i en annen pc just in case. Lenke til kommentar
JAH Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Finn ut hvor mange ganger det piper og sjekk mot denne lista Tipper du har AMI bios http://www.ami.com/support/doc/AMIBIOS8_Ch...de_List_PUB.pdf http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 At LED lyset på HK blinker tyder på feil/problemer med PSU, evtuelt andre strøm problemer. Selv om PCen er slått av, med PSU tilkoblet, skal dette LED lyset lyse fast, uten blinking. Det lyset er 5V stand by spenningen fra PSU, så noe er galt, men kan ikke si hva. Lenke til kommentar
Colossus Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 Ja, det var nok PSUen. Hva som er problemet vet jeg ikke, men jeg sender den tilbake så fort de aksepterer returen. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå