Gå til innhold

Flashforward - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Når det gjelder kjæresten til Agent Noh så sa hun at hun så et bryllup, og vi så presten, forloveden og noen venner vente på henne, men det er ikke sikkert hun SÅ han, hun bare så en mann som hun skulle gifte seg med og hun antok jo naturligvis at det er han og ingen andre. Hun stod jo langt unna.

Hvis det vi har hørt stemmer, så blir han drept 15. mars (hvis jeg husker riktig). I så fall vil det være sterkt om hun i løpet av seks ukers tid gifter seg med en annen mann på samme dato som hun egentlig skulle giftet seg med Demitri...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Serien mangler driv rett og slett, den står å stamper noe gruuuusomt lenge og jeg syns faktisk skuespillet til hovedpersonen er veldig stift og..."ømt" i mangel på en bedre beskrivelse. Har sett 3 episoder nå og jeg har ikke store troen på at dette er noe å følge mer videre på.

Hva?!! I motsetning til Lost season 1 og 2, så skjer jo ting i HVER episode og de kommer seg ett steg videre i HVER episode. Enten er du veldig kritisk til en arvtager av Lost, eller så har du hatt en dårlig dag når du har sett disse episodene. Ta deg selv i nakken, sett deg ned med en kopp kaffe og se episodene om igjen og om igjen til du blir blå i trynet! :D

Lenke til kommentar

Serien er ikke i nærheten av de første Lost-episodene. Samt at den alt har startet med fillers. Siste episode var hovedsakelig et tema om utilitarisme ("målet helligjør midlene for å oppnå lykke) og en mer deontologisk holdning ("ikke forhandle med nazisten uansett hva").

Men serien er jo grei nok, er på nivå med Fringe. Men noen ny Lost er den ikke i nærheten av for min egen del, den holder vel nivå med sesong 2 der (som er den svakeste i den serien).

Det jeg tror blir den virkelig store serien er V.

Den største mangelen til Flashforward er jo en karakter som ikke er stereotypisk og som kan ha litt mer dybde og mystikk til seg. Entourage har Ari Gold, The Wire hadde Omar og McNulty, Lost startet med Locke og introduserte nye (Ben, Desmond m.m), Fringe har Walter og Peter Bishop, Heroes har Sylar, X-files hadde Mulder osv... Til og med en serie som Smallville kunne vise til bedre her, med glimrende Lex og Lionel Luthor.

Det Flashforward trenger er en karakter som kan bære mye av serien alene. Det mangler den og derfor vil den ikke nå helt opp for min egen del. Men kanskje de introduserer noen etterhvert (bad-guy?) som kan gi serien litt mer "edge" :)

Lenke til kommentar
Drivet er bra. Dialogen derimot...

Enig. Jeg ble helt kvalm under denne scenen:

"Isn't this where Sophie Scholl and the rest of the White Rose Nazi resistance group were executed?"

Tysker: "If I'm not mistaken your country eradicated its indigenous Indian population and practiced institutionalized slavery for 250 years."

Hovedkarakter: "We also gave the world Britney Spears.

*SPY*

Burde jeg også være bekymret når jeg ikke engang klarer å huske hva hovedkarakterene heter?

Endret av OCKi
Lenke til kommentar

Jeg blir nesten kvalm av hvordan dere rakker ned på at dere ikke kan karakterenes navn allerede. Det har gått tre episoder!

Om vi skal tenke LOST hadde vi såvidt blitt kjent med noen av karakterene i løpet av denne tiden. Jeg tviler på at dere kunne navnene godt allerede da, selvom dere gjerne vil ha dere selv og oss til å tro det... Gi serien, ikke minst karakterene, mer tid! :)

Og dialogen... vel, LOST har sine crappy dialoger også. Det har IHVERTFALL Heroes, ikke for å nevne Smallville!

Jeg kunne ha skrevet en laaang liste, men jeg er sikker på at et søk på google vil gi deg det meste.

Så ja, som DoktorBacon sier: gi serien mer tid til å utvikle seg (slik som ALLE ANDRE serier har fått tid til å gjøre).

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar
Om vi skal tenke LOST hadde vi såvidt blitt kjent med noen av karakterene i løpet av denne tiden. Jeg tviler på at dere kunne navnene godt allerede da, selvom dere gjerne vil ha dere selv og oss til å tro det... Gi serien, ikke minst karakterene, mer tid! :)

Lost hadde uten tvil mer interessante karakterer allerede i de første episodene. Det var mye mystikk rundt personer som Locke, Kate og Sawyer. Akkurat nå finner jeg veldig lite spennende rundt det ensemblet Flashforward presenterer.

Lenke til kommentar

Lost hadde uten tvil mer interessante karakterer allerede i de første episodene. Det var mye mystikk rundt personer som Locke, Kate og Sawyer. Akkurat nå finner jeg veldig lite spennende rundt det ensemblet Flashforward presenterer.

Locke... greit nok. Men Kate og Sawyer? Ikke i de tre første episodene...

Lenke til kommentar

Kate som hadde følge av den døende politimannen og sleske sørstats-Sawyer som holdt seg bakgrunnen var absolutt mystiske og interessante personligheter. Flashforward har en ganske standard leading-man og en rekke gråe FBI-folk som ikke gjør mye ut av seg. Jeg håper dette blir bedre utover i sesongen.

Lenke til kommentar

Sawyer var fantastisk ja. Er vel den karakteren i Lost som har holdt seg best også (i motsetning til Locke og Kate eksempelvis...).

Men det er nok først og fremst fremtredende karakterer Flashforward mangler. Men dette kan de fikse med å introdusere noen mystiske folk. Slik som med Sylar i Heroes, han så vi jo ikke ansiktet til før vi vel var halvveis i sesong 1 (om ikke lenger). Jeg håper karen de jakter på her kan bli noe av det samme.

For som den godeste doktoren sier, det er mest konseptet som tiltaler her. Jeg håper de bygger videre og gir oss litt mer, da kan det bli en meget bra serie. Men akkurat nå ligger den på litt over middels. :)

Lenke til kommentar
Serien er ikke i nærheten av de første Lost-episodene.

Den største mangelen til Flashforward er jo en karakter som ikke er stereotypisk og som kan ha litt mer dybde og mystikk til seg.

Som Myst sier så er jo de to personene vi vet var våkne under black-outen veldig mystiske. De spennende karakterene i Lost's første episoder ble vi litt mere kjent med gjennom flashbackene... Mens vi ikke vet noe om de to som var våkne. Håper og tror Simon (Dominic Monaghan) kommer til å bli denne karakateren med litt mer dybde.

Vil egentlig kalle alle disse mystiske flash forwardene for en slags "karakter" i serien jeg. Hver enkelt karakter opplever noe forskjellig, noen vil at det skal skje, andre ikke. Er det mulig å endre framtiden? Han derre nazi-fyren nevnte jo også noe om: "The future has already happend" :hmm:

Lenke til kommentar

Er med på den jeg. :)

EDIT: Jeg er faktisk veldig spent på om han asiatiske agenten dør på den datoen han skal dø. Jeg synes faktisk det er litt rart om han faktisk gjør det, nå som vi har fått vite det allerede i 2. episode.

Endret av Zeke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...