mX mann Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Lurte på om det er flere som sliter med dårlig mage av proteiner fra PF? Noen som eventuelt ambefale noen gode proteiner som man ikke blir så dårlig i magen av? Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) PF er godt kjent for å gi magetrøbbel ja. Tror ikke de bruker de dyreste råvarene akkurat... Du burde gå for isolatprotein, da all laktose og drit er fjernet fra pulveret. Se dette: proteinpulver one protein Selv tåler jeg ikke så mye laktose, men klarer allikevel fint å spise dette pulveret som er rimeligere uten å få mageproblemer: Whey protein Begge smaker bra, hvertfall i sjoko og sjokobanan :) Så da spørs det egentlig hvor mye kroner du ønsker å bruke på protein Endret 5. desember 2009 av Freddy K Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 PF er godt kjent for å gi magetrøbbel ja. Tror ikke de bruker de dyreste råvarene akkurat... Du burde gå for isolatprotein, da all laktose og drit er fjernet fra pulveret. Se dette: http://www.x-life.no/ds_product_info.php/products_id/205 Selv tåler jeg ikke så mye laktose, men klarer allikevel fint å spise dette pulveret som er rimeligere uten å få mageproblemer: http://www.x-life.no/ds_product_info.php/products_id/2 Begge smaker bra, hvertfall i sjoko og sjokobanan :) Så da spørs det egentlig hvor mye kroner du ønsker å bruke på protein Takker, får prøve den rimligste først og så heller skifte til den som er dyrere hviss den første ikke fungerer Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Den første er nok helt sikkert fin. For å si det sånn, tåler du vanlig melk- tåler du garantert det wheyproteinet. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Høres ut som du får i deg mer laktose enn du tåler ja. I alle fall dersom dårlig i magen her betyr "løs" mage/diare, fryktelig mye luft i magen osv. Myoproteinet som ble lagt ut link til er såpass rent at det nesten ikke er laktose i. Samme gjelder ProZyme fra Tech Nutrition. Sikkert fler og, men det er i alle fall de to jeg har funnet. Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Selv blit jeg utrolig dårlig i magen av Multipower sitt Whey protein, sinnsyke mengder luft :-o Men får prøve et ennet ett får også mye luft i magen av XL1 sitt restutisjonspulver! Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 De pulverene er laktosebomber Lenke til kommentar
Knife Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Jeg har gått på Whey isolate fra Vitality sport, den første mnd fikk jeg ganske mye luft i magen av det, og gikk på dritteren hverkveld etter trening. Men heldigvis er jeg kvitt det problemmet nå. Akuratt nå får jeg ganske mye luft i magen av egg og melk :S Lenke til kommentar
mariepija Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Hva med å spise kjøtt? det inneholder vel proteiner? hold deg til naturen. Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Ikke alltid like enkelt å steke seg kylling/fisk/biff etter trening. Tror heller ikke modern hadde blitt særlig begeistret over at jeg spiste kyllingen hun hadde planlagt til middag neste dag. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hva med å spise kjøtt? det inneholder vel proteiner? hold deg til naturen. Og proteinpulver er syntetisk fremstilt? Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 I det siste så har jeg brukt PF Big Mass Gainer - Sjokolade. Har ikke merket mageproblemer. Eneste problemet er den ekle kvalme smaken... Lenke til kommentar
DMN Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Får ofte mageproblemer de dagene proteininntaket er altfor høyt, om det er gjennom tilskudd eller ikke har som regel ikke noe å si for meg.. Men de dagene jeg har lange forelesinger så tørr jeg faktisk ikke å ta morgenshaken Spurte en idrettslærer et år tilbake, og han mente at hvis proteininntaket var mer enn det kroppen trengte på daglig basis, så kunne du fort oppnå dårlig mage. Men han viste meg ingen kilder, så vil ikke gå 100% god for det han sa. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Om proteinet er rent nok skal man ikke bli dårlig av det selv ved 3-4g pr kg. Er inntaket for stort ender overskuddet som glukose og da betaler du dyrt for karbo. Er man dårlig etter å ha gått over til noe rent så kan man vurdere erteprotein som ikke kommer fra melk. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Blei gruelig dårlig av å prøve protein frå PF på laurdag. Aldri hatt problemer med andre typar, men den eg prøvde no blir aldri prøvd igjen. I tillegg var smaken såpass kvalmande at eg fekk brekningar av det. Syns synd på romkameraten min som må trykke i seg resten av boksen. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Kastet nettopp 3kg protein fra ej-shop 90+ Makan til laktosebombe skal man lete lenge etter. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 bare dropp protein drikk Lenke til kommentar
War Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Og kjøp kyllig i steden fot 5000kr mer i mnd... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå