ThaDuckMan Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 greia med at det skjedde på dyrene først er at "dem som står bak dette" har prøvd det ut på kråker først eller??? for å sjekke om det fungerer... er vel som regel slik at ting blir prøvd ut på dyr før det blir gjort på mennesker... Godt tenkt! Jeg tror at mannen som gikk ifra baseballstadiumet under blackouten er faren til den lille gutten på Sykehuset. Konens død var vel noe uforventet, så kanskje han forlot de han jobbet med, også nå er de etter han? En annen ting er jo disse klovnemaskerte personene som tydeligvis letet etter Mark. Det første som slo meg, som også er ganske åpenlyst, er at det må være et folkehav av disse maskerte mennene. De som står bak det hele er neppe dum nok til å angripe et av FBIs hovedkvarterer, så de har nok mange som jobber for seg. I tillegg bruker de jo klovnemasker/teatermasker, så de symboliserer nok noe ifra en eldre tid. Og en annen ting jeg kom til å tenke på... I Mark's flashforward er det mørkt i hele FBI bygget, så hvorfor i all verden er det mørkt i ett FBI hovedkvarter? Det er ALLTID flere folk som jobber på slikt et viktig sted, uansett tid. Så dermed kan vi nok nesten fastslå at det hovedkvarteret blir lagt ned, og at Mark har sneket seg inn på sene nattetider. Så om han har mistet jobben er vel irrelevant. Dermed kan det være Olivia som har avslørt, uviten om at personen(e) var en av "Klovnene", at Mark var på kontoret sitt for å hente saker og ting. Da vil jeg tippe at Lloyd (jupp, fant ut 'Mannen's navn) finner dette ut via. Olivia da de er samboere, og tipser sine (tidligere) medpartnere. Kan være grunnen til at han tok en haste-telefon i Olivia's flashforward. ----- Det var idéer jeg hadde as of now! Interessante teorier, FredrikH. Spesielt det med Mark's flashforward i FBI bygget, akkurat det har jeg ikke tenkt over før nå. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 En ting jeg ikke skjønner, er det standar at alle karakterer er mystiske etter første episode? Det har trossalt gått bare 3 episoder til nå, og dere krever ting av Flashforward som har tatt Lost flere enn 3 episoder også. Blir feil å si at ingen er mystiske, når vi har støttet på "De Gibbons" og arena-mannen. Flere av de altfor haterne virker nærmest som barn ved et matbord, som bare ser på maten enn å ete den Uansett så hvor mye unødvendig bitching, Flashforward er nok garantert en serie som er her for å bli da ABC nå har tildelt serien en hel sesong, og ikke bare de 13 først planlagte episodene. http://www.tvguide.com/News/FlashForward-P...on-1010789.aspx Lost, X-Files, Entourage, The Wire, Heroes, Babylon 5, Sopranos, Rome, Fringe, Dexter, Twin Peaks, 24 og Battlestar Galactica er eksempler på serier som alle i løpet av de ti første minuttene maktet å introdusere oss til langt mer spennende og interessante karakterer enn hva Flashforward har gjort på de første par episodene. Det er vanskelig å hevde at de vi så langt er blitt kjent med er noe annet enn høyst ordinære. Det finnes potensiale i Benford, men de har ikke benyttet det enda. For meg virker "fremtidskjæresten" til hans kone mer mystisk, får håpe de får til noe der. Sjefen til Benford syntes jeg også har muligheter, fordi skuespilleren virker dyktig. Men så langt er det lite dybde å spore for alle. Dette er forøvrig ikke "unødvendig bitching", det er konstruktiv kritikk til en serie jeg liker å følge med på. Det er et sted den har et forbedringspotensiale og jeg håper det kommer, eksempelvis med D. Gibbons (noe annet vil være et anti-klimaks). Jeg er ikke mer engasjert i karakterene vi nå kjenner enn jeg er i en gjesteskuespiller på Smallville. Nå håper jeg at jeg vil bli mer engasjert i spesielt Fiennes sin rollekarakter. Men han kan ikke akkurat anklages for å være en Mulder, Dexter, Gold, McNulty eller Dale Cooper. Ingen av karakterene er enda i nærheten av topp 50 TV-serie karakterer og det trenger de virkelig å få til om serien skal gå fra middel/god til fantastisk. Kanskje den blir som Jericho. Den også slet i starten med å skape noen engasjerende karakterer, men når sesong 1 var over digget jeg samtlige. Får håpe det samme kan skje her Dette er så langt rullebåndkarakterer. Det mangler en Tramp (for de som ikke tok den, tenk Modern Times) Forøvrig håper jeg fans av tv-serien makter å ha en konstruktiv diskusjon rundt hva som er bra eller ikke bra uten å helt grave seg ned i skyttergraven. Lenke til kommentar
