Gavekort Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Hei! Nå er det litt igjen før jeg blir 18, men jeg har allerede begynt å tenke på hvilken bil jeg skal ha. Så jeg lurer på om en gammel BMW 5-serie fra slutten av 80-tallet eller begynnelsen av 90-tallet er noe å satse på, bare det ikke er en rustholk. Slik som denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18173965 Får du slike med alpina-trim, og er det noe gøy å ha? Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Regn med relativt dyr forsikring i hvertfall. Gamle BMWer er vel heller ikke det som forbindes mest med driftsikkerhet, mitt inntrykk er at de stort sett har mer ventilskrangling enn en gammel gressklipper og bruker like mye olje som de bruker drivstoff allerede etter 2-300.000 kilometer. Deler er vel også generelt sett dyrt, men jeg tror de er ganske greie å skru på. Hvordan BMW er i forhold til rust vet jeg ikke noe om. Så mitt forslag er: Tenk deg godt om, sjekk litt forsikringspriser og snakk med andre som har/har hatt sånne biler. Endret 3. august 2009 av larschroe Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 Tusen takk for et bra svar. Jeg skal sjekke litt med forsikringspriser. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 er dårlig girkasser i de bilene Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. august 2009 Forfatter Del Skrevet 5. august 2009 Snakker du om erfaringer? Med tanke på at du bare er 1 år eldre enn meg. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 er dårlig girkasser i de bilene Ikke den en kompis hadde vertfall, sveisa sperre og TUKTING hver dag i en måned!! Girkassa røk ikke der.. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. august 2009 Forfatter Del Skrevet 5. august 2009 er dårlig girkasser i de bilene Ikke den en kompis hadde vertfall, sveisa sperre og TUKTING hver dag i en måned!! Girkassa røk ikke der.. Jeg er ikke så oppdatert på bilfronten, hva mener du med sveisa sperre og tukting (biltur?) Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Regn med relativt dyr forsikring i hvertfall. Gamle BMWer er vel heller ikke det som forbindes mest med driftsikkerhet, mitt inntrykk er at de stort sett har mer ventilskrangling enn en gammel gressklipper og bruker like mye olje som de bruker drivstoff allerede etter 2-300.000 kilometer. Deler er vel også generelt sett dyrt, men jeg tror de er ganske greie å skru på. Hvordan BMW er i forhold til rust vet jeg ikke noe om.Så mitt forslag er: Tenk deg godt om, sjekk litt forsikringspriser og snakk med andre som har/har hatt sånne biler. Skjønner ikke hva du skal svare her for når du ikke har/har hatt bilen trådstarter spør om selv... du har nok rett ang. forsikring og delvis dyre deler men hva du tror om hvordan de er og skru på og ditt og datt er jo care? Jeg tror ikke at en gammel bmw 5 serie er noe dårligere enn tilsvarende eldre biler så lenge de er blitt tatt ordentlig vare på... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. august 2009 Forfatter Del Skrevet 5. august 2009 Jeg er ikke redd for å mekke litt, er ikke så veldig flink men entusiastisk. Hvor mye ligger forsikringen på en gammel 520i/525i? Da tenker jeg kun det alle nødvendigste. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Du får nøyaktig pris på www.gjensidige.no Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. august 2009 Forfatter Del Skrevet 5. august 2009 Du får nøyaktig pris på www.gjensidige.no Takk, praktisk svar. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Lurt å sjekke forsikringen ja, kan fort være at du ender på 40 000 når forsikringen er betalt, er det ikke da bedre å kjøpe seg en bil til 30 000 med forsikring på 10 000 i året? *Satt litt på spissen vel og merke, jeg kom på 7 000 på denne bilen på gjensidige, det kan være lurt å sjekke flere forsikringsselskaper. Endret 5. august 2009 av vargaz Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Lurt å sjekke forsikringen ja, kan fort være at du ender på 40 000 når forsikringen er betalt, er det ikke da bedre å kjøpe seg en bil til 30 000 med forsikring på 10 000 i året? *Satt litt på spissen vel og merke, jeg kom på 7 000 på denne bilen på gjensidige, det kan være lurt å sjekke flere forsikringsselskaper. Hvor regnet du, på if? De vil ikke ha ungdommer som kunder... og hva er sannsynligheten for at premien til en bil til 30 000 er 4 ganger billigere enn en bil til 40 000...? Lenke til kommentar
Espein Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Kan nesten garantere deg att Gjensidige er billigest. Eksempel: Passat 2001 mod på meg: ca 16000 kr hos Gjensidige med full kasko osv.. Samma bil hos IF; ca 49 000 kr.. er dårlig girkasser i de bilene Ikke den en kompis hadde vertfall, sveisa sperre og TUKTING hver dag i en måned!! Girkassa røk ikke der.. Jeg er ikke så oppdatert på bilfronten, hva mener du med sveisa sperre og tukting (biltur?) Det jeg mener er att girkassa tåler en del virka det som Endret 5. august 2009 av Espein Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 nei nei, hør. Bil til 20 000 med forsikring på 10-20 000 finner du lett, bare let blant de klassiske ungdomsbilene. Er du 18år, gutt, bor i en storby, vel da er du der. Kjøper du en bil som er litt sjeldnere, eller en bil som ikke pleier å være "ungdomsbil" så slipper du ofte veldig mye billigere unna på forsikringen. Så dermed kan man gjerne kjøpe en bil for 30 000 (+10 000 i forsikring= 40 000) istedet for å kjøpe en bil for 20 000 (+20 000 i forsikring=40 000) Men dette er satt på spissen, blir vel ikke fullt så dyrt. Men du må regne med ganske mange tusen ekstra i forsikring om du skal ha deg en 2/3'er Golf med GTI motor, enn om du kjøper deg en Toyota Corolla med tilsvarende motor (igjen hvis de blir levert med like mange hk da.. ) Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. august 2009 Forfatter Del Skrevet 5. august 2009 Altså det du sier er at jeg må kjøpe meg en mindre "rånete" bil for det er de som er snillest på forsikringen? Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 nei, det er bs. Gjensidige har stort sett omtrent like priser på forsikring, hvis ikke det er ekstreme forskjeller på bilene, som f.eks en vw golf og en bmw m5. Hvis du ikke har noe bonus ennå må du regne med ca 7k (uten kasko) uansett hva du kjøper Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. august 2009 Forfatter Del Skrevet 5. august 2009 Ok, så da er det samme hva jeg kjøper, bare det ikke er en skikkelig fancy bil og jeg velger Gjensidige? Det er så mye jeg fikk med meg, selv om jeg er lettere forvirret her. Lettere sagt: Burde jeg kjøpe en gammel BMW 520i/525i eller en Nissan Primera? Jeg foretrekker gamle BMWer, men om jeg må betale en formue i forsikring så er det ikke verdt det. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Det går nok mer på motorvolum... åssen motor skal du ha på nissanen da? Du må ikke ut med en formue for å forsikre en gammel bmw 5, men kan hende det blir litt dyrere enn en primera... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. august 2009 Forfatter Del Skrevet 5. august 2009 Mest motorvolum? Tipper 150-200 er greit nok. Motorstørrelsen kommer nok til å bli omtrent den samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå