mortho7 Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Vedlagt ligger kredittnota-vedlegget (avbildet) jeg fikk fra Komplett.no angående en pc-skjerm jeg har bestilt. Skjermen er bestilt for en god stund siden. Her er mailen jeg fikk med .pdf-filen; Kreditnota Kundenr. ... Vår ref: WEB Deres ref: Adresse: Xxxxxx Xxxxxxx Xxxxx ... ... Melding fra Kundesenter: Tapt hos TP. Produkter: 1 PCS 380179 BenQ 24" LCD E2400HD TCO03 1920x1080, 1000:1, 2ms, VGA/DVI/HDMI Totalt: Netto - 1.916,00 Frakt - 101,81 Miljøavgift - 24,00 MVA (25%) - 510,45 Totalsum - 2.552,26 _____________________________________ For kreditnota se vedlagte pdf-dokument eller kontosidene på www.komplett.no. Med vennlig hilsen Komplett.no Noen som kan forklare hva jeg skal gjøre med denne mailen? Skjønner at dette er en slags rettelse på kjøpet(?) Endret 3. august 2009 av mortho7 Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 http://www.fakturo.no/hjelp/artikkel/hva-er-en-kreditnota/ Stemmer det du sier, ville bare tatt vare på den. Virker som det er det smarteste. Er vell det du skal betale og ikke evt en annen du har fått ifra de tidligere. Lenke til kommentar
mortho7 Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 http://www.fakturo.no/hjelp/artikkel/hva-er-en-kreditnota/ Stemmer det du sier, ville bare tatt vare på den. Virker som det er det smarteste. Er vell det du skal betale og ikke evt en annen du har fått ifra de tidligere. Sier du at det summer sier, er det jeg skal betale dem? Jeg betalte varen i det jeg mottok den på postkontor (Postoppkrav) Lenke til kommentar
M3tt Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Høres ut som "TP" (Tollpost?) har somlet den bort, og at du derfor får pengene tilbake. Hvis du får en annen skjerm er det bare regnskapsteknisk, siden du vil få en ny faktura på den. Komplett kan ikke sende deg to fakturaer men bare få beløpet en gang, derfor lager de en kreditnota på den første fakturaen. Hvis ikke de har sagt noe annet trenger du ikke gjøre noe. Lenke til kommentar
mortho7 Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 Høres ut som "TP" (Tollpost?) har somlet den bort, og at du derfor får pengene tilbake. Det som er, er at jeg har mottatt varen for en god stund siden (brukt den en stund), men når jeg titter tilbake på pakkesporingen, så ser jeg at den ikke er oppført som "Hentet"/"Utlevert" som det pleier å stå når en vare er hentet av kjøperen. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 "Er vell det du skal betale ...." -------------- En kreditnota betyr at du får pengene tilbake...jeeez.... Lenke til kommentar
mortho7 Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 (endret) "Problemet" her er jo at jeg har mottatt varen som jeg har sagt to ganger tidligere. Så grunnen til at de sendte meg kredittnotaen må da være at varen ikke ble registrert i pakkesporingen da jeg betalte for den i Mars (postoppkrav), som nå er 6mnd. siden. Så jeg bare sender dem en mail om at varen er mottatt og alt er som det skal. Vil jo ikke ta nytte av en feil som muligens kan bli oppdaget av Komplett eller TollPost selvom det er de som gjør feilen, plutselig blir jeg tatt for svindel om jeg tar nytte av feilen deres Endret 3. august 2009 av mortho7 Lenke til kommentar
M3tt Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Siden du har fått varen bør du si ifra om det, ja. Jeg hadde begynt å svare før du postet ditt andre innlegg, og derfor så jeg det ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå