Gå til innhold

Vi prøver ut med brukerombud


Anbefalte innlegg

Denne tredjeparten kan liksågodt være en annen moderator som et brukerombud. Ellers så har jeg tillit til moderatorene og liten tro på at de gjør feil.

Forskjellen er at moderatorene velges av forumledelsen (i prinsipp), mens det er tenkt at brukerombudet velges av brukerne. Altså gir det brukerne indirekte innsyn i kulissene. Selv om du har tillit til moderatorene, betyr ikke det at alle andre har det.

Endret av rikspøbel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spennende idé.

 

Men så lenge ombudet må "må anses som skikket" av dere, så vil nok konspirasjonsteoretikere holde på.

 

Ja, det er en utfordring. Å bruke et slikt "veto" mot en brukerne ønsker ville ikke akkurat vært noe som ville faret godt uansett, så det bør være en særdeles god grunn i så måte. Men vi får nå se hvordan man finner ut brukerombud bør velges. :)

Lenke til kommentar

Hva er egentlig forskjellen mellom at brukerne skriver til admins/mods direkte, i forhold til at de ma skrive til brukerombudet?

Pa et forum hvor alle kan lese alt virker det litt merkelig, i forhold til en skole ellerno hvor ikke alle bare kan valse inn til rektoren med alle mulige ting.

 

Virker mer som det er ment som en avlastning for admins, noe jeg kan forsta, men i for seg selv sa skjonner jeg ikke helt poenget.. (Alle kan lage en trad som admins kan lese)

Lenke til kommentar

Først og fremst, tusen takk for tilliten alle sammen. Jeg skal gjøre så godt jeg kan i arbeidet. Enkelte kanskje vil mene at det er spesielt, og litt mot tanken bak et brukerombud å starte med å velge ut en tidligere moderator, så kan jeg fortelle litt om mine tanker rundt det.

 

Som Dotten allerede har nevnt, så har jeg i en tid vurdert å si fra meg vervet som moderator. Dette fordi jeg mistet litt motivasjon, og ønsket å kanskje gjøre litt andre ting enn å bare følge føringene som gis og utarbeides av moderatorene. Jeg har alltid vært en bruker, og engasjert meg i enkelte prinsippsaker, som at det er oss brukerene som gjør dette forumet til det det er, og at det får ledelsen aldri glemme. Derfor synes jeg det er litt viktig å ha en som kan flagge et uavhengig flagg, og kunne få innsyn i hvordan man administrerer forumet, spesielt i saker som angår og påvirker brukerene.

 

Det er jo et helt nytt konsept for oss, og jeg vil sette enormt stor pris på alle former for tilbakemeldinger, tips, ønsker og alt dere som brukere måtte mene jeg burde vite om. Ingenting er for dumt. ;)

 

 

 

God ide. Blir spennende å se hvor dette bærer. Dette er selvsagt ikke plassen for generelle klager/forslag når det gjelde modereringen, men jeg håper at Fredrik kan ta en ordentlig kikk på om kanskje moddene er litt vel for ivrige til å slette og stenge tråder. Det går litt langt til tider. (Som anti-regelrytter har jeg kanskje ikke stemmerett, men det bør iallefall vurderes)

 

Lykke til!

 

Om dere skulle komme over slike ting dere måtte mene er feil, så setter jeg pris på å få vite om det, så er det ingenting i veien for at man kan kikke på det, og så er utfordringen vår å få på plass en løsning vi alle kan være fornøyd med. Nå er det jo ikke slik at man kan bli enige bestandig, men vi kan jo alltids prøve. :)

 

/Fredrik

Lenke til kommentar
Vel, selv om jeg synes det er litt rart med et brukerombud på et forum som sier de alltid skal lytte på brukerne (trenger man brukerombud da?) regner jeg med at Fort Knåks fremdeles er like stø på beina.

 

Det er et poeng, men rollen som brukerombud skal være uavhengig, og ikke ha noen rolle som moderator samtidig som man kritiserer ledelsen. Hvorvidt det trengs, vil prøveperioden vise. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...