Gå til innhold

Noen som har prøvd håndanalyse?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvis du syns det har en underholdningsverdi er det bare å kjøre på. hvis du gjør det fordi du vil finne ut noe om livet ditt syns jeg du skal la være og heller bruke pengene på noe annet.

Regnet med å få slike svar. Greit nok at dere er skeptiske, men jeg velger selv hva jeg vil bruke pengene mine på.

Lenke til kommentar

I større byer kan du sikkert treffe sjekkere som vil "håndanalysere" deg, helt gratis.

Men ikke ha noen illusjoner om hva de er ute etter.

Selv om det er skrevet bøker om emnet, så er det tull og tøys - er det samme som å spørre etter "seriøse spåkoner".

Lenke til kommentar

Jeg er veldig flink med håndanalyse. Det koster 1000kr i starts avgift og 200kr per strek som du vil jeg skal lese.

Kan også komme dit du er om du dekker reise (3,5kr per km + kosttilskudd).

Jeg kan også gjøre det over webcam, men da blir det 50% dyrere da dette er mye mer krevende.

;)

Lenke til kommentar

Skulle brukt deg jeg om du hadde vært dyrere. Med den prisen, stakkarslige 1000,- og 200 pr linje, er du nok ikke god nok nei, så styr klar av nostrum82 dere, han er bare en billig sjarlatan! Sats på de i 10 000,- kroners skjiktet så treffer du på de som er virkelig seriøse...

:p

Men her er et tips: Når du går til en slik håndanalyse så ikke si NOE, hold HELT kjeft! Ikke plump ut med ditt og datt underveis, men hold munnen helt lukket og svar bare med: "Jeg betaler DEG for å finne dette ut!", når vedkommende kommer med spørsmål. Så kan du selv se hvor mye disse folkene finner ut om deg og hva slage "analyse" du får! :)

Lenke til kommentar

Jepp. Jeg vil også anbefale deg å ikke kle deg slik du kler deg til vanlig. Lån gjerne klær av en venn/veninne, slik at du har en litt annen stil enn det du bruker. Følg også rådet til RWS, ikke si noe som helst, ikke nikk, ikke smil eller rist på hodet. Du vil nok raskt innse at det er "cold reading" disse folka driver med.

Som du selv sier så velger du selv hva du bruker pengene dine på, jeg kjenner flere i dette miljøet - folk som ikke engang trenger å lese hånden din for å fortelle deg en hel masse om deg selv. Jeg har ingen egeninteresser i dette miljøet, men har av meget gode kontakter i dette miljøet. Folk som driver med alt fra tarot til regresjonsterapi. Så er du interessert så kan du sende meg en PM, da man ikke kan legge ut personinformasjon som dette på det offentlige forumet. Jeg må få legge til at dette er personer som reiser rundt på alternativmessene som arrangeres rundt om i landet for å holde foredrag. Dette er altså noen som har et godt renomé i dette miljøet.

Jeg håper du finner det du leter etter. :)

Lenke til kommentar
Skulle brukt deg jeg om du hadde vært dyrere. Med den prisen, stakkarslige 1000,- og 200 pr linje, er du nok ikke god nok nei, så styr klar av nostrum82 dere, han er bare en billig sjarlatan! Sats på de i 10 000,- kroners skjiktet så treffer du på de som er virkelig seriøse...

:p

Men her er et tips: Når du går til en slik håndanalyse så ikke si NOE, hold HELT kjeft! Ikke plump ut med ditt og datt underveis, men hold munnen helt lukket og svar bare med: "Jeg betaler DEG for å finne dette ut!", når vedkommende kommer med spørsmål. Så kan du selv se hvor mye disse folkene finner ut om deg og hva slage "analyse" du får! :)

Å nei! Im busted :(

Men som RWS nevnte så er det "cold reading" som benyttes av disse klarsynte. Les så mye du kan om cold reading før du eventuelt møter til håndanalyse, så kanskje det går opp et lys :)

Lenke til kommentar

Det har jo tatt helt av jo! Jeg trodde i min enfoldhet at det ikke var lov å reklamere for noe som du ikke kan bevise virkningen av her i landet jeg, jeg kan foreksempel ikke reklamere med et gjennomsiktig tak du ikke kan se eller føle og selge det over en lav sko til intetanende nitwitter uten å kunne påvise at dette taket vil holde regnet ute i følge loven og en skulle jo tro at dette også regulerte slike synske, hånd analytikkere, helbredere osv, men nei....

