Gå til innhold

[Løst]Repeate signal fra D-Link DKT-410 til Linksys WRT54G ver.7.0 til bruk for xlink Kai?

Anbefalte innlegg

Planen er å repeate et signal fra d-linken i 1. etasje opp til meg, og inn til linksys'en. Linksys'en står så koblet til ethernet til pc-en min. Legge kabel er ikke et alternativ. Sitter i andre etasje med mange dører imellom.

Grunnen for dette er at eg vil prøve å unngå å bruke penger på et nytt nettverkskort/usb-adapter som skal brukes bare til ad-hoc. Da trenger eg bare ta inn internet via

linksys-til-ethernet og bruke ad-hoc med det gamle. Grunnen for at eg vil gjøre livet mitt så vanskelig med å prøve å få til dette? Xlink Kai...Eg har en nødløsning på elkjøp viss ikke noe hjelper, men vil gjerne spare de pengene.

Problem:

D-Link DKT-410

==> trådløs forsterking/videreføring av nett

Linksys WRT54G ver.7.0

Har prøvd å installere ny firmware på linksys'en fra DD-WRT, men versjon 7 av WRT54G liker ikke noen verdens ting. Før bricket den også, for å bruke sjargong. Faktisk så ser det ut til at resten av verden har forbigått denne versjonen, ut ifra de 5 timene eg har prøvd å finne ut noe av dette...:(

Noe tror eg at eg har funnet ut av: Linksys'en må skifte ip fra det standarde 292.168.1.x til 10.0.0.x+1, der x er dlink sin ip, slik som forklart her. Men det er med kabler :(. Eg har sett denne så sjansen er stor for at mange har vært på de samme stedene som meg, men all hjelp mottaes med takk:), gjerne punkt for punkt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...