janstok Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Hvordan kan jeg printe bildene til JPEG uten å få den hvite kanten med? Noe annet litt snodig som har hendt i det siste, bildene som er tatt vertikalt blir strukket ut horisentalt når jeg skal redigere dem? Noen som kan hjelpe meg, så takk takk. Lenke til kommentar
Turbojugend2 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Punkt 1. Du må ha en printer som støtter dette - ikke alle printere kan printe bilder "borderless". Se printerens spesifikkasjoner/bruksanvisning. Punkt 2. Deretter må denne funksjonen aktiveres i printeregenskapene. Når dette er gjort kan du forandre "margins" til 0.00 og "cell size" til max(i Lightromms Printmodul) og få en fin print uten en forstyrende hvit kant rundt. Når det gjelder det siste spørsmålet ditt er jeg litt usikker på hva du mener. Strekker bildet seg når du går fra Libary- til Developmodul? Lenke til kommentar
janstok Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 Det jeg mener med å printe bildet er å gjøre om raw bildet som er blitt redigert over til JPEG fil, så printeren brukes ikke. På "margins" er det umulig å ha mindre enn 0,14 inches. Glem det andre spørsmålet jeg hadde, det er løst. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 (endret) Prøv eit anna papirformat – eg testa litt no, og måtte velge eit papirformat utan kantar. Klikk på Page setup nede til venstre. Kva du kan velge i her, og korleis dialogen ser ut, avheng av operativsystem og kva skrivarar du har installert. Eg kunne ma. velge papirtypen «A4-foto u/kantlinje. 210x297mm», som du ser på det vedlagte skjermskotet. Margane kan då setjast til 0. Har du ein layout med fleire bilete sidan du bruker print-modulen i staden for å eksportere? Endret 12. august 2009 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
janstok Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Der er løsningen, må visst eksporter bildene og ikke printe dem! Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå