Leaf Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Hei! Lurer på om det er noe spesielt jeg burde tenke på når jeg skal ha bilstereo som skal spille litt mer rocka sanger. Hører veldig lite på elektronisk musikk og slikt, som kanskje er litt mer typisk innen bilstereo Har sett mye på Focal, vil jeg angre? Lenke til kommentar
Petter Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Gå for mindre basser ikke 12"+ siden det ikke er så mye lange dype basstoner i rock/metal Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Spiller ingen rolle hvor store sub elementer han har da... Eller er du kanskje av typen som TROR at større elementer er "tregere"...?? Focal er et trygt merke å kjøpe, bare du kjøper forsterker og sub som passer sammen Hvordan er budsjettet dit? Og hva annet har du av høyttalere, spiller og forsterker(e)? Åssen bil skal dette inn i? Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 5. august 2009 Forfatter Del Skrevet 5. august 2009 Tenkte på den Pioneer-spilleren som alle har anbefalt omtrent. Hva med: http://iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=10952 http://iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=10928 http://iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=16014 og kanskje til høytallerne: http://iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=16024 Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Det der blir nok bra ja, og veldig behagelig å høre på, men du bør helt klart ta med forsterkeren til høytalerene... Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Fint oppsett du har. Som cossie sa, Focal er _trygt_ å kjøpe, noe av det beste du får innen bilstereo. Og IKKE glem forsterkeren, da spiller dette suuupert EDIT: Glem det.. Endret 6. august 2009 av Bllink Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 6. august 2009 Forfatter Del Skrevet 6. august 2009 Glemme hva? Har sett en 1000W basser fra Ground Zero også. Er dette et bra merke? Eller vil det være bedre å ha alt i samme serie? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Spiller ingen rolle hvor store sub elementer han har da... Eller er du kanskje av typen som TROR at større elementer er "tregere"...?? Errr wrong, det spiller en veldig stor rolle. En hver som vet litt om feks hjemmekino vet dette veldig godt, for putter du en for stor sub i et lite rom så høres det ut som du sitter i en blikkboks og naboene dine sitter med bassen som du skulle hatt. Dette er ikke noe anneledes i en bil, inni bilen får du bare masse during og vind i håret mens på avstand så høres bassen veldig godt. Få en sub i passende størrelse i riktig kabinett og fokuser på at den øvrige delen av lydbildet blir bra, for det er det som faktisk teller. Nå snakker jeg fra mitt ståsted som en tilhenger av metal/rock (og et balanser lydbilde forran alt annet) Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Spiller ingen rolle hvor store sub elementer han har da... Eller er du kanskje av typen som TROR at større elementer er "tregere"...?? Errr wrong, det spiller en veldig stor rolle. En hver som vet litt om feks hjemmekino vet dette veldig godt, for putter du en for stor sub i et lite rom så høres det ut som du sitter i en blikkboks og naboene dine sitter med bassen som du skulle hatt. Dette er ikke noe anneledes i en bil, inni bilen får du bare masse during og vind i håret mens på avstand så høres bassen veldig godt. Få en sub i passende størrelse i riktig kabinett og fokuser på at den øvrige delen av lydbildet blir bra, for det er det som faktisk teller. Nå snakker jeg fra mitt ståsted som en tilhenger av metal/rock (og et balanser lydbilde forran alt annet) Må jo selvfølgelig lage kasse som er tunet til bilen, men det tok jeg som en selvfølge... Men han må gjerne kjøre på med 6,5" for min del Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Vil jeg tjene noe på å kjøpe et komponentsett til bakdørene i tillegg til det jeg har fremme? Eller er det tusenlapper i dass? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Helhetlig sett så bør du gjøre det, fabrikkshøyttalerene som står i det fleste bilene er dusinvare. Selv om du kjøper nye høyttalere fremme så vil de gamle i dørene bak fremdeles være der og er en del av lydbildet, med de ulempene det måtte medføre for opplevelsen. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Glemme hva? Har sett en 1000W basser fra Ground Zero også. Er dette et bra merke? Eller vil det være bedre å ha alt i samme serie? Beste innen sub spør du meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå