abene Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Microsoft har bestemt seg for å ikke å vente på svaret fra EU. Les mer Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Tipper Microsoft tjener mer på å beholde rutinene enn å slippe de små bøtene. Spør du meg så "saksøker" EU for lommerusk. Lenke til kommentar
stureah Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 De har jo en fin løsning nå, du velger rett og slett hvilken nettleser du vil ha.. ferdig pakke.. det eneste er vel å legge ved installasjons filene i windows pakka slik at du ikke trenger å gå online for å hente ned nettleseren du vil bruke.. må jo faktisk si at MS har kommet seg betraktelig den siste tiden Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Microsoft har allerede bestemt seg for å ikke lage Windows 7 E, det vil si en egen Windows-versjon uten Internet Explorer som er tilpasset kravene fra EU. Vet du i det heletatt hva du snakker om? Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Microsoft har bestemt seg for å ikke å vente på svaret fra EU. Dermed virker det klart at Windows 7 blir den samme for Europa som for andre deler av verden, det vil si dersom EU godtar den nye installasjonsrutinen i Windows 7. Så om ikke EU godkjenner så blir dette alikevel gjeldene for resten av verdenen, men ikke EU? Så det er ikke svar på hva som eventuelt kan skje i EU MS har bestemt seg for å ikke vente på? Og hvor kommer installasjonrutinen inn i bilder? Er det snakk om at dette er noe som dukker opp når man installerer W7? Endret 3. august 2009 av tamarin Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Etter hva nokså nye rykter sier, så vil denne Browser Ballot-skjermen også gjelde XP og Windows Vista, ikke bare Windows 7. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Ballot skjermen som det prates om som MS har laget er i IE, derfor ugyldig. Vel, det er mitt syn på saken. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 tåpelig av ms... skuffet! Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 tåpelig av ms... skuffet! Mener du at MS sitt påfunn å levere Windows uten IE er bedre, eller er det tåpelig at MS ikke følger EU sine ønsker mer konkret? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Hvis det er EU som er treg med å svare, så sjønner jeg dette godt. Operativsystemet skal jo leveres snart..? Lenke til kommentar
Virion Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Øk boten 20 ganger og innfør dagbøter. Skal vi se hvor lenge M$ holder ut. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Som jeg sier så tror jeg ærlig talt ikke at Microsoft bryr seg, de betaler små bøter og dominerer nettleser-markedet, samt mange andre markeder som Microsoft jukser seg innpå. Lenke til kommentar
anotherzen Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 høres fint ut dette. mindre styr og BS = bedre for sluttbrukern. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Som jeg sier så tror jeg ærlig talt ikke at Microsoft bryr seg, de betaler små bøter og dominerer nettleser-markedet, samt mange andre markeder som Microsoft jukser seg innpå. Hvordan jukser de seg til markeder når de velger å legge til en startsider med konkurrerende nettlesere i Windows. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 De kunne løst saken med å legge inn et valg under installasjonen som spør brukeren som vedkommende ønsker IE eller ikke. Microsoft har bestemt seg for å ikke å vente på svaret fra EU. Rettskriving når nye høyder? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg mener at "påtvingelsen" av IE i alle Microsoft sine operativsystemer er feigt og juks. Er det ikke det en av tingene EU klager på da? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg mener at "påtvingelsen" av IE i alle Microsoft sine operativsystemer er feigt og juks. Er det ikke det en av tingene EU klager på da? Hva mener du at de skal gjøre da? Legge konkurentene sitt produkt inn i Windows? I Windows 7 kan du fint deaktivere Internet Explorer. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg mener at "påtvingelsen" av IE i alle Microsoft sine operativsystemer er feigt og juks. Er det ikke det en av tingene EU klager på da? Hva mener du at de skal gjøre da? Legge konkurentene sitt produkt inn i Windows? I Windows 7 kan du fint deaktivere Internet Explorer. Jeg mener at de skal la brukerene få velge selv, i det minste ha muligheten til å avinstallere og ikke velge IE. I Windows 7 kan du fint deaktivere Internet Explorer. Dette til tross for at EU fortsatt ikke har kommet med et svar til Microsofts utspill om å tilby Windows med installasjonsrutine som gir brukerne en mulighet til å installere alternative nettlesere. Jeg trodde det var det som ikke ville skje. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 I Windows 7 kan du fint deaktivere Internet Explorer. OT, men blir IE borte når man deaktiverer? Dvs, slettet så man må laste den ned eller bruke W7-DVDen for å få den tilbake, eller blir den bare liggende der "deaktivert"? Lenke til kommentar
larsere Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Dette er gode nyheter, bare de legger alt på DVD'en slik at man ikke må på nett for å laste ned. Men hvis man er på nett kan den bare laste ned nyeste versjon. Håper bare EU kan godta dette. Da blir det vel oppgradering alikevel da ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå