Gå til innhold

Flashforward - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

god serie som skal følgast med på. har lest litt diskusjoner på abc.com sine nettsider der folk kommer med tanker om at lost er innblandet i dette? og at grunnen til at alle får blackout er fordi "the hatch" i lost blir sprengt. hvis det er tilfelle så får denne serien klare seg uten meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror den ikke taper noe på deg enda uansett.

Nei, kan hende det er i samme univers men har så og si ingenting med hverandre å gjøre med hverandre enn easter eggs vil jeg tro. I tilegg har 3-4 skuespillerne på serien til nå vært med i Lost, så det ville kanskje kleint.

Eneste som binder seriene sammen til nå er jo bare easter eggs og samme tv-kanal pluss skuespillere.

Lenke til kommentar
Det at alle får blackout pga av at hatchen sprenges er vel en meget tynn teori, så vidt jeg husker var det ingen som fikk i "lost verdenen" som fikk blackout..

Dessuten skjedde vel sprengningen av hatchen i et helt annet år, namlig det året de kom på øya... i 2004.

Lenke til kommentar
Det at alle får blackout pga av at hatchen sprenges er vel en meget tynn teori, så vidt jeg husker var det ingen som fikk i "lost verdenen" som fikk blackout..

Dessuten skjedde vel sprengningen av hatchen i et helt annet år, namlig det året de kom på øya... i 2004.

Nå har jeg sett episode nummer 2. Og jeg føler kanskje at de går litt for fort frem i serien, altså i etterforskningen. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det nærmere. :p Mulig det er noen andre som syns det etter ha sett denne episoden også.

Lenke til kommentar

Kvaliteten fortsetter, selv om jeg til tider føler at det er litt dødpunkter, og at det deretter går altfor fort frem. Vet ikke helt hvordan jeg skal få forklart det. :p Jeg liker det jeg ser, men jeg er ikke ekstrem-hekta enda, og det er ingen ny Lost. Men det gjør ikke noe, for det som har vært til nå har vært knall. Selv om det var enkelte "humorscener" i denne episoden jeg følte ble litt døllt. Menmen. Begge episodene har felles at de hvertfall har hatt cliffhanger-moments som gir meg lyst til å følge med videre.

Lenke til kommentar

Jeg digga humorscenene. Som stor fan av Lost, tenkte jeg på Lost sin episode i sesong 5 "Some Like It Hoth" store deler av første halvparten av første episoden. Da do-humoren faktisk passet veldig bra synes, som med Star Wars-humoren i Dharma-tiden med Hurley i Lost.

Ny Lost er bare noe kanalen har pitcha, jeg vil ikke kalle Flashforward en ny Lost. Men en verdig erstatter for Lost hvis serien klarer å forsette med til tider lik kvalitet resten av sesongen.

Store spoilere angående hva som kommer, trolig før første del av sesong 1 er ferdig:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Forfatterne har sagt at episode 13 er en "game-changer", se på det ala Flashforward sin vending på høyde med(nødvendigvis ikke kvalitet) Snake in A Box(aka første Flashforwardet på Lost) og tidsreisingen.
Lenke til kommentar

Når jeg prater om "nye Lost" så mener jeg først og fremst en serie som bare kommer flygende inn og bergtar meg, sånn som Lost i sin tid gjorde. Det har ikke FlashForward gjort enda, men det forventet jeg heller ikke, så det gjør ikke noe.

På en bedre dag hadde kanskje humorinnslagene fenget meg mer, jeg digger jo også humoren i Lost, men akkurat her traff det meg ikke på samme positive måte. Men det er helt sikkert bare en bagatell jeg gnåler om. :)

Jeg er egentlig mest spent på hva som skjer når serien når dette tidspunktet 6 måneder fram i tid. Og hvordan de eventuelt har tenkt å bygge det videre med flere sesonger.

Svar til Mahavishnus spoiler:

en game-changer liker jeg lyden av, det lover bra. :)

Lenke til kommentar

Etter å ha sett de to første episodene på rappen, så er dette en serie som jeg kommer til å følge med på. I like stor grad som jeg fulgte/følger med Lost.

Flere ganger grøssa jeg. Det er godt tegn. Betyr bare at serien er god :)

At folk kan se seg selv 6 måneder fram i tid, er "intriging" i seg selv. Jeg har ingen tro på alternative tidslinjer, som i Lost. Jeg har ingen anelse om hvor serien slutter. Om det skal skje en gang til eller ikke. At noe "stort" står bak er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Dagbladet skriver om blant annet FlashForward, og i denne artikkelen viser det seg at serien faktisk kommer på norsk tv, Tv2, allerede torsdag neste uke, altså 8. oktober. Meget imponerende og gutsy innstilling av Tv2, som allerede ser potensialet i serien og legger seg bare to uker bak USA-sendingene. :) Ser ut som tv2 har skjønt at det ikke funker å la norske fans vente for lenge på en serie ;)

Er vel utrolig at vi enda ikke har kommet til et punkt hvor tv-seriene sendes samme dag over hele planeten. Er dressene sin skyld.

Lenke til kommentar

Jeg synes karakterene i denne serien virker foreløplig nokså endimensjonale.

Håper det seriøst blir noen drastiske character-developments snart..

Det var det som var det fine med den første sesongen av LOST; De satte et flott fundament for resten av serien med å introdusere et vidt spekter av fascinerende karakterer som du ble interessert i og fikk lyst å vite mer om. Det føler jeg FF ikke har gitt meg (ennå)..

En annen ting jeg ikke liker er at de konstant "minner oss på" tidligere viktige samtaler karakterene har hatt ved å vise klipp fra de samme scenene om og om igjen.. Det har nå bare blitt sendt 2 episoder og jeg mener vi ikke trenger å få en påminnelse på hva som har skjedd tidligere i serien på denne måten gang på gang.. Hva, tror de seerene lider av alzheimers?

Uff, nei det for holde i bøttevis med "previously on FF" sekvensen helt i begynnelsen av episodene.

Ellers er dette en serie jeg ikke har gitt opp ennå. Plottet virker spennende, og jeg har ingen anelse om hvordan skaperene har tenkt å gå videre med det.

Som sagt venter jeg bare på den episoden som får meg skikkelig hekta!

I Lost var det "Walkabout" btw..

Endret av OCKi
Lenke til kommentar

Har sett det meste av episode 2, men det gikk nok litt fort her og der da jeg allerede har gått lei. Omtrent samtlige mennesker på hele planeten fikk blackout samtidig og så flere måneder inn i fremtiden, og flere hundre tusen døde. Kanskje snakker vi millioner. Likevel tok det én episode før alt var tilbake til det normale? Flashforwardene er det viktigste i hele serien, men vi vet allerede at minst to ikke stemmer overens. Kanskje fire. (en sitter i møte, mens hand andre sitter på do? Og hun dama klikker nesten fordi hun har en affære med en annen mann, men han kjenner henne ikke igjen?) Og hva så om hun har en affære med en annen mann om seks måneder? Alt hun trenger gjøre er å si nei.

Burde likevel være bra, men ble for mange dødpunkter denne gangen. Den forrige episoden viste meg alt av interesse, så nå gjenstår bare tompraten helt til de finner en løsning. Skal prøve å se neste episode, men den bør være bra.

Om dette er neste Lost fordi den kommer ut av intet og fenger med en gang vil jeg heller si Oz er min ny Lost. Hadde bare så vidt hørt om den da jeg kjøpte første sesong på DVD, og jeg kjøpte resten av serien to dager senere og så alt i strekk. :p

Lenke til kommentar
Har sett det meste av episode 2, men det gikk nok litt fort her og der da jeg allerede har gått lei. Omtrent samtlige mennesker på hele planeten fikk blackout samtidig og så flere måneder inn i fremtiden, og flere hundre tusen døde. Kanskje snakker vi millioner. Likevel tok det én episode før alt var tilbake til det normale?

Alt var strengt tatt ikke tilbake til det normale. Som vi så flere ganger i episoden hadde militæret gjort sine strategiske forberedelser, blant annet stod de vakt foran sykehuset.

Flashforwardene er det viktigste i hele serien, men vi vet allerede at minst to ikke stemmer overens. Kanskje fire. (en sitter i møte, mens hand andre sitter på do? Og hun dama klikker nesten fordi hun har en affære med en annen mann, men han kjenner henne ikke igjen?) Og hva så om hun har en affære med en annen mann om seks måneder? Alt hun trenger gjøre er å si nei.

Hva mener du med møtet?

Han kjenner ikke henne igjen fordi fyren snudde seg akkurat litt for sent. Dette ble forklart tydelig i episoden. Alt hun trenger å gjøre er som du sier tydeligvis å si nei, men det denne serien tydeligvis prøver å frem er at skjebnen kanskje ikke kan endres. Hun er ikke akkurat veldig imøtekommende med briten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...