Gå til innhold

Flashforward - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

En ting jeg ikke skjønner, er det standar at alle karakterer er mystiske etter første episode? Det har trossalt gått bare 3 episoder til nå, og dere krever ting av Flashforward som har tatt Lost flere enn 3 episoder også. Blir feil å si at ingen er mystiske, når vi har støttet på "De Gibbons" og arena-mannen. Flere av de altfor haterne virker nærmest som barn ved et matbord, som bare ser på maten enn å ete den :p

Uansett så hvor mye unødvendig bitching, Flashforward er nok garantert en serie som er her for å bli da ABC nå har tildelt serien en hel sesong, og ikke bare de 13 først planlagte episodene.

http://www.tvguide.com/News/FlashForward-P...on-1010789.aspx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns denne serien har potensial, og hvis forfatterne er like smarte og utspekulerte som LOST sine, så tror jeg faktisk vi kan ha noen gode sesonger å se frem til. At visjonen er "bare" lagt 6 måneder fram i tid kan føles som litt lite, men om de vil, kan de klare å gjøre en god historie ut av det.

Lenke til kommentar
Flere av de altfor haterne virker nærmest som barn ved et matbord, som bare ser på maten enn å ete den :p

Jeg hater da ikke serien, faktisk synes jeg som Dotten at den hittill er litt over middels. Men det må da være lov å påpeke konturene av et problem som kan bli fatalt for serien. Uten skikkelige karakterer, får man ikke et skikkelig show.

Lenke til kommentar
Jeg er faktisk veldig spent på om han asiatiske agenten dør på den datoen han skal dø.

Det fikk meg til å tenke på noe jeg ville rante om. Den jævla Mosaic-siden de satte opp, der fikk vi jo oppleve hvor fort det gikk fra 600.000 til 900.000 oppføringer. Det går altså rimelig raskt unna. Etter at Demitri slenger inn sin kommentar om at han ikke så noe, så blir den tilfeldigvis sett av ei som i sitt FF satt og leste en rapport hvor det stod at han ble skutt. En dame som har tilgang på slike rapporter og som har evne til å foreta telefonsamtaler som FBI ikke kan spore, hun har ikke noe bedre å gjøre med dagene enn å sitte og nistirre på denne nettsiden og lese flere hundre - eller tusen - oppføringer hvert minutt...?

De kunne jo ha gjort litt mer troverdig ved å la hun dama ringe Demitri fullstendig uavhengig av oppføringen hans på nettsiden.

Lenke til kommentar

Ja vi har all rett til å være kresen på serier vi ser på idag! Etter kvalitetsserier som The Wire, Sopranos, House, LOST, Six Feet Under, Carnivale, Deadwood, etc, BØR standarden for etterkommerne være ganske høy.

Det som jeg mener FF har bommet kraftig på, er at karakterene ikke har fått noen minneverdig introduksjon.

Hvis vi ser i kontrast med LOST's pilot, i flykrasj scenen der Jack løper heltemodig rundt og redder folk fra en sikker død mens den hektiske musikken til Michael Giachino dundrer på i bakgrunnen. Jack ber Hurley sitte med Claire mens han løper til nestemann, der Hurley enkelt og greit roper:

"HEYY!!!! WHATS YOUR NAME???"

Musikken tar en brå pause, der helten svarer:

"JACK!!".. musikken tordner til igjen mens han løper videre..

Her brenner det seg fast i underbevisstheten at han heter Jack og du bryr deg med en gang om denne karakteren. Alle de 20 andre karakterene får også en minst like minneverdig introduksjon senere i serien, men LOST's pilot legger mest vekt på Jack, Charlie og Kate.

FF's pilot har gjort en fenomenal jobb med å introdusere plottet, som i selv virker ganske fascinerende.

MEN (dette er et stort men) plottet i seg selv er ingenting hvis man ikke har solide karakterer som baner seg gjennom det, og til nå bryr jeg meg egentlig ikke så mye om de karakterene som er introdusert.

Håper på en bedring i denne fronten i de kommende episodene, for denne serien har som sagt et STORT potensial i mine øyne!

Her er en god artikkel fra TV.com som beskriver samme bekymring.

Endret av OCKi
Lenke til kommentar

Ho er vel like spent på å finne ut meir om det som skjedde som resten, og da er det jo nyttig å følgje med på den sida.

Men synts det var litt rart at det ikkje har blitt fokusert noke på dyra hittel. Vi fekk liksom aldri noke svar på kva som skjedde med all verdens dyr, sjølv om sjølve spørsmålet så vidt blei nemnt i første episode.

Lenke til kommentar

Det som er synd er at FlashForward lider under en altfor tidlig sammenligning med LOST. Allerede før serien startet ble den kalt "den nye LOST", og vips så var forventningene skutt i taket, og alle krever at den skal leve opp til dette umiddelbart.

Ja jeg er enig i at det er masse svakheter her, og at karakterene ikke greier å engasjere like mye som de gjør i LOST. Men ingen burde heller forvente at serien skal overgå LOST, da den imo er i en helt egen klasse for seg selv på disse tingene.

Og bevares, vi har bare sett tre (3!) episoder enda, man kan ikke dømme en serie på grunnlag av det. For min del var det f.eks. først i episode 4 av LOST at jeg virkelig fikk øynene opp og ble skikkelig hekta, og med andre serier har det ofte tatt enda lengre tid.

Helt greit at tråden brukes både til skryt og kritikk av serien, samt all diskusjonen rundt det, men jeg syns det blir dumt når alt hele tiden skal handle om "sammenlignet med LOST".

(Ekstra ironisk blir det også når man tenker på at i andre tråder her på forumet så finnes det diskusjoner hvor man bruker LOST som eksempel på noe negativt, som "i motsetning til LOST så har hvertfall ikke denne serien blitt melket i 5+ sesonger".)

Folk blir aldri fornøyd. :p

Lenke til kommentar
Folk blir aldri fornøyd. :p

Stemmer det! :) hehe! Må jo sette visse krav for det vi ser på vettu! ;)

Det med at Flashforward blir sammenlignet med LOST er like mye ABC sin skyld som det er serieskapernes.

Når ABC promoterer serien med "The same network that gave you LOST.." er skaden allerede skjedd.

Men det er ikke bare ABC sin skyld. Selve plottet med at undebevisstheten ble sendt i et annet punkt i tidslinjen er som tatt rett ut av LOSTs episodene "Flashes Before Your Eyes" og "The Constant" (selv om jeg vet at FF er basert på en roman)

De har også lagt ut en del LOST easter eggs med en plakat av Oceanic Airlines og "The numbers".

I tillegg bruker de noen av de samme skuespillerne.

So.. I rest my case.. =)

Jeg hadde bare håpet på at dette var en verdig etterkommer av LOST, og er litt redd for den første sesongen ikke engasjerer på samme nivå. Time will show, I guess! ;) Skal love å holde av kritikkbølgene til vi er kommet halveis i sesongen! hehe! =)

Endret av OCKi
Lenke til kommentar
Serien mangler driv rett og slett, den står å stamper noe gruuuusomt lenge og jeg syns faktisk skuespillet til hovedpersonen er veldig stift og..."ømt" i mangel på en bedre beskrivelse. Har sett 3 episoder nå og jeg har ikke store troen på at dette er noe å følge mer videre på.

Hva?!! I motsetning til Lost season 1 og 2, så skjer jo ting i HVER episode og de kommer seg ett steg videre i HVER episode. Enten er du veldig kritisk til en arvtager av Lost, eller så har du hatt en dårlig dag når du har sett disse episodene. Ta deg selv i nakken, sett deg ned med en kopp kaffe og se episodene om igjen og om igjen til du blir blå i trynet! :D

Unnskyld meg men nårtid har jeg sammenlignet serien med LOST? Det er du som tar den sammenligningen og ikke jeg, jeg ser strengt tatt ikke noe særlig forhold mellom denne serien og LOST i det hele tatt egentlig etter de 3 episodene jeg har sett. Så jeg skal sette meg ned med en serie som jeg ikke fant spennende og se samme greia om og om igjen og så skal jeg plutselig bli overbevist om at den er "FANTASTISK?" Takk men nei takk :)
Lenke til kommentar
De kunne jo ha gjort litt mer troverdig ved å la hun dama ringe Demitri fullstendig uavhengig av oppføringen hans på nettsiden.

Jeg er enig, men jeg regner med det gikk an å søke på den siden, så det kan ha hjulpet henne. :) I tillegg til at hun bestemte seg for å rine han, når hun så at han rapporterte at han ikke hadde noe FF, og hun trodde det var pga. han døde 15. mars(?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...