Gå til innhold

Vi prøver ut med brukerombud


Anbefalte innlegg

Brukerombud valgt av administrasjonen?

 

Noe skurrer her. Synes at brukerombudet burde velges frem av brukerne, ikke administrasjonen. Som tilitsvalgt ved en bedrift mener jeg at det er viktig at vedkommende som skal inneha denne stillingen og sitter med bredest mulig støtte blant sine "medsammensvorer". Nå er det naturligvis veldig mange brukere på dette forumet så det er umulig å få alles samtykke men jeg mener at man burde opprette et mer brukerstyrt valg hvor brukerne kommer med sine forslag over en periode etterfulgt av en periode med stemming.

 

Fint tiltakt derimot :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg synes dette er et godt tiltak.

 

Jeg har selv vært i en situasjon hvor jeg har fått noen poster slettet når jeg selv mente at dette var en veldig dårlig avgjørelse av moderatoren. Jeg sendte en PM til denne moderatoren og sa at jeg mente dette var en dårlig avgjørelse, men moderatoren mente selvfølgelig fortsatt at han hadde gjort den riktige avgjørelsen. Om brukerombudet da hadde eksistert, hadde jeg selvfølgelig benyttet meg av det :).

Lenke til kommentar
Hadde vært litt artig om Fredrik kunne dele sine erfaringer fra sine tre første uker som brukerombud. Om det faktisk er blitt brukt i det hele tatt, og i hvilke saker (uten å nevne navn selvfølgelig). ;)

 

Det har vel egentlig ikke vært et vell med henvendelser i grunn, men jeg har heller ikke fått gjort så mye ut av meg heller. Det har vært enkelte småsaker fra innholdsansvarlig der jeg har fått uttale meg i ting som angår videre utvikling av tjenestene, men ingen store saker i grunn.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er ikke nødvendigvis sikkert at vi vet det til neste gang. Det høres ut som du har en bestemt gruppe brukere, og en bestemt type moderering, i tankene.Og siden din bruker "bare" er to år gammel så må det også være relativt nylige hendelser du refererer til. I så fall vil jeg sterkt anbefale at du tar dt opp med bukerombudet på PM, så sikrer vi at vi vet det du vet... :)

 

Det er som med alle slike ting, det er bedre med en henvendelse for mye enn en for lite. Og vil jo ikke at brukerombudet skal bli en symbolsk figur. Bruk ham!

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...