holvik Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Har Xp og Ubuntu i dualboot på en Lenovo x61s. Bruker Firefox på begge to, men det er stor forskjell på skriften. I Linux er skriften fetere og jeg synes att dette reduserer lesbarheten. Har de samme skrift innstillingene i Firefox på begge os'ene. Noen som vet hva som gjør dette ? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 installere msttcorefonts fra pakkebrønn løser det problemet Lenke til kommentar
holvik Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 installere msttcorefonts fra pakkebrønn løser det problemet Takk for svar. Har nå installert msttcorefonts ,men bokstavene er fremdeles "fete". Er det noe mer jeg må gjøre for å få dette til å fungere ? Lenke til kommentar
holvik Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Tillater meg en bump. Dette problemet irriterer meg grenseløst. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Her er et skjermskudd av tekstinnstillingene mine i Firefox. Kontroller at dine samsvarer. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Takk for svar. Har nå "kopiert" dine instillinger i Firefox og lesbarheten ble bedre. Det er fremdeles bedre i XP. Problemet dukker opp i Opera også. Snåle greier ! Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Snåle saker. Gjelder dette kun i nettleserne, eller er det et generelt problem på maskina? Hvilket skjermkort/driver/oppløsning etc har du? Lenke til kommentar
holvik Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Nei, dette gjelder ikke bare nettlesere. Thunderbird også, og sikkert flere prg. Skjermkort Intel Gm965 , oppløsning 1024x768 , har ikke installert noen driver selv. Ifølge Synapic brukes en driver med navn : xserver-xorg-video-intel Lenke til kommentar
oldis Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 oppløsning 1024x768 Bruker du samme oppløsning i XP ? Er dette Native oppløsningen til LCD-panelet ditt? Har sett at skrifta kan bli "stygg" dersom du ikke bruker native oppløsning. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Ja bruker native oppløsning, både i XP og Ubuntu. Link til Lenovo Finnes det andre skjerm drivere jeg kan prøve ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå