Gå til innhold

Profesjon psykologi UIO, vil inn neste år! ÅÅÅÅ! Poengvitere, hjelp!

Symra

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lenge prøvd å legge ønsket om psykologiutdanningen på hyllen i og med at de kreves stor innsats for å komme inn. Nå har imidlertid tanken atter innhentet meg, og jeg innser at jeg må tørre å satse for å prøve å få drømmen oppfylt. Har rimelige gode karakterer fra videregående, og tenker dermed at der er enklere for meg å konkurrere i karakterpoeng ved uio, enn å prøve å skaffe med fire Aer ved et annet universitet (som dermed leder til profesjonsutdanningen). ÅÅÅ, jeg er livredd og litt glad. Har kontaktet sonans, og vet hvilke fag jeg skal ta opp/legge til. Jeg har gått dramalinjen, og bør derfor ta noen realfag for å få poeng. Har 5,03 i karakterpoeng. ( alderspoeng, 2 poeng for høyereutdanning = 60 poeng pr i dag. Skal ta opp matten (har en 2er i matte, tøffa meg og var aldri i timen så har aldri prøvd). Tar den letteste matten, trenger best mulig karater. Skal ta biologi 1 kjemi 1, nynorsk (har 3 i nynorsk eksamen, og 6 i standpunkt, føkkit, bomma på oppgaven på eksamen) må også ta bokmål (dust regel, har 6 fra før og har lite lyst til å ta denne igjen, men men, hva gjør man vel ikke for å få best mulig snitt). Skal også ta geofag 1 til høsten. Til våren tar jeg biologi 2, kjemi 2, geofag 2 og bevegelsesforming (hehe, har fire i standpunk og i praktisk eksamen, så blir pent nødt til å svelge stoltheten, stille opp i tights og bevege meg til en 5er eller 6er;)). Om jeg får 5 i alle realfagene, samt de fagene jeg taropp, får jeg et sitt på 65. Forhåpentligvis får jeg 6er i iallefall ett fag, da blir snittet noe høyere. Men, holder det med et snitt på 65? I år lå snittet på 65,5 på høstopptaket, og 63,8 på våropptaket. Søker selvsagt begge. Regner med at begge stiger, noe det alltid gjør, men hvor MYE pleier snittet å stige på stuier med stort søkertall og høyt snitt? Hvor mange poeng øker medisin for hvert år, f.eks? Er det sannsynlig at det stiger fra 63,8 til over 65? ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Et annet spørsmål: Har noen idé om hva jeg kan erstatte bevegelsesforming med, hvis det lar seg gjøre? Etter kunnskapsløftet er nemlig dette faget (som i og for seg er århundrets kleineste og mest patetiske fag) erstattet ed et nytt fag, som nå er en kombinasjon av bevegelsesforming og kroppsøving. Jeg har imidlertid karakteren 6 i kroppsøving og vil nødig miste denne! (bare flaks at jeg fikk 6er, fortjener det ikke, og vil ikke bevise det på nytt! ;))

Hjelp!

=)

Endret av Symra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...