Skummelt syntes jeg. Men på en annen side, folk i dag burde være opplyste nok til å kunne skille klinten fra hveten... eller?

Lenke til kommentar

Dette er strengt talt ikke rette tråden å ta denne diskusjonen RWS, men for å svare kort på det du spør om. Jeg trodde også det, men vi ser jo hvordan "Snåsamannen" har turet frem i media, med støtte fra helseministeren, så det ser ut til at kvakksalverloven er en sovende paragraf. I tillegg så reklameres det i "alle" landets aviser for spåkoner, kinesologi, astrologi osv. så det kan virke som at det er fullt lovlig å drive med denslags. Jeg er litt usikker, men det har kanskje noe med hvilke lovnader man kommer med. Det er ikke lov å si at du kan helbrede sykdommer, men at man bedriver forbønn f.eks - for da går det under religion, og det er som kjent religionsfrihet i dette landet.

Jeg tror jeg skal sjekke litt opp rundt akkurat dette.

Red.: Kvakksalverloven er opphevet ja, det var det jeg trodde.

http://www.alternativ.no/Nyheter/lovom.html

http://www.lovdata.no/all/hl-20030627-064.html

http://no.wikipedia.org/wiki/Kvakksalver

Red2.:

http://no.wikipedia.org/wiki/Svindel

Svindel er kunsten å lure til seg noe som ikke er sitt eller man ikke har rett til, gjennom kriminelle måter. Enkelt sagt kan man si at svindel er å skape illusjoner hos motparten, forventninger som ikke blir oppfylt. Det finnes ingen objektiv definisjon av svindel, det er opp til hvert enkelt samfunn å definere begrepet og beslutte om og i hvilken utstrekning svindel skal være straffbart. Norsk rett har tradisjonelt gitt en avtalemotpart en streng undersøkelsesplikt, men et sterkere forbrukervern har styrkets kundens stilling i kjøpsforhold. Også når det gjelder betingede løfter har rettsutviklingen i Norge gått stadig lengere i å anse manglende oppfyllelse som straffbar svindel.

På mange måter så kan man si at de som bedriver med håndanalyse faktisk oppfyller forventningene kundene har, selv om de i bunn og grunn ikke gjør det de sier de kan gjøre. Derfor er det vanskelig juridisk å komme med en avgjørelse tror jeg. Siden det reklameres i stor stil for slike ting og ikke minst at det er en stor industri rundt om på alternativmessene med, tarot, krystallhealing, healing, magnetterapi o.l. så er det mye som tyder på at lovverket enten sover eller at dette faktisk er ansett som lovlig praksis. Jeg har vanskelig med å se hvordan slik praksis faktisk kan være lov, men det er nok noe med at folk skal få velge selv hva de vil tro på og at ingen kan tvinge deg til å benytte den gjennomtestede skolemedisinen.

Ikke vet jeg, dette er kompliserte greier. Jeg tror jeg skal rusle inn i jussforumet for å stille noen spørsmål der, da de er bedre skikket til å komme med et svar enn det jeg er, når det kommer til lovligheten rundt slike ting.

Endret av NikkaYoichi
Lenke til kommentar

Takk NikkaYoichi, det forklarer hvorfor avisene og andre medier flommer over av klarsynte (som er så klarsynte at de ikke klarer å sette opp sin egen lottokupong med 7 rette engang...) og annet rask... :(

Da er det opp til hver enkelt å bestemme hva som er tull og tøys og på en måte er det riktig, men....

som du sier, det er en annen diskusjon, beklager. :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Uff da ateister, dere forstår lite og ingenting av det som skjer rundt dere. Folk får ikke mindre religiøs lengsel av å bli irettesatt. Tror dere virkelig at dere bare kan valse inn på en Alternativmesse og si at dette er tøv, og dermed er alle enige og pakker sammen sakene sine?

