M.H Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Hei! Jeg planlegger å selge Passaten jeg har nå, og vurderer å kjøpe en bil som tar seg litt bedre fram i terreng og med litt bedre plass i. Jeg har kikket litt på litt eldre Nissan Patrol, Toyota Landcrusier og Mitsubishi Pajero. Prisklasse er ikke helt bestemt ennå, men har sett litt på slike biler fra slutten av 80- tallet og ett stykke opp på 90- tallet. Er disse som har vært i en grei prisklasse for min del. Er det noe spesielt jeg bør se etter på disse bilene? Noen svakheter eller ulemper jeg bør vite om? Ser de fleste av disse har ganske høy kilometerstand. De fleste jeg har sett på har gått mellom 200 og 300 000. M.H Lenke til kommentar
Momicocra Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Dette er biler som går og går og går. Lette og mekke på, og jeg vil tro det ikke er så dyre reservedeler. Det er en grunn til at disse bilene brukes i Afrika og andre steder når man kjører i jungler, savanner ol. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Legg merke til at f.eks Landcruiser fikk galvanisert karrosseri tidlig, mens andre billig-kopier som ligner både i ytelse og utseende ofte har ekstremt store rustproblemer når det har gått noen år. Selv har jeg litt erfaringer med Daihatsu Rocky, men den er vel så kort at den er uaktuell. Uansett, tenk over hva du kjøper, enkelte biler av denne typen er mer traktor enn bil; komfort er ofte fraværende, og selvfølgeligheter idag som f.eks støydemping kan være kuttet for å få prisen ned. Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Rust er vel et generelt problem med disse, spesielt Patrolen. ER vel stort sett bare rusten som tar knekken på disse. Ellers har sikkert folket på offroad.no bedre kjennskap til biler i den klassen. Lenke til kommentar
M.H Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 Takk for svar. Er klar over at rust er et problem på disse. Bor i Nord-Troms, så jeg blir nok å kjøpe en bil som har gått her eller i Finnmark da disse ikke har vært kjørt så mye på saltede veier. At jeg mister en del (eller ganske mye) av kjørkomforen på vanlige veier er jeg klar over. Er ikke så ofte jeg kjører på langtur, så det spiller ikke så stor rolle for min del. Driver en del med naturfoto og andre ting som gjør at jeg ofte har behov for å kjøre på fjellet etter elendige veier. Det at Landcrusier fikk galvanisert karosseri tidlig, var jeg ikke klar over. Noen som vet når de fikk det? Daihatsu Rocky har jeg ikke sett på. Jag har ikke noe kjennskap til de, men de ser egentlig veldig greie ut. Tror ikke de blir for kort. Eldre Landcrusier er jo heller ikke spesielt lange. Vet ikke hvor driftssikker o.l de er. Har blandt annet sett på denne. Litt høy kilometerstand, men lite rust og ser ikke så værst ut. Bra vedlikeholdt. Og litt på denne. Litt gammel, men lav kilometerstand og ser ut som den er i god stand ut i fra annonsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå