manamoppet Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Planen er å repeate et signal fra d-linken i 1. etasje opp til meg, og inn til linksys'en. Linksys'en står så koblet til ethernet til pc-en min. Legge kabel er ikke et alternativ. Sitter i andre etasje med mange dører imellom. Grunnen for dette er at eg vil prøve å unngå å bruke penger på et nytt nettverkskort/usb-adapter som skal brukes bare til ad-hoc. Da trenger eg bare ta inn internet via linksys-til-ethernet og bruke ad-hoc med det gamle. Grunnen for at eg vil gjøre livet mitt så vanskelig med å prøve å få til dette? Xlink Kai...Eg har en nødløsning på elkjøp viss ikke noe hjelper, men vil gjerne spare de pengene. Problem: D-Link DKT-410 ==> trådløs forsterking/videreføring av nett Linksys WRT54G ver.7.0 Har prøvd å installere ny firmware på linksys'en fra DD-WRT, men versjon 7 av WRT54G liker ikke noen verdens ting. Før bricket den også, for å bruke sjargong. Faktisk så ser det ut til at resten av verden har forbigått denne versjonen, ut ifra de 5 timene eg har prøvd å finne ut noe av dette... Noe tror eg at eg har funnet ut av: Linksys'en må skifte ip fra det standarde 292.168.1.x til 10.0.0.x+1, der x er dlink sin ip, slik som forklart her. Men det er med kabler . Eg har sett denne så sjansen er stor for at mange har vært på de samme stedene som meg, men all hjelp mottaes med takk:), gjerne punkt for punkt Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 V7.0 støttes ikke som du er innpå. Rimelig løsning: http://www.dealextreme.com/search.dx/search.wlan Lenke til kommentar
manamoppet Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Har funnet en annen løsning...men lenkene mine kan sikkert hjelpe andre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå