stiangd Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Skal bygge en ny pc som skal for det meste brukes til gaming og film. Delene jeg har bestemt meg for er: GPU - Sapphire HD 4890 vapor-x eller toxic CPU - intel i7 920 Kabinett - HAF 932 Som strømforsyning tenkte jeg på en Corsair HX 750w siden den gjorde det så bra i HW sin test. Det eneste minuset i testen var lydnivået som begynnte på 30,1 dBA og kunne gå opp i 31 dBA på høyt effektforbruk. Jeg vil ha en pc som er stille når den ikke jobber hardt, slik at jeg kan surfe på nett uten irriterende støy. Men jeg vet at skal du ha en gaming-pc uten vannkjøling så er det vanskelig å få den helt stille. Håper bare ikke at strømforsyningen blir den delen som ødelegger. Noen som kan bekrefte eller avkrefte at PSUen vil være "synderen" når det kommer til støy i dette oppsettet? Lenke til kommentar
ESS. Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 (endret) Noen som vet? Vet jeg vekker liv i en gammal tråd nå, men lurer også på dette... Noen med praktisk erfaring med den her, som kan dele den med oss? Ellers ser den jo kjempe bra ut på papiret (og tester), og 7 års garanti er heller ikke værst:) Endret 17. mai 2010 av ESS. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Den er ikke helt lydløs, Om du går ned til corsairs 650watter, som er laget av seasonic, så er den betraktelig stillere. Eventuelt kan du vurdere seasonic x-650 eller x-750, disse er helt lydløse, og er det klart råeste du får i sine effektområder, men de koster deretter. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Blir ikke spesielt plaget av lyd fra min HX750, men den sitter forsåvidt nederst i kabinettet og jeg har to kabinettvifter (pluss CPU/GPU) som ellers lager lyd. Om jeg skal sammenlikne den med HX620 som jeg hadde i min forrige maskin, så er jo HX750 litt mer hørbar, men vil ikke si at det er noe som kan kalles plagsomt i grunnen. Når det gjelder HW.no sine støymålinger, så målte vel de på 60cm avstand, og ikke 1 meter slik som Corsair og f.eks SPCR gjør. Derfor de høyere dB-verdiene. Lenke til kommentar
ESS. Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Ok, er konklusjonen såvidt hørbar men ikke plagsom? Ville en stock 5850 overdøve hx 750? Synest det er litt merkelig at vifta har samme turtal uansett hele tiden, og at den ikke øker med antall watt, noen som har noe og si på det? Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Jeg har en pc med hx750 og 5850, og det er skjermkortet jeg hører, ikke psuen. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 hx-750 er ikke direkte stille, har sitti ved siden av en pc med en sånn, og det var den mest bråkete komponenten, men så var resten ganske stille. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Som med det meste, så er vel alt subjektivt. SPCR brukere skyr CWT-produserte Corsair-forsyninger. Mens jeg, som ikke er kresen og i tillegg lider av tinnitus, ikke bryr meg allverdens. =P Bottom line er vel at HX750/850 er ikke førstevalget for dem som vil ha en PC som overhodet ikke lager noe særlig lyd. Har man en maskin som likevel har nok vifter i seg til at en veldig stillegående PSU blir irrelevant, så er det vel det samme. Men skal man gjerne være på den sikre siden, så velger man som foreslått over, en Seasonic-produsert HX650. Endret 18. mai 2010 av Smirnoff Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Har hatt to Corsair PSU'er før, siste var 550W (iflg. kjapp googling synes å være en CWT). Den fungerte greit til jeg oppgraderte til i920 og den fikk litt belastning, nå avgir den en mekanisk summelyd under load. Ikke spesielt høyt kanskje, men den er den lyden som trer tydligst frem fra maskinen min siden det er det eneste som summer (siden resten har mer lavfrekvente suse-lyder). Ellers er det 3x 120mm vifter og orginal kjølerpå cpu, alt turtallsregulert av HK. Det er ikke ille, men nok til at jeg ihvertfall vil se på andre fabrikanter neste gang. Endret 27. mai 2010 av MailMan13 Lenke til kommentar
stiangd Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 Ser det ble liv i tråden min nesten ett år etter jeg startet det Ble ikke noe av den PC-byggingen den gang, men nå skal jeg få gang på det. Denne gangen skal jeg ha et CM Haf X kabinett, i7 930 (med Noctua ND-D14-kjøler), Gigabyte gtx 460 OC(kanskje SLI). Noen som kan si om HX 750 vil være hørbar bak disse viftene? Hørte på en Hx 1000 hos en venn og det var ikke noe høy lyd, og den lyden jeg hørte var en ganske "behagelig" viftelyd. Det eneste jeg egentlig ikke vet vet er hvordan lyden til de andre viftene blir. Takker for alle svar jeg har fått og de jeg får Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Det er nok neppe HX'en du vil høre mest av. Den er nok ikke helt lydløs, men den spinner aldri helt opp, selv ved maks last. Har en HX850 og 2 Gigabyte gtx 460 (768MB) og når GPU'ene går for fullt på 790MHz, er det kun de jeg hører. Lar jeg de idle, kjemper de fortsatt om å avgi mest lyd, men det er mot CPU-vifta kampen står. Jeg er heller ikke veldig begeistret for kjøleløsningen på oc-kortene til Gigabyte. De slipper ikke veldig mye varme ut bak, varmen spres mest ned og til siden. Ville heller vurdert kortene uten oc dersom du skal ha Gigabyte eller sett på kortene til f.eks. Evga. Lenke til kommentar
pannelars Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Så hvis jeg ønsker en stillegående PSU bør jeg styre unna HX750? Hva er et alternativ? Finner ikek den som dere nevner i posten over. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Jeg har en HX-750 og den hører jeg ikke uten å legge øret inntil bak kassa. Derimot så hører jeg cpu vifta og kabinett viftene pluss skjermkortet så du kan trygt kjøpe den uten å være redd for støy. Endret 1. september 2010 av BAT Lenke til kommentar
pannelars Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Takk for det, da går jeg for en HX-750! Endret 1. september 2010 av pannelars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå