Gå til innhold

Hva mener dere om dette 2 splitt programmet?

Anbefalte innlegg

Et 2 splitt program jeg vil ha tilbakemelding om dere syns vil funke bra...

Dag 1: rygg + bryst + skuldre + legger

Markløft 1 x 5-8

Shrugs 1 x 8-12

Rygghev 1 x maks

Foroverbøyd roing 1 x 5-8

Nedtrekk foran 1 x 8-12

Sittende roing 1 x 12-15

Benkpress 1 x 5-8

Skrå brystpress 1 x 8-12

Kabelkryssdrag 1 x 12-15

Militærpress 1 x 5-8

Sidehev 1 x 8-12

Omvendt pec-dec for bakside skulder 1 x 12-15

Stående tåhev 1 x 5-8

Donkey tåhev 1 x 8-12

Sittende tåhev 1 x 12-15

Dag 2: lår + armer

Knebøy 1 x 5-8

Beinpress 1 x 8-12

Utspark 1 x 12-15

Markløft strake bein 1 x 5-8

Liggende lårcurls 1 x 8-12

Stående lårcurls 1 x 12-15

Bicepscurls med stang 1 x 5-8

Hantelcurls 1 x 8-12

Enarms hammer curls 1 x 12-15

Fransk press 1 x 5-8

Nedpress 1 x 8-12

Enarms tricepspress over hodet 1 x 12-15

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sittende tåhev,Enarms hammer curls,Hantelcurls,Bicepscurls med stang,Donkey tåhev

Ser ikke helt vitsen med dette programmet.

For mye jalla henter fra de store guttas programmer.

Denne type trening har ingen ting for seg med mindre man bruker dop og vokset tross av programmet eller ved spesiell prioritering for symmetri osv.

Hva med for eks Dette?

Lenke til kommentar
Sittende tåhev,Enarms hammer curls,Hantelcurls,Bicepscurls med stang,Donkey tåhev

Ser ikke helt vitsen med dette programmet.

For mye jalla henter fra de store guttas programmer.

Denne type trening har ingen ting for seg med mindre man bruker dop og vokset tross av programmet eller ved spesiell prioritering for symmetri osv.

Hva med for eks Dette?

fant programmet på et treningsstudio sie.. : http://kalibergym.no/2splitt.shtml

sikker på at det ikke virker for meg?? 17år, vekt 75 høyde:1.85 går på kreatin, tar proteiner og carbs

det står i programmet at det bare anbefales for de som spiser veldig bra og får rikelig med hvile... hvile får jeg massevis av, jeg sover veldig tungt og godt,, mat har jeg begynt å spise mer og mer av, har matlyst veldig ofte, og spiser ca hver tredje time. spiser også sunnere, mer proteiner osv

Endret av fredd5050
Lenke til kommentar

Hvas syns du om dette 2 splitt programmet da??

17år

vekt: 75

høyde:1.85

Har trent ca. 5 måner nå.

Har hatt 3 uker pause nå etter å ha kjørt 5x5, så nå har jeg lagt meg et annet program som jeg vil fortsette med noen uker, og lurer på hva dere syns om programmet mitt:)

Det er nesten Akkurat som RYP, bare jeg har valgt mine egne øvelser.

Det ser sånn ut:

Workout A:

Benkpress

skråbenk

triceps press

extansions

Underarms curl

mage

Workout B:

Knebøy

legg hev

militærpress

markløft

shrugs

roing

nedtrekk foran

biceps curl

Lenke til kommentar

Helt ræv kjørt program (sorry)

Du kommer til å overtrene armene dinne, og hvorfor så mange iso øvelser? :cry:.

Vel, du trener de samme musklene to ganger på rad. Dag1 trener du lår,armer osv. Samme gjør du på Dag2!!!

Sånn ville jeg ha hatt 2 splitten min:

Dag1: Bryst, skuldre og triceps

Dag2: Bein, biceps og rygg.

Lenke til kommentar
Helt ræv kjørt program (sorry)

Du kommer til å overtrene armene dinne, og hvorfor så mange iso øvelser? :cry:.

Vel, du trener de samme musklene to ganger på rad. Dag1 trener du lår,armer osv. Samme gjør du på Dag2!!!

Sånn ville jeg ha hatt 2 splitten min:

Dag1: Bryst, skuldre og triceps

Dag2: Bein, biceps og rygg.

det programmet du mente nå,., var det første jeg har linka vel ? :p

Lenke til kommentar

Vil dette programmet fungere bra da?

Workout A: ( Bryst , skuldre, triceps )

BRYST:

*Benkpress 3x8

*Skråbenk 3x8

SKULDRE:

*Militærpress 3x8

*Lateral raise 3x8

TRICEPS:

*Triceps press

*Triceps press 1 arm kabel.

*Dips

Workout B : ( Bein, rygg, biceps )

BEIN:

*Knebøy

*legg hev

RYGG:

*Markløft 3x8

*roing 3x8

*Nedtrekk foran 3x8

BICEPS:

*Biceps curl stang 3x8

*Biceps 1 arm kabel 3x8

Hva syns du om dette programmet da?? Pijus.. :p

Lenke til kommentar

Jeg er ikke noe fan av iso øvelser, men la gå. (Tenker på Biceps curls, Triceps Press og Lateral raise)

Tror nok det holder med 1 tricep øvelse, og det skal være dips. Dropp de andre. Det er fordi du bruker en god del triceps på benkpress og på skrå.

Beinøkten er fin, dropp biceps økten og legg inn chin ups/ pull ups. Biceps får kjørt seg ganske bra under roingen (stående roing*).

Lenke til kommentar
Jeg er ikke noe fan av iso øvelser, men la gå. (Tenker på Biceps curls, Triceps Press og Lateral raise)

Tror nok det holder med 1 tricep øvelse, og det skal være dips. Dropp de andre. Det er fordi du bruker en god del triceps på benkpress og på skrå.

Beinøkten er fin, dropp biceps økten og legg inn chin ups/ pull ups. Biceps får kjørt seg ganske bra under roingen (stående roing*).

ok:) men fåretrekker sittende roing :)

men du sier jeg bør ta vekk en del biceås og triceps øvelser,, gjør det så mye om biceps og triceps får kjørt seg skikkelig da? :p har trent en del biceps og triceps øvelser fra før av,, kjenner det godt i armene etterpå, men det liker jeg ;P etter rundt 1 time er alt helt fint igjen..

Endret av fredd5050
Lenke til kommentar

ok:) men fåretrekker sittende roing :)

men du sier jeg bør ta vekk en del biceås og triceps øvelser,, gjør det så mye om biceps og triceps får kjørt seg skikkelig da? :p har trent en del biceps og triceps øvelser fra før av,, kjenner det godt i armene etterpå, men det liker jeg ;P etter rundt 1 time er alt helt fint igjen..

Joa, jeg prøver å gi deg noen par gode råd. Og det er ikke alltid du får så gode resulater av iso øvelser, jeg får best resulater av baseøvelser og flerledd øvelser.

Hvorfor jeg liker baseøvelser bedre enn iso øvelser (mye bedre) er fordi jeg kan slå to eller flere muskler i et smek. Hvorfor pumpe 5 sett med biceps curls når du får samme resultat av 2 set med chin ups og plus du trener mange flere muskler!

Btw, foretrekker ståenderoing (aka stangroing, eller hva folk kaller det) enn sittende roing. Stående roing er en baseøvelser som inkludere mange flere muskler enn sittende roing.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...