Gå til innhold