Lenke til kommentar
Uff da ateister, dere forstår lite og ingenting av det som skjer rundt dere. Folk får ikke mindre religiøs lengsel av å bli irettesatt. Tror dere virkelig at dere bare kan valse inn på en Alternativmesse og si at dette er tøv, og dermed er alle enige og pakker sammen sakene sine?

Nei, det er veldig vanskelig å overbevise folk som har vrangforestillinger. Mener du at det er galt å prøve å stoppe spredning av løgn og svindel?

Lenke til kommentar
Nei, det er veldig vanskelig å overbevise folk som har vrangforestillinger. Mener du at det er galt å prøve å stoppe spredning av løgn og svindel?

Nå kommer du med et ledende spørsmål. Hvem vil ikke stoppe løgn og svindel?

Men det er stor uenighet om åndelige ting er løgn. For eksempel i denne tråden vil jeg jo si det er en skivebom at alle ateistene kommer og sier at slike ting ikke finnes. Det trådstarter virkelig ønsker seg er å høre erfaringer om håndanalyse, og jeg tviler på at vedkommende vil la seg stoppe fra det på grunn av noen ateister. Vedkommende vil ganske enkelt gå et annet sted.

Lenke til kommentar

Nå er det irrelevant om man er ateist eller ikke, da dette ikke har noe med gudetro å gjøre Frankline. Jeg fortalte om mine erfaringer rundt dette - min erfaring er at det er juks og bedrag. Jeg har likevel sagt at jeg er villig til å oppgi kontaktinformasjon til noen jeg vet har et godt renomé i dette miljøet, da jeg kjenner noen som jobber med dette til vanlig. Selv om jeg tror det er juks og bedrag, så skal jeg ikke hindre trådstarter i å bruke penger på dette, jeg forteller bare hva jeg mener om saken, noe som må være lov?

Å dra ateisme inn i dette er bare tull, da ateister godt kan tro på spøkelser, reinkarnasjon, healing og andre overnaturlige fenomener - det eneste ateister har til felles er at vi ikke tror på guder. :)

Lenke til kommentar
Nå kommer du med et ledende spørsmål. Hvem vil ikke stoppe løgn og svindel?

Men det er stor uenighet om åndelige ting er løgn. For eksempel i denne tråden vil jeg jo si det er en skivebom at alle ateistene kommer og sier at slike ting ikke finnes. Det trådstarter virkelig ønsker seg er å høre erfaringer om håndanalyse, og jeg tviler på at vedkommende vil la seg stoppe fra det på grunn av noen ateister. Vedkommende vil ganske enkelt gå et annet sted.

Selv om jeg er mot "åndlige ting" som spåkoner og snåsamannen så blir det off topic.

I dette tilfellet er det ikke snakk om noe åndelig, men noe som kanskje ligner mer på astrologi. Det er åpenlyst svindel og det er veldig lett og avsløre dette. Er du bevist på cold reading så trengs det bare et besøk for å bli overbevist. Skjønner ikke hvorfor det skal være et problem å opplyse om dette.

Ignoranse er ingen dyd... I mange tilfeller så er det faktisk ganske farlig!

Lenke til kommentar

Så du mener det ikke er riktig av oss å påpeke at det ikke finnes noen håndfaste beviser for at dette virker på annen måte enn at folk vil bli kvitt pengene sine? Såklart de kan gjøre hva poker de vil, dette er et fritt land, men det er også fritt nok til at jeg og andre kan påpeke at dette i beste fall er svindel og bedrag da ikke et kvidder av det er bevist, noengang!

Hva er galt ved å gjøre vedkommende oppmerksom på at det faktisk florerer med svindlere i dette? Jeg skjønner jo at du lett tror på vissvass som sannhet med tanke på at du er opplært til det, men vi andre stiller faktisk spørsmål ved ting og ihvertfall når det er så på kanten som dette, der ikke en flik av noe som helst av bevis foreligger. Det håper jeg du skjønner, for hvordan vil egentlig samfunnet vårt ha sett ut hvis ingen satte på bremsen for humbug en gang i blandt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...