Aleksbe Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Hei! Skal ha ny data nå, til å redigere filmer på. Trenger en PC som klarer og redigere HD uten at det hakker. Pris er en viktig faktor, og har lyst å bruke minst mulig men allikevel få en god datamaskin. Hva tror dere om denne? http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=105683 Legg gjerne ut tips om hva jeg bør ha med og uten link til maskinen. Lenke til kommentar
Spook Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Skulle jeg kjøpt ny PC nå, og spesielt om jeg skulle bruke den til å redigere HD video, så ville jeg helt klart valgt en modell med en Quad Core prosessor. HD Video er veldig ressurskrevende å redigere og en Quad Core prosessor gjør dette veldig mye bedre enn det en Dual Core klarer. Jeg ville med andre ord ikke kjøpt den PCen du linker til. Lenke til kommentar
Aleksbe Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 Ville du da heller gått for denne? http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=105686 Hadde håpt jeg kunne slippe og gå opp så mye i pris, men det der virker som en kraftig pc da. Lenke til kommentar
Spook Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 ja absolutt, denne vil egne seg bar til redigering av HD video. Og den er på alle måter mere "fremtidsrettet" enn den første du linket til. Her er et par alternativer hentet fra Komplett: - PC i deler - om du ikke er redd for å montere alt selv. - Ferdig sammensatt PC Ellers så finnes det jo en drøss med alternativer og det er sikkert mulig å få dette noe billigere også. Men "gjør det selv" pakka fra komplett er jo allerede ganske rimelig. Du kan jo prøve å stille spørsmålet i dette forumet også, da får du sikkert mange flere svar og forslag. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå