trn100 Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Håper det er derfor trådstarter spør også! At han har kommet et skritt videre til tross sin unge alder og mer eller mindre ubevisst er tiltrukket av det som virkelig betyr noe fremfor kortsiktig moro! Lenke til kommentar
mari-jenta Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Ikke for å være ekkel, men skal like å se at du har de samme holdningene når de tingene du setter høyest henger lengst ned både på deg og ledsageren, for det kommer til å skje før eller siden, hos begge to, enten du vil eller ikke, og da er det straks andre verdier som teller! Men hvem tenker vel på sånt når man er 20 og fremdeles er mer opptatt av det man har bak og foran enn det man har på innsiden! Holdninger angående trening og kosthold har med innsiden å gjøre. Det handler overhodet ikke om at man vil ha en partner som ser ut som en calvin klein-modell, men at man vil ha en partner som tenker litt over hva han spiser, og ser fordelene ved å holde seg i god form. Jeg er veldig aktiv, og kunne ikke tenkt meg en kjæreste som aldri trente og som dytta i seg masse usunn mat. Dette ville vært total turn-off nesten uansett hvordan personen hadde sett ut, så ikke kom her og fortell meg om at utseendet ikke er så viktig i lengden - det vet jeg vel alt om! Det jeg skrev, handler om at det er viktig å finne en partner som deler de samme holdningene som en selv. Og dette med trenning og kosthold er like viktig som alt annet som må klaffe mellom to mennesker når det gjelder verdier, i alle fall i dag hvor det er så mange overvektige på min alder. Det er lett å se at noen velger å leve annerledes enn andre. Jeg ville hatt en kjæreste som klarte å holde tritt meg meg på sykkeltur, og som var interessert i å bli med. Men jeg har forståelse for at en person som kanskje trener minimalt og som ikke bryr seg så mye om hva han/hun spiser, har problemer med å se at dette med livsstil er veldig viktig for andre. Det er også bedre å finne en person med samme interesser og holdninger, i stedet for å prøve og forandre en person. Hvis trådstarter må ta med sin utkårede ut på en times power-walk hver kveld for å gjøre henne fysisk attraktiv, så er det noe som er galt. Da syns jeg faktisk han burde la være. Denne jenta fortjener også at noen liker henne for den hun er. Lenke til kommentar
granny Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Der er jeg faktisk enig med deg. Begynte å bli mer bekymret for at trådstarter er den rette for jenta det er snakk om en motsatt jeg når jeg leser hva han skriver. Unner ingen å bli sammen med noen som har som mål å forandre vedkommende for å bli slik man selv ønsker. Man må få lov til å være den man er i et forhold ellers så er det dødfødt! Når det er sagt, synes jeg kanskje trådstarter burde prøve ut litt om det kanskje er andre aktivteter en regelrett trening som han kan få med jenta på, samt at de kanskje kunne prøve å lage litt mat i sammen som er nærende og god uten å være fetende. På den måten blir de bedre kjent også. Er helt enig i at det ikke er noen fordel å være for tykk, men man har faktisk ingen garanti for et langt liv sammen uansett hvor sunt man lever. Det viktige er å sette pris på det som betyr noe i det lange løp, for som Terje sier... etter som årene går så er det faktisk mye annet en utseende som betyr noe. Ting kan også skje med trådstarter slik at han ikke lenger klarer å være i samme aktivitet og være like atletisk som nå - tror han da at dette er jenta som likevel vil være der sammen med han? Vel - da bør han gi forholdet en sjanse.. men ikke prøv å gjøre henne til noe hun ikke er! Det kommer det aldri noe godt ut av! Lykke til og fortell gjerne hvordan det går Lenke til kommentar
mari-jenta Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Selvfølgelig må man regne med at man ikke får så mye tid til trening og sånn ettersom årene går, og man vil sikkert legge på seg. Men det må være slitsomt å leve et liv sammen med et menneske som har andre holdninger enn en selv - i alle fall når dette er et irritasjonsmoment allerede. Det er holdningene som er avgjørende, ikke nødvendigvis antall kilo. Jeg tror ikke disse holdningene endrer seg så utrolig mye ettersom årene går - man kommer ikke til et punkt i livet hvor det plutselig er greit å spise pølse i brød hver dag, hvis man tidligere har vært litt bevisst på hva man spiser. Når jeg leser det trådstarter skriver, så minner det meg om andre tråder som tar for seg problematikken hvor jenta har født to barn og mannen ikke finner henne fysisk attraktiv lenger, og hvor mannen blir frustrert fordi jenta ikke ser ut til å ha lyst til å gjøre noe med kiloene hun la på seg under fødselen. Forskjellen mellom denne tråden, og slike andre tråder, er at trådstarter er nyforelsket i en ung jente. De kan godt lage mat sammen som hun "har godt av", men med mindre de bor sammen så tviler jeg på at denne maten kommer til å ha så mye og si på hennes fysiske tiltrekning. Han må ta henne som hun er, ellers får han bare glemme henne. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 beste forholdet jeg har hatt begynte sånn, varte vel 2 år... Lenke til kommentar
granny Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Kan godt hende at det ikke er liv laga.. men da har man ihvertfall gitt forholdet en sjanse og slipper å angre seg om noen år (30...kanskje... ) for at man ikke tok sjansen! Bedre å angre på noe man HAR gjort, en å angre på noe man ikke har gjort! Lenke til kommentar
-nala- Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Enig med granny. Synes du burde gi forholdet en sjanse. Kan jo hende at du blir mer tiltrukket av henne med tiden. Eller at hun blir påvirket av din livsstil, og får et bedre syn på trening. Det får du ikke svar på med mindre du prøver. Vet du forresten om hun har følelser for deg? Lenke til kommentar
Gjest Guest_abc_* Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Jeg har kanskje overdrevet det seksuelle en smule. Jeg tror noe av grunnen til at jeg ikke tenker på sex er at jeg i henne ser en partner for livet, ikke et ligg. Kommer vi så langt at sex er aktuelt, er jeg sikkert ikke vond å be Jeg kan si at hun bare er 19 år, så selv om hun ikke bryr seg om trening og helse nå, er det kanskje håp for fremtiden. Jeg kommer uansett ikke til å prøve å forandre henne, det er ikke rette veien å gå. Hun fortjener å bli elsket for den hun er, ikke noen jeg eventuelt kunne fått hun til å bli ved hjelp av mas, trygling og press Det hadde selvsagt vært gøy med en jente som kunne holde følge med meg på sykkel- og fjelltur, men jeg velger å se det positiv i det: det er sunt å ha litt forskjellige interesser og holde på med noe for en selv slik at man ikke blir gående oppå hverandre 24/7. Jeg har selvsagt lyst til å tilbringe hvert eneste minutt sammen med henne, men det er neppe spesielt lurt i lengden. Vet dessverre ikke hva hun føler for meg, så er mulig problemstillinga ikke blir aktuell i det hele tatt. Dog håper jeg dette blir et "problem" jeg må ta stilling til i fremtiden Lenke til kommentar
granny Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hei igjen . Synes vel egentlig at den trådtittelen din er litt missvisende jeg etter det som kommer fram... . Det viser seg jo at du egentlig finner henne litt vel attraktiv... slik at det skremmer deg litt Eller hva? Høres litt kjent ut det her.. . Synes ikke du skal tenke så mye på at dere er litt forskjellige jeg. Tro meg - det kommer en tid (forhåpentligvis) da det er veldig greit at dere ikke alltid har de samme interessene, men henter inn innpulser fra hvert deres sted slik at dere fortsatt kan ha noe å snakke om når det har gått noen år. Greit å være forelsket å henge i hæla på hverandre i starten, men jammen er det godt å komme ut litt sammen med helt andre og dyrke sine egne interesser. Det som er viktig er at man likevel kan være interessert i hva den andre driver med, og vise at man bryr seg om det, uten at man nødvendigvis bryr seg om å drive med det samme selv! Samt å gi hverandre den friheten og tilitten at man LAR hverandre ha et selvstendig liv selv om man skal dele livet med et annet menneske. Som jeg tidligere var inne på, prøv å finne ut hva dere har av felles ting som dere kan gjøre sammen og ta dere tid til dette, men ikke forvent at hun skal dele dine hobbier (noe du etterhvert vil bli glad for at hun ikke gjør...) og la henne ha sine ting også som hun kan drive med i "fred". Blir det dere etterhvert, og dere finner ut at dere vil stifte familie sammen, så får dere jo også der en felles ting som vil oppta mye av tiden deres, men glem aldri å sette av tid til dere to i sammen, samt litt "alene" tid! På den måten tror jeg at forholdet deres kan vokse seg sterkt. Forelskelse er en veldig god følelse, men et godt vennskap er noe som bare vokser seg sterkere med årene når hverdagen kommer! Og tro meg.. den kommmer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå