Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpne kun et prog som hovedside?

Anbefalte innlegg

Hei

Skulle gjerne ha gjort det slik at et program jeg har på en PC kunne ha åpnet seg som en internett side, trenger ikke gå ut på internett, da det skal være lokalt i hjemmet.

Men eksempelet er at når man går inn på 192.168.1.2 i web browser skulle internett siden som kom opp vært det programmet. F.eks. DVDProfiler eller et annet program for den saks skyld.

Er dette mulig? Hvis det er mulig og legge ut på nett også, så gjerne det, men trengs absolutt ikke.

Jeg vet at det kan bruker f.eks. log me in, men dette blir litt tungvint i lengden.

Håper noen kan hjelpe.

Mvh

PG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så langt jeg vet kan man ikke kjøre et program i et nettleservindu uten at dette er laget som en webapplikasjon. DVDprofiler er ikke laget som webapplikasjon så langt jeg kan se.

Dette må således kjøres ved "terminaløsninger" som VNC, LogMeIn eller RDP.

Men du kan alltid lete etter programmer som har mulighet for java/webbaserte frontends og løser dine problemer. DVDProfiler kan ellers publisere HTML-sider om jeg ikke tar feil. Men har ikke testet dette.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men grunnen jeg skulle hatt det, vist det hadde vært mulig. Er fordi jeg ikke har lyst til og ha programmet inne på flere maskiner, må oppdateres hele tiden. Derfor kunne jeg gjerne ønske det gikk ann slik at jeg kunne åpne det på tv som en nettside eller lignende, men dette virker umulig...

Lenke til kommentar
Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men grunnen jeg skulle hatt det, vist det hadde vært mulig. Er fordi jeg ikke har lyst til og ha programmet inne på flere maskiner, må oppdateres hele tiden. Derfor kunne jeg gjerne ønske det gikk ann slik at jeg kunne åpne det på tv som en nettside eller lignende, men dette virker umulig...

Du kan fjernstyre den ene pcen fra den andre via VNC (Ultra VNC har jeg brukt tidligere), RDP (Remote dektop/Eksternt skrivebord) eller feks logmein.com.

Selv har jeg koblet til en stasjonær pc vha "Tilkobling til eksternt skrivebord" fra en Asus eee (minibærbar), bruker da den minibærbare som fjernkontroll for den stasjonære. Den stasjonære er koblet opp mot stereoanlegg slik at jeg får lyd ut i stua - den minibærbare fungerer på denne måten som en ganske så heftig fjernkontroll for musikkavspilling via feks Spotify. Lyd ut på anlegget, styrt fra den bærbare over det trådløse nettet.

Jeg får opp skrivebordet på den stasjonære maskinen fra den minibærbare og programmene kjøres i praksis på den stasjonære maskinen.

Dersom du ønsker å ha samme skjermbilde på begge skjermer samtidig har jeg også fått til dette gjennom "Tilkobling til eksternt skrivebord" - men dette fungerte ganske klønete.

Dersom du ønsker samme skjermbilde på begge maskinene sjekk ut UltraVNC http://www.uvnc.com/ , dette programmet fjernstyrer i praksis den eksterne maskinen mens du logger på den eksterne maskinen via "Tilkobling til eksternt skrivebord".

Endret av oleanl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...