Gå til innhold

Avhengig av spill

Anbefalte innlegg

Warez (ikke wares) er vel ikke akkurat ting av typen Daemon Tools, heller en betegnelse på ulovlig programvare (Daemon Tools er neppe ulovlig i seg selv). Dvs. kommersiell programvare gjort ulovlig tilgjengelig, for eksempel til nedlasting fra FTP. Kjøper du en CD-R med Photoshop 7.0 for fem kroner neste gang du er Kina så er vel det også warez.

Opphavet til ordet warez? Tror ikke det har noe opphav bortsett fra at det er en "kulere" måte å skrive ordet wares på. Altså... varer.

Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at deamon-tools er et lovlig og bra program. Men det kan brukes til å kjøre et cracket spill.

Altså warez er et et spill som ligger der, og det kan man bare laste ned og installere? Jeg forsto det slik at warez var fellesbetegnelse på alle måter å kjøre cracka spill på, deamon, torrent osv. Disse programmer er jo ikke ulovlig i seg selv, men de kan brukes til å gjøre ulovlige operasjoner.

"Alle" vet jo at fildelingsprogrammer ikke er ulovlig, men alt kan jo misbrukes.

Det "verste" med dette er jo at for mange er det vel det å klare å cracke spill som er kicket, ikke det at man dele det ut. Kjenner en nerd som som cracker spill kun for å cracke. Han deler ikke ut noen av dem og han kjøper alle spill. Dette er helt sant!

Lenke til kommentar
jeg har kjøpt alt for mange spill i det siste

Mener du at du heller burde fått tak i crackede versjoner?, at du har tapt penger. Hvis så, ikke tenk slik, hvis alle skulle cracke et det snart ingen som gidder å lage spill lenger. Ikke får du manualen med heller :lol:

En annen ting er jo at du ikke kan patche spillet bare ved å laste ned patchen, det er litt mer jobb siden exe. filen er cracket. Er ikke verdt det spør du meg. Finnes sikkert andre måter å gjøre det på, men det bryr meg ikke.

Er sikker på at 90% av de som er her (og jobber her) har eller har hatt et cracket spill.

Lenke til kommentar

Er vel ikke store problemene med å kunne patche et cracka spill.. så lenge det er en gruppe som gir ut en cracka exe-fil. Manualen er vel ikke no vits å ha i enkelte spill. GTA f.eks. Men når det gjelder flyspill osv, så kunne det ha vært greit å hatt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...