Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

leieboer som ikke betaler eller flytter.

toazty

Anbefalte innlegg

har en leieboer som skylder leie for 3 mnd. og som skulle vært ute 26.juni. men det står fortsatt ting der i leiligheten.

leieboer får jeg ikke tak i for han skifter nummer hver uke, en liten narkoman jævel , han har også gått inn en dør som skiller huset og leiligheten, tatt med seg dvd'er som han har solgt for å få penger til dop, dette har han sagt til meg og unskyldt seg for.

nå begynner jeg å irritere meg skikkelig. hva skal jeg gjøre.

jeg får ikke leid ut til noen for han har fortsatt tingene sine der. han skylder meg masse penger.

jeg får ikke tak i han.

hvordan kan jeg få pengene mine, og hva skal jeg gjøre?

har lite lyst å stikke ned til narko miljøet i byen å spørre rundt om hvor han befinner seg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hiv driten ut! Kontakt purken, de har sikkert han som kjenning og gir deg dermed garantert støtte, om du ikke treffer på en prinnsippfast liten jævel.

Pengene kan du nok anses som tapt.

Er vel ikke Hgsd du er i?

Dog, du vil ha lite beskyttelse av lovverket. Lovverket er latterlig sterkt i fordel til leier. Men han skulle være ute 26 juni som du sier. Hiv tingene ut. Han har i lovverket 14 dager på seg, videre heter det vel seg at du skal betale lagringsplass som leieboer skal betale. Men det bør du drite lang marsj i siden du ikke vil se noe til de pengene allikevel. Skal du gjøre det etter boka kontakt namsmannen.

www.utkastelse.no

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar

det går ikke ann å kaste ham ut, for han er aldri hjemme, og de tingene som står der har jeg lyst å sette ut i gata , men det går ikke for da blir jeg erstattnings pliktig..

bor i haugesund ja..

skal stikke en tur innom politiet i morgen så får vi se hva som skjer..

trodde kanskje hvis jeg kjørte ham for retten kanskje noe av sosialpengene hadde gått rett til meg på en avbetalingsplan eller noe..

Lenke til kommentar

Det er faktisk UTROLIG vanskelig å bli kvitt en leieboer man ikke vil ha. Selv om han ikke betaler. De har mange mange rettigheter de kan misbruke seg av. En jeg kjenner krangla et halvt år med leieboeren sin som ikke betalte husleie. Men han hadde ikke lov å bare kaste ham ut heller, iflg leiekontrakten har leieboer masse rettigheter også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
det går ikke ann å kaste ham ut.

Joda, kontakts namsmannen så ordner de utkastelse lovlig, dvs at de (om jeg husker rett) bolter låsen, og informerer vedkommende etc. Dog kan jo desverre det og ta flere måneder.

Uansett, vil du gjøre det lovlig må det gå via namsmannen...

Lenke til kommentar

At det var Hgsd var ingen bombe desverre. Har kjennskap til det selv i det området. Du er ikke alene. Hint; <sendt som pm>

Spørsmålet er om det har noen verdi å kjøre han for retten. Det er jo en risiko at du kan tape, selv om det er slik ut ifra det du sier liten sjanse for det. Men det vil jo ta tid, og det er ikke sikkert du ser noe til pengene.

Lenke til kommentar

var nere og skifta sylinder i låsen nå, så nå har han ikke tilgang til leiligheten.

han får ringe hvis han vil ha noe ut av leiligheten.. og i morgen tidlig er det politiet som står øverst på lista mi.

hvis pengene ikke kommer så har han en mørk fremtid i møte.. menmen..

får vel kanskje anelde tosken for dyremisshandling også, hunden står inne i leiligheten, tviler på at den har fått noe mat av eiger på 1 uke.. har nå tatt den inn til meg,

Lenke til kommentar

Hør nå her Toasty... snakk med en advokat, de koster fra 500kr timen å prate med... det er en bra investering...

Ha med deg ALT av papirer...

M'kay?

noen av forslaga her blir bare DYRE for deg, om du gjør...

Advokathjelp, også i Haugesund..

Og... låsbytte var IKKE lurt...

Når man skriver kontrakt er det noe man får i bytte, og det er en nøkkel...

Endret av Ueland
Lenke til kommentar

ikke lurt å bytte lås, nå komme han seg ikke inn UTEN å kontakte meg først for jeg er den eneste som har nøkkel til til den låsen.. politiet mente jeg skulle avvente det 1 ukes tid , men de har fått alle opplysninger og var egentlig svært behjelpelige..

Lenke til kommentar

Hvis leiekontrakten varte tilogmed 26 Juni vil jeg tro du har all rett til å skifte lås på den døra. Når det kommer til tingene hans, gjør han ikke krav på de innen 3 år, kan du gjøre hva du vil med dem. Dette er bare noe jeg har hørt da, men dette kan du jo f.eks spørre politiet, eventuelt en advokat på. Tingene kan du sette bort der du måtte ønske, så lenge han får alt, og innen 3 år. Men håper dette er opplysninger du har fått av politiet allerede ;) Lykke til videre

Lenke til kommentar

hvorfor ikke sette tingene hans i en utebod, kjeller eller lignende enn så lenge? (har ikke inntrykk av at det er så mye som står igjen. så det burde vel gå greit).

jeg kom over denne brosjyren som gir en veiledning på hvordan trådsatrter bør gå frem for å få kastet ut vedkommende lovlig.

Lenke til kommentar
Hvis leiekontrakten varte tilogmed 26 Juni vil jeg tro du har all rett til å skifte lås på den døra.

I second that. Dersom leiekontrakten var tidsbestemt frem tom. 26.06, altså at utleier ikke har sag den opp med denne tidsfristen, så bør jo leieforholdet anses som avsluttet og eier stå fritt til å gjøre hva han vil med leilighetene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...