HulkHaugen Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Jeg må kjøpe ny maskin gjennom jobben, og regner da med at den leveres med engelsk Vista (Siden vi er i Dubai), og da er det vel naturlig å få med gratis oppgradering til Win7? Uansett, siden dette er en jobb pc, så må jeg nok legge inn XP istedenfor, så da lurte jeg på om det er noe mulighet for å bruke denne oppgraderingen på en egen privat pc, og om mulig, også norsk versjon. Noen som kjenner til reglene, og ev. smutthullene her? EDIT: Og hvordan går det hvis maskinen levers med x86, og jeg helst vil ha x64 versjonen av Win7? Endret 3. august 2009 av HulkHaugen Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Er det en tredjeparts-PC slik som Dell eller HP? Med slike datamaskiner så har du nok internasjonal støtte. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 Tja, det blir vel å gå inn i det lokale svaret på Elkjøp, og kjøpe en HP, Acer eller noe i den duren. Hva legger du i internasjonal støtte? Denne lisensen er vel i utgangspunktet knyttet opp mot hardwaren i maskinen, men hvis jeg aldri aktiverer den der, så vet vel ikke maskinen bedre enn det, så da skulle jeg vel kunne bruke den hjemme. Men er det MS eller HP som sender ut oppgraderings DVDen? Vet ikke om det registreres i aktivering at BIOS ett-eller-annet ikke stemmer med leverandørens spesifikasjoner, slik at da ikke HP Norge vil sende meg noen oppgraderings DVD til min egenkomponerte maskin hjemme... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Det er jeg ikke helt sikker på, men jeg det er et selskap som leverer over hele verden. Da burde de samme tilbudene gjelde også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå