Gå til innhold

BG - Hvorfor får ikke paladinen min noen spells?

Anbefalte innlegg

Som dere ser, så lurer jeg på hvorfor paladinen min på level 7 ikke har fått noen spells enda. Har kunn fått noen special abilities:'Detect Evil', 'Protection Against Evil' og 'Lay On Hands'. Men ingen spells.

STR:17

DEX:13(18 med hansker)

CON:16

INT:12

WIS:14

CHA:17

Spiller Baldurs Gate.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som dere ser, så lurer jeg på hvorfor paladinen min på level 7 ikke har fått noen spells enda. Har kunn fått noen special abilities:'Detect Evil', 'Protection Against Evil' og 'Lay On Hands'. Men ingen spells.

STR:17

DEX:13(18 med hansker)

CON:16

INT:12

WIS:14

CHA:17

Spiller Baldurs Gate.

Trolig fordi Paladins ikke er de grøveste når det gjelder magi. Du (les: figuren din) er jo ikke direkte intelligent heller da.

Lenke til kommentar

Paladins kan veldig lite magi, og all magien de kan, kan en prest også, så vidt jeg husker. Hvis du spiller BG1 er det vel Ajantis du har, og han lærer ikke spells i hele spillet, hvis du ikke laster ned dark side of the sword coast eller en XP-cap remover.

Lenke til kommentar
Paladins kan veldig lite magi, og all magien de kan, kan en prest også, så vidt jeg husker. Hvis du spiller BG1 er det vel Ajantis du har, og han lærer ikke spells i hele spillet, hvis du ikke laster ned dark side of the sword coast eller en XP-cap remover.

Det er Ajantis, ja. Bestilte Baldurs Gate og Tales of The Sword Coast for nesten 4 uker siden, men siden butikken surra, lånte jeg BG av en kamerat i mellomtida. Forventer å få spillet og ekstrapakka om 1-2 dager, får ta et par level-up'er med Ajantis da. Akkurat nå sliter jeg med å banke Sarevok. Sinnsykt knall spill, det blir vel å kjøpe Shadows Of Amn og Throne Of Bhaal etterpå :)

Lenke til kommentar
Kanskje på tide å spille BG igjen, lenge siden sist. :)

Second that! Har to ritualer hvert år, lese LotR og spille BG (1)... :)

Athelas

samme her, bare at det er Bg2 :) Prøver å inkludere Silmarillion og Unfinished Tales i det ritualet også

Har en lvl 26 paladin i throne of bhaal, det der tohåndssverdet (+5) som bare paladin-er kan bruke, e litt for kult :woot:

Lenke til kommentar
Er det forresten noen som vet om flere spill enn NWN, BG-serien og IWD-serien som skjer i forgotten realms?

Pool of Radiance II, men det vil jeg fraråde...

Athelas

PS. Finnes vel en omfattende mod til BG II som heter Darkest Day...

Lenke til kommentar

Du sliter med å banke Sarevok? Det klarer vel Edwin alene. Til BG1 kan du laste ned dark side of the sword coast, som introduserer masse bra items, og en liten storyline.

Har 5 characters i BG1, og 3 i BG2/ToB.

Noen andre som har prøvd en single class druid i ToB? Fikk han opp til en 22 WIS i BG1, så han eide med spells. (han kunne mage spellet lightning bolt også, siden han var en spesiell klasse)

Hvis du skal spille BG1 på nytt etter du har klart det ut, vil jeg anbefale og spille som ranger, og laste ned dark side of the sword coast. (min ranger lvl 7 hadde 4 attacks hver runde med sverd)

Lenke til kommentar

Godt å vite at det er flere enn meg som spiller BG1-BG2-TOB om igjen. Et spørsmål: noen som har et tips for å få spillet til å gå saktere? Det går *litt* vel fort på min 2Ghz xp-boks. Har prøvd ymse programmer, men de funker ikke under xp.

Lenke til kommentar
Godt å vite at det er flere enn meg som spiller BG1-BG2-TOB om igjen. Et spørsmål: noen som har et tips for å få spillet til å gå saktere? Det går *litt* vel fort på min 2Ghz xp-boks. Har prøvd ymse programmer, men de funker ikke under xp.

Har det samme problemet. Særlig når alle i partye har boots of speed går det litt for fort :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...