Gå til innhold

Norsk godteri å sende til USA

Anbefalte innlegg

Jeg har en venn i USA som har veldig lyst til å smake typisk norsk godteri. Så jeg hadde tenkt å sende han en pakke med masse forskjellig - og trenger forslag på hva jeg burde ha med.

Hvis noen vet sånn ca hvor lang tid det tar å sende dit, eller om det er stor sjanse for at godteriet smelter, hadde det vært fint å vite også :]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pakk inn i avispapir. Papir har en bra egenskap at det holder tempraturen rimelig jevnt på det som er inne i papiret.US Postal Services er en sak for seg selv. Det er enten eller. Det skal vel egentlig kun ta maks 4-5 dager.

Norsk melkesjokolade er nok det du bør tenke å sende, iallefall på det området Norge skiller seg ut med mange land. Skal mye til at det er smeltet når det kommer frem, vel...hvis vennen din bor mot meksikanergrensen så kanskje :)

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar

Har selv gjort dette med en kar som bor i Florida. Det jeg husker er:

Stor plate freia melkesjokolade

En pose med stratos, sånn bite size biter

En pose M

Smørbukk

En boks med leverpostei :p

En boks makrell i tomat :p

En tube kaviar :p

Vil anbefale å sende Norsk sjokolade. Han jeg sendte til sa at han aldri hadde smakt noe lignende og at det var megegodt.

Endret av Dynejonas
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Legger til en liten ting fra US Customs for alle andre som skal sende til USA og lurer på hva tillatt verdi er:

Gifts You Mail

Gifts worth up to $100 may be sent, free of duty and tax, to friends and relatives in the United States, as long as the same person does not receive more than $100 worth of gifts in a single day. If the gifts are mailed or shipped from an insular possession, this amount is increased to $200.

Unless returning to the United States from an insular possession, you don’t have to declare gifts you sent while you were on your trip, since they won’t be accompanying you.

Mer info kan finnes her: CPB.gov Gifts

Lenke til kommentar

Send freia fruktnøtt. Hadde en veninne fra New Zealand som bodde i norge ett år og det var den beste sjokoladen hun noen gang hadde smakt sa hun og hun hadde reist mye rundt i verden og smakt sjokolade.

Litt rart egentlig, men alle jeg har snakket med synes den norske melkesjokoladen er mye bedre enn deres egen.

Endret av jokki
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...