Maaarkus Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Hallo alle sammen! Jeg har en tsx som jeg mekker på. Nå er'e no gæli med girkassa. Får ikke satt den i 1. eller 4. gir. Det skjedde etter at jeg fiksa clutsjen. Noe jeg kan gjøre? Takk for svar. Mvh. Markus Brevold Endret 4. august 2009 av Maaarkus Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Da er det jo noe galt du har gjort ;p Funker clutchen? Kan du slure med clutchen i 2 giret, å tar den 100%? Er en clutchpinne og en kule som går tvers over motoren. Tar du ut clutchen og alt som fører med, vil denne sannsynligvis dette ut. Får du det ikke inn igjen, så vil clutchen funke dårlig, å delene kan komme inn i blokka/motor. Spør på mopedportalen, der er det mye.. ehm, mopedfolk ;p Lenke til kommentar
Maaarkus Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Da er det jo noe galt du har gjort ;p Funker clutchen? Kan du slure med clutchen i 2 giret, å tar den 100%? Er en clutchpinne og en kule som går tvers over motoren. Tar du ut clutchen og alt som fører med, vil denne sannsynligvis dette ut. Får du det ikke inn igjen, så vil clutchen funke dårlig, å delene kan komme inn i blokka/motor. Spør på mopedportalen, der er det mye.. ehm, mopedfolk ;p Du sa noe her... Ja, jeg har åpna clutsjen og tatt ut clutsjpinnen for å rense den. Men den kula har jeg ikke sett noe til... Clutsjen funker perfekt, men det er noen ganger litt vanskelig å få satt den i 3. gir. Det er ikke noe sånn "sluring", men bare et konstant stopp når jeg prøver å sette den i 1. og 4. gir. Men den kula... det er vel ikke kulelageret/rullelagere du mener? Endret 3. august 2009 av Maaarkus Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Da er det jo noe galt du har gjort ;p Funker clutchen? Kan du slure med clutchen i 2 giret, å tar den 100%? Er en clutchpinne og en kule som går tvers over motoren. Tar du ut clutchen og alt som fører med, vil denne sannsynligvis dette ut. Får du det ikke inn igjen, så vil clutchen funke dårlig, å delene kan komme inn i blokka/motor. Spør på mopedportalen, der er det mye.. ehm, mopedfolk ;p Du sa noe her... Ja, jeg har åpna clutsjen og tatt ut clutsjpinnen for å rense den. Men den kula har jeg ikke sett noe til... Clutsjen funker perfekt, men det er noen ganger litt vanskelig å få satt den i 3. gir. Det er ikke noe sånn "sluring", men bare et konstant stopp når jeg prøver å sette den i 1. og 4. gir. Men den kula... det er vel ikke kulelageret/rullelagere du mener? Nei, den kula er ikke noe lager. Kula fungerer som en avstands"kloss/kule" om du vil mellom clutcharmen på blokka og clutchpinnen. Ihvertfall på noen motorer. Jeg har ingen kunnskap, eller erfaring om TS motorene. Bare generelt smått om to taktsmotorer. Om girene dine har låst seg, eller er tråkke å få i gir, så er det kløyving nødvendig. Girsjalterne/gaflene kan være bøyd, eller drevene ødelagt, eller det kan ha satt seg spon i mellom dreva. En på mopedportalen som er god på TS tar sikkert på seg jobben for en 500lapp eller noe svart : ) Lenke til kommentar
Maaarkus Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 Da er det jo noe galt du har gjort ;p Funker clutchen? Kan du slure med clutchen i 2 giret, å tar den 100%? Er en clutchpinne og en kule som går tvers over motoren. Tar du ut clutchen og alt som fører med, vil denne sannsynligvis dette ut. Får du det ikke inn igjen, så vil clutchen funke dårlig, å delene kan komme inn i blokka/motor. Spør på mopedportalen, der er det mye.. ehm, mopedfolk ;p Du sa noe her... Ja, jeg har åpna clutsjen og tatt ut clutsjpinnen for å rense den. Men den kula har jeg ikke sett noe til... Clutsjen funker perfekt, men det er noen ganger litt vanskelig å få satt den i 3. gir. Det er ikke noe sånn "sluring", men bare et konstant stopp når jeg prøver å sette den i 1. og 4. gir. Men den kula... det er vel ikke kulelageret/rullelagere du mener? Nei, den kula er ikke noe lager. Kula fungerer som en avstands"kloss/kule" om du vil mellom clutcharmen på blokka og clutchpinnen. Ihvertfall på noen motorer. Jeg har ingen kunnskap, eller erfaring om TS motorene. Bare generelt smått om to taktsmotorer. Om girene dine har låst seg, eller er tråkke å få i gir, så er det kløyving nødvendig. Girsjalterne/gaflene kan være bøyd, eller drevene ødelagt, eller det kan ha satt seg spon i mellom dreva. En på mopedportalen som er god på TS tar sikkert på seg jobben for en 500lapp eller noe svart : ) Okei, har ikke sett til noe sånn kule ihvertfall. Hva vil kløyving si? Jeg har jo en annen tsx, som jeg kan ta girkassa eller deler fra da .... Girsjalten så helt bra, og delene ser ikke slitt ut, så tror det skal være bra der. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 en kløyving vil si at du deler motorblokken. Om du ikke har delt motorblokka, kan du ikke si at girsjaltene så bra ut, for da har du ikke sett girsjaltene. Du sparer deg for mye drit ved å bytte motorblokk ja. Lenke til kommentar
Maaarkus Skrevet 6. august 2009 Forfatter Del Skrevet 6. august 2009 en kløyving vil si at du deler motorblokken. Om du ikke har delt motorblokka, kan du ikke si at girsjaltene så bra ut, for da har du ikke sett girsjaltene.Du sparer deg for mye drit ved å bytte motorblokk ja. Girsjalten sitter vel rett innenfor clutsjdekselet, så det kan jeg jo se. Men... jeg tok mopeden ned til den lokale mopedmekanikerstedet, og skulle vise dem hva som var galt, og da bare plutselig virka den igjen.... så problemet er tydeligvis løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå