Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spørsmål rundt Svineinfluensa

Gjest SvineRedd

Anbefalte innlegg

Gjest SvineRedd

Hei.

Jeg har enkelte spørsmål rundt svineinfluensa. Vi hører nå i dag i nyhetene om at en mann fra Aust Agder i 50 årene ligger i respirator og tilstanden er økt fra "alvorlig" til "meget alvorlig". Spørsmålet mitt blir da, hvorfor er det slik at noen mennesker blir alvorlig syke av denne influensaen, og hvorfor blir andre mennesker berørt som om noen bare kastet en flue på de, så går det over. Har dette med hvor sterkt immunforsvaret er?

Så har jeg et spørsmål om svineinfluensa og diabetes. Hvorfor er det farlig? Slik jeg ser det så er det farlig fordi man kan bli så syk at man ikke lengre er istand til å kontrollere blodsukkeret. Men er det andre ting som gjør det spesielt farlig som jeg burde vite?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svineinfluensa er ikke farligere enn vanlig influensa for den vanlige nordmann. Folk dør av Influensa hvert år, det er helt normalt. Det som gjør svineinfluensa "farligere" er at den smitter flere, dermed dør også flere. At den er verre enn vanlig influensa for vanlig, friske folk er bare en haug med bull.

Endret av Hans-o
Lenke til kommentar
Gjest Svineredd

Men nå var det ikke det jeg spurte om.

Spm 1: stikkord: immunforsvaret som gjør det?

Spm 2: stikkord: andre ting som er farlig med diabetikere og svineinfluensa?

Lenke til kommentar

Svarte jo på det... Det er som vanlig influensa... Hvorfor blir en mann med lungebetennelse sykere enn en frisk person når begge får influensa? Svaret er vel gitt er det ikke?

Når det gjelder diabets har det sikkert noe med immunforsvar eller noe sånt å gjøre.

Lenke til kommentar

Vi hører aldri om noen som kommer i respirator av vanlig influensa, vi hører heller aldri om de som dør av det.

Dette er som en vanlig influensa, noen blir dårligere enn andre, tipper det er grunnen alder, kroniske sykdommer, hvor ofte man ellers er syk osv.

Blodsukker er noe som er veldig viktig for mennesket, og når det gjelder diabetikere har de det ikke like lett, kan være derfor de blir dårligere enn de som ikke har noen kronisk sykdom.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Guest_nelly_*
Hei.

Jeg har enkelte spørsmål rundt svineinfluensa. Vi hører nå i dag i nyhetene om at en mann fra Aust Agder i 50 årene ligger i respirator og tilstanden er økt fra "alvorlig" til "meget alvorlig". Spørsmålet mitt blir da, hvorfor er det slik at noen mennesker blir alvorlig syke av denne influensaen, og hvorfor blir andre mennesker berørt som om noen bare kastet en flue på de, så går det over. Har dette med hvor sterkt immunforsvaret er?

Så har jeg et spørsmål om svineinfluensa og diabetes. Hvorfor er det farlig? Slik jeg ser det så er det farlig fordi man kan bli så syk at man ikke lengre er istand til å kontrollere blodsukkeret. Men er det andre ting som gjør det spesielt farlig som jeg burde vite?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...