Tungsten Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Under opprydding på loftet dukket denne artige krabaten opp Et Welmy Six 6x6cm foldekamera, som antydet i trådtittelen.. Kameraet virker mekanisk iorden, fokus ringen var treg men kom seg etter litt repetisjoner, lukkeren lukker(om den er presis er en annen sak) osv. Linsene virker klare, hele pakken er forøvrig navngitt som Terionar 75mm 1:4.5. Belgen virker tett, eneste som mangler er en svart plastplate på vippe lokket og selv utløseren. Ganske utrolig egentlig for et kamera som antageligvis ble kjøpt på slutten av 50 tallet. Så vidt jeg kan forstå er det 120 film som skal settes i her. Hvordan er muligheten til å få seg tak i noen ruller med film til denne krabaten, hvem/hva sender/gjør man for å få de fremkalt osv. Hadde vært utrolig artig å få sett om man fikk noe vettugt ut av det, så vidt min far kan erindre har ikke kameraet vært i bruk siden sent på seksti tallet. Lenke til kommentar
gormley Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Jeg kan ikke svare deg konkret, men det er jeg sikker på at Antonio Stasi i Bergen kan: http://antoniostasi.com/ Lenke til kommentar
Tungsten Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 Film hadde E. Birkeland i Molde for de som er derifra og vil handle lokalt. Ble Illford sin XP2, så kan jeg få de fremkalt lokalt også i det minste enkelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå