Gå til innhold

Demon`s Souls - Diverse spm/import fra USA

whaley

Anbefalte innlegg

Har tenkt å legge inn en pre-order på Demon`s Souls, som har release i USA 06/10. Har forstått det slik at det sannsynligvis ikke blir noen europeisk release på dette spillet med det første. Litt synd da det virker ganske så tøft ut i fra anmeldelser og trailere jeg har lest/sett.

I den forbindelse lurte jeg på om det er noen problemer med å spille spill kjøpt i USA på min norske PS3? Kjipt å svi av 500 kroner på noe som ikke virker.

Forøvrig virker det som et rimelig heftig RPG. Noen som har noen erfaringer å dele? Hørt det skal være sykt vanskelig, men håper da ikke det er noe hinder..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funker fint - spillene.. diskene.. er sonefrie. Men det er opp til utgiver og slikt om online- delen og tilleggspakker er knyttet til sonene. Vanligvis går det greit - du bare laster ned fra den utenlendske kontoen - men i noen tilfeller er det ip- sperre og verre greier, eller dedikerte servere på andre sider av kloden, etc. Mest sannsynlig ikke noe slikt på DS, selv om det gikk noen rykter om egne servere til Nord- Amerika. Men jeg tror det er tull.

I alle tilfeller kan du like gjerne importere Hong Kong/Kina- versjonen, siden den er på Engelsk (og Kinesisk). Den har vært ute lenge. Helt grei, og masse av voice- actingen er tatt opp i Storbritania, og slike ting uansett. Teksten er bra - det tre oversettelser på utstyr som muligens ikke gir noe særlig mening, men det er ikke noe en tenker på. Nivået er generellt veldig høyt, så det er ikke mye reell jobbing som må til før Atlus gir det ut.. Innstikket i manualen på HK versjonen er på engelsk - resten er på Kinesisk. Men.. fullstendig greit.

(Bare husk å ikke bestille Japan- versjonen - den er bare på Japansk.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...