ockallis Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Lost, X-Files, Entourage, The Wire, Heroes, Babylon 5, Sopranos, Rome, Fringe, Dexter, Twin Peaks, 24 og Battlestar Galactica er eksempler på serier som alle i løpet av de ti første minuttene maktet å introdusere oss til langt mer spennende og interessante karakterer enn hva Flashforward har gjort på de første par episodene. Det er vanskelig å hevde at de vi så langt er blitt kjent med er noe annet enn høyst ordinære. Det finnes potensiale i Benford, men de har ikke benyttet det enda. For meg virker "fremtidskjæresten" til hans kone mer mystisk, får håpe de får til noe der. Sjefen til Benford syntes jeg også har muligheter, fordi skuespilleren virker dyktig. Men så langt er det lite dybde å spore for alle. Dette er forøvrig ikke "unødvendig bitching", det er konstruktiv kritikk til en serie jeg liker å følge med på. Det er et sted den har et forbedringspotensiale og jeg håper det kommer, eksempelvis med D. Gibbons (noe annet vil være et anti-klimaks). Jeg er ikke mer engasjert i karakterene vi nå kjenner enn jeg er i en gjesteskuespiller på Smallville. Nå håper jeg at jeg vil bli mer engasjert i spesielt Fiennes sin rollekarakter. Men han kan ikke akkurat anklages for å være en Mulder, Dexter, Gold, McNulty eller Dale Cooper. Ingen av karakterene er enda i nærheten av topp 50 TV-serie karakterer og det trenger de virkelig å få til om serien skal gå fra middel/god til fantastisk. Kanskje den blir som Jericho. Den også slet i starten med å skape noen engasjerende karakterer, men når sesong 1 var over digget jeg samtlige. Får håpe det samme kan skje her Dette er så langt rullebåndkarakterer. Det mangler en Tramp (for de som ikke tok den, tenk Modern Times) Forøvrig håper jeg fans av tv-serien makter å ha en konstruktiv diskusjon rundt hva som er bra eller ikke bra uten å helt grave seg ned i skyttergraven. Veldig enig i det du skriver her! Som jeg sa tidligere: Plottet kan være så genialt som det bare kan, men det betyr ingenting så lenge det ikke finnes solide karakterer som kan drive storyen framover. Dette er gylden regel generelt for alle serier egentlig.. Endret 13. oktober 2009 av OCKi Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Men folk ble lei av all bakgrunnshistorien til karakterene i lost sesong 2/3 sa skaperne droppa det senere i storre grad. Fokusen er jo ikke sa mye pa karakterene, de er mer der bare for a utfolde mysteriet. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Gode karakterer handler jo ikke om å bli presentert bakgrunnshistorien deres til det kjedsommelige. Hvor mye bakgrunnshistorie vet man eksempelvis om noen av tidenes beste karakterer; Omar Little, Ari Gold og Jim Mcnulty? Lost har bra karakterer, men de beste der er jo fortsatt godt unna de beste i TV-serie verden. Det største problemet med slike serier er jo sensuren og det mer "politisk korrekte" rammeverket. Det begrenser det kreative spillerommet som eksempelvis HBO og Showtime har. Ser man The Wire, Sopranos og Rome så blir man jo smått bortskjemt på det området. Men uansett er det jo store muligheter. Mulder eksempelvis fra X-Files, den galne advokaten fra Ally McBeal, eller Sawyer i Lost. Heroes har jo også endel gode karakterer, spesielt fordi de har noen litt eldre geniale skuespillere. Er jo bare til å se for seg Flashforward med Jim McNulty eller Fox Mulder i hovedrollen Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Det kan jo ogsa hende at du ikke har sett karakterene i FF nok til a skape et emosjonelt band til dem da.. Det tar alltid litt tid f0r man gjor det Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Det kan jo ogsa hende at du ikke har sett karakterene i FF nok til a skape et emosjonelt band til dem da.. Det tar alltid litt tid f0r man gjor det Selvfølgelig vil det kunne bli bedre med tiden (som jeg nevnte, Jericho-karakterene er et godt eksempel på det). Men alle de seriene jeg nevnte hadde karakterer som tiltalte omgående og hvor interessen ikke dalte. Problemet med Mark Benford er jo at han er en karakter med indre demoner (alkoholisme), men det i et show hvor man skal være "barnevennlig". Når man har sett The Wire i fem år, men en karakter som strider med akkurat de samme demonene (etterforsker McNulty) hvor man kan utforske det uten sensur eller politisk korrekthet så kan det fort bli litt tamt til sammenligning. Jeg vet ikke om du har sett nevnte serie, eller annet fra HBO og Showtime, men det gjør at en fort kan bli litt bortskjemt. Men Flashforward har et helsikens bra konsept, så får de til kontakten med karakterene vil dette kunne bli meget bra. Jeg er nå optimistisk, ikke tro annet. Jeg bare påpeker hva jeg trenger for at serien skal ta steget opp (ift mine preferanser). Lenke til kommentar
MRN Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Vi husker jo alle da Lost-gjengen i første episode allerede (tror jeg), da Kate, Charlie og Claire (Jack var vel ikke med?) vandra opp bakketoppen og Charlie sier "I'm Charlie by the way". Og litt etter "Guys... Where are we?" Sånne ting har ikke kommet i FlashForward enda. Jeg likte de to episodene veldig godt. Den tredje var dårlig, syntes jeg. Var bare nazi-mannen og det med kråkene som drev historien litt framover. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Så første episode av FlashForward i dag, god serie med mye spenning! Gøy og se John Cho som agent, for oss som er vandt med Harold and Kumar Laster ned resten i 720p nå Lenke til kommentar
Moosher Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 En ting jeg tenkte på, han Benford (han het det?) var på kontoret sitt og hele bygningen var mørkelagt og det så stengt ut. Men sjefen hans satt jo på do, i bygget?! Lenke til kommentar
tjotr Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 En ting jeg tenkte på, han Benford (han het det?) var på kontoret sitt og hele bygningen var mørkelagt og det så stengt ut. Men sjefen hans satt jo på do, i bygget?! Hmm... kan være noe der ja. Men, har de ikke nevnt noe om at det de så i FlashForwardene kunne være på forskjellige tidspunkt? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Nei, samme tidspunkt, men forskjellige tidssoner. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Det var vel andre land i forskjellige tidsoner trodde jeg? EDIT: Zeke var først Endret 15. oktober 2009 av Cortese Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 En ting jeg tenkte på, han Benford (han het det?) var på kontoret sitt og hele bygningen var mørkelagt og det så stengt ut. Men sjefen hans satt jo på do, i bygget?! Kanskje det var en annen bygning.. Uansett, episode 4 var ganske bra. De gar jo rimelig fort framover, men litt mer dodtid i denne episoden. Lenke til kommentar
tjotr Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Har ikke fått sett den enda... Hvordan var E04 opp imot de andre? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Ikke avslør noe nå da, sett spoilere i spoilertags. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 TULL. Dette er tråden for amerikansk sendeskjema. Nå er episoden sendt i usa --> Man kan diskutere her i tråden UTEN spoilertags. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Og de som ikke har sett bør holde seg unna tråden? Greit nok, skal ikke provosere til krangel. Likevel kan man vise litt hensyn i første dagen. Skal ikke kommentere mer på det. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Jeg syntes de som ikke har sett episoden bor holde seg unna traden ja. Man vil jo diskutere plottet i traden, og vil bli utrolig slitsomt hvis alle de ma legges i spoiler tags. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Og de som ikke har sett bør holde seg unna tråden? Ja. Så enkelt og greit. Med mindre de ikke bryr seg om spoilere. Denne diskusjonen dukker opp i hver eneste serietråd. Lage en egen tråd kun med spoilertags da hvis man ikke ønsker å få spoilet noe før man har sett det selv. Lurer bare på hvordan man skal vite hvor i tråden man selv er kommet i serien. Skal man merke alle spoilere og? Blir bare dumt. Man skal vise hensyn og legge i spoilere helt til serien er vist i USA. Er jo det tråden handler om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå