Cotul Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Hei. Har mottatt et brev med valgseddel for kirkevalget. Der fulgte det også med en lappe som jeg kan sende til kirkerådet for å si ifra om feil. Sånn at de kan rette i registerene sine. Men det burde vel gå greit å bare benytte seg av den for å melde seg ut fremfor den vanlige måten? Virker veldig mye enklere hvertfall. Noen grunn for å gjøre det på den vanlige måten? PS: usikker på hvor denne posten skulle, men har da noe med religion å gjøre.. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 For å være på den sikre siden, anbefaler jeg skjemaet du finner på denne siden: http://www.human.no/templates/Page____168.aspx Da får du etter ca 2 uker en kvittering i posten på utmelding, som du pent kan henge på veggen. Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Genialt takk for link Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 Takk for link. Nytt fra 01.01.06 er at du ikke trenger å legge ved kopi av dåpsattest. Grunnen til at jeg ikke har orket tidligere ser ut til å være fjernet. Så da blir jeg vel offisielt ateist om en stund! Lenke til kommentar
thadon Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Fikk kirkevalg-kortet jeg og, hadde helt glømt at jeg skulle melde meg ut, men når har jeg jo sjangsen. Blir vel sikkert noe kluss med deg og, så får heller sende det andre valgskjemaet seinere vis det blir noe tull. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Hvordan kan det ha seg egentlig at jeg var medlem i statskirken? Det irriterer meg så inni hamperævva! Jeg er aldri døpt eller hatt noe med kirken å gjøre... Fant dette, så selv om bare min mor er døpt, så er det sikkert dette som har skjedd... Lite kult å finne ut dette etter 23 år da men... OBS! Vær oppmerksom på at barn kan bli tilhørige til Den norske kirke uten at det døpes, hvis en av/begge foreldrene er medlem av kirken. Barna kan også risikere å fortsatt stå som tilhørige selv om forelderene melder seg ut av kirken. Endret 3. august 2009 av jale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå