Gå til innhold

er "Nvidia gtx 275" dårligere enn "ATI hd 4890"

wilwar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faktisk liten forskjell. Standard GTX 275 er faktisk kraftigere enn standard HD 4890, om rett skal sies. Dog en fabrikkoverklokket versjon, som XxX versjonen er så godt som identisk med GTX 275 når det gjelder ytelse. Om det har noe betydning for deg, så har også GTX 275 kortene PhysX funksjonen.

Lenke til kommentar

Tja, XFX GTX 275 og et Sapphire Radeon HD4890Toxic er vel prikk lik i pris og ytelse. Derimot er Toxic kortet mindre effektkrevende og om jeg husker rett, langt stillere.

Selv ville jeg valgt et 275 kort, har lyst på de 3D brillene! Om det ikke var for dem, så er Toxic kortet virkelig noe å tenke på.

Lenke til kommentar

hei, og tusen takk for svar ^^

tenkte litt på det, men ser ikke ut som det kommer en valgmulighet med et overklokket ATI 4890 som grafikkort på Opsette jeg skal bestille.

gidder ikke vente med og bestille så jeg går for et "XFX gtx275" lest noen fler tester og den gjør det utrolig bra =) håper bare det følger med en DVI til HDMI dings, så jeg kan se film på TVen :D

det er vel ingen forskjell (bortsett fra klistremerkene) på samme kort (gtx275) fra forskjellige produsenter (ASUS/xfx osv) ?

:D nå er det bare å glede seg :D

Lenke til kommentar

275 er bedre enn 4890 over den lange fjøla, men hvis yndlingspillet ditt f.eks. heter H.A.W.X. så kjøper du 4890.

http://www.tomshardware.com/reviews/radeon...up,2297-17.html

Dette er sammenlagt "poengsum", for spesifikk spillytelse kan du bruke trykkmenyen under grafen, og velge ditt kjære spill. Desverre litt tidlig å si hvordan Risen og MW2 vil kjøre på kortene, er jo fremtidens titler vi oppgraderer for :)

Har ett XFX 275 xXx (Fabrikklokket utgave)i bestilling selv, 5% bedre generell ytelse enn stock 275 uten gain i temperatur eller støy, perfekt til SLI :-) Om XFX 275 derimot er verdt 200kr mer enn Asus 275......

I natt fant jeg XFX 4890 xXx (Fabrikklokket utgave) til 1550,- på Komplett, satt lenge og overveide om jeg skulle kjøpe dè istedet eller ikke, med tanke på at XFX 275 koster 1950, ville jeg da ha spart 800kr på Crossfire istedenfor SLI. Når jeg hadde bestemt meg 1 time senere var tilbudet borte og kortet bare 50kr billigere enn 275, for 50kr vil jeg heller kjøpe med PhysX, 1-5 mer FPS og skikkelig driverstøtte ass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...