Gå til innhold

Ny pc til musikkskaping/produsering, prisramme rundt 10k

Anbefalte innlegg

Hallaien,

Har tenkt å skaffe meg en pc som skal brukes til den nye hobbyen min: Musikkskaping/produksjon.

Hva er det jeg må ha av deler?

Jeg antar at det blir en ganske vanlig pc med rask cpu, mye ram, ikke noe fokus på grafikk-kort.

Jeg har ikke holdt meg oppdatert på maskinvarefronten på en god stund nå, så jeg vet ikke hva som er The Shit når det gjelder hovedkort og sånt.

Kan jeg kjøpe vanlig desktop deler, eller må jeg ha sånt fancy server-hovedkort (intel xeon?) med støtte for massevis av ram. Jeg hadde tenkt at 8 GB burde holde, men som sagt, jeg har ikke så mye peiling.

Jeg har lyst å ta i bruk softsynths fra eastwest, og de anbefaler:

Recommended PC System

* Intel or AMD Quad Core 2.0GHz, 8GB RAM, 64-bit OS and host

ellers har jeg tenkt å bruke et kx49. Slik jeg har forstått det er det bare å plugge i usb-porten. Så, trenger jeg et fancy lydkort?

Skjermen faller utenfor budsjettet på ~10k

Jeg har lyst på en stooor skjerm. Gjerne på rundt 26" eller noe. Anbefalinger hadde vært sweet :)

Takker for svar,

Raijin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag til selve PCen uten dedikert lydkort. De lydkortene som følger med er ok. Prøv det og evt bestill et senere - hvis du da ikke allerede vet hva du vil ha.

Jeg anbefaler deg å laste ned Windows Ultimate og bruke det gratis foreløpig. Du må allikvel gjøre noen inngrep dersom du ønsker å oppgradere fra Vista senere. Evt skal du ha Vista 64 nå så er det her til 1295,-.

Skjerm så har ihvertfall denne 24" til 1790,- HDMI og det er kjekt.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Takk for at du satte sammen en hel liste for meg :)

Jeg hard falt litt av når det gjelder hva som er bra nå for tiden, så jeg lurer på, hvorfor valgte du det hovedkortet?

Skjermen var sykt billig, så jeg lurer på om kvaliteten er like billig. Har du testet skjermen?

Kan sjekke noen reviews imorra. Nå er det seint!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...