Hannah93 Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg har en venn i USA som har veldig lyst til å smake typisk norsk godteri. Så jeg hadde tenkt å sende han en pakke med masse forskjellig - og trenger forslag på hva jeg burde ha med. Hvis noen vet sånn ca hvor lang tid det tar å sende dit, eller om det er stor sjanse for at godteriet smelter, hadde det vært fint å vite også :] Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Freia melkesjokolade, og sånn freia sjokomix og litt nidar sjokomix. Men om det smelter er en helt annen sak.. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Pakk inn i avispapir. Papir har en bra egenskap at det holder tempraturen rimelig jevnt på det som er inne i papiret.US Postal Services er en sak for seg selv. Det er enten eller. Det skal vel egentlig kun ta maks 4-5 dager. Norsk melkesjokolade er nok det du bør tenke å sende, iallefall på det området Norge skiller seg ut med mange land. Skal mye til at det er smeltet når det kommer frem, vel...hvis vennen din bor mot meksikanergrensen så kanskje Endret 3. august 2009 av Luftbor Lenke til kommentar
sativa Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Smørbukk er vel typisk norsk? Og godt Ellers syns eg du bør slenge med Brynild bringebærdrops. Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Har selv gjort dette med en kar som bor i Florida. Det jeg husker er: Stor plate freia melkesjokolade En pose med stratos, sånn bite size biter En pose M Smørbukk En boks med leverpostei En boks makrell i tomat En tube kaviar Vil anbefale å sende Norsk sjokolade. Han jeg sendte til sa at han aldri hadde smakt noe lignende og at det var megegodt. Endret 6. august 2009 av Dynejonas Lenke til kommentar
Gege Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Legger til en liten ting fra US Customs for alle andre som skal sende til USA og lurer på hva tillatt verdi er: Gifts You MailGifts worth up to $100 may be sent, free of duty and tax, to friends and relatives in the United States, as long as the same person does not receive more than $100 worth of gifts in a single day. If the gifts are mailed or shipped from an insular possession, this amount is increased to $200. Unless returning to the United States from an insular possession, you don’t have to declare gifts you sent while you were on your trip, since they won’t be accompanying you. Mer info kan finnes her: CPB.gov Gifts Lenke til kommentar
Legion Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 en eller annen form for salt lakris må med, dette er så godt som uhørt utenfor norden. "These aren't sweets!" er den normale reaksjonen. troika og hobby er også klassikere Lenke til kommentar
jokki Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Send freia fruktnøtt. Hadde en veninne fra New Zealand som bodde i norge ett år og det var den beste sjokoladen hun noen gang hadde smakt sa hun og hun hadde reist mye rundt i verden og smakt sjokolade. Litt rart egentlig, men alle jeg har snakket med synes den norske melkesjokoladen er mye bedre enn deres egen. Endret 1. september 2009 av jokki Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Bamsemums er en norsk klassiker. Ihvertfall min favoritt Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Jogger burde selvsagt være med. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Seigmenn er jo en helnorsk? godteri. Send med en pose med det. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Seigmenn, Freia Melkesjokolade og brusen Villa. En perfekt oppskrift på en perfekt stykke snop. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Potetgull med paprika også, søstra mi hadde med det over ett par ganger, de digga det maks! Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Potetgull med salt og pepper. Vistnok uvanlig krydderkombinasjon andre steder enn i Norge. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Potetgull med paprika også, søstra mi hadde med det over ett par ganger, de digga det maks! Den er ikke uvanlig i utlandet. Men støtter forslag som seigmenn, alt av norsk kjedelig melkesjokolade og smørbukk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå