Gå til innhold

Hvor viktig er det å holde kontonummer skjult?

Mojo Pin

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ser at banker sier at man skal være varsom med å fortelle andre kontonummeret og kortnummeret sitt.

Jeg forstår jo at korntummer er noe man skal holde for seg selv, men kan man egentlig bli utsatt for noen svindel bare ved å gi vekk et kontonummer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg ser at banker sier at man skal være varsom med å fortelle andre kontonummeret og kortnummeret sitt.

Jeg forstår jo at korntummer er noe man skal holde for seg selv, men kan man egentlig bli utsatt for noen svindel bare ved å gi vekk et kontonummer?

Kontonummeret er ikke noe stress, men kredittkort nummer bør man holde mest mulig for seg selv:)

Lenke til kommentar

I begge tilfeller vil det være vanskelig å svindle en person. Men man er helt klart lettere utsatt hvis noen ser hva kortnummeret ditt er, for så se CV2-koden din og utløpsdato. Da er det fritt fram for bruk av kortet på internett. Vet dog ikke hvordan det er om man har kjennskap til kun kontonummer hos vedkommende.

Nå tilbyr flere nettbanker verifisering gjennom nettbanken ved netthandel (som i andre ledd ved handelen), enten med kodebrikke, kode via SMS eller ark. Tror de aller, aller fleste banker har satt i gang dette nå. Så lenge du holder kortet tett inntil brystet ved kjøp i hverdagen, lever nok pengene dine trygt. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Hold alt for deg selv. Selv en liten, uvesentlig detalj kan være den siste opplysningen noen trenger for å stjele identiteten din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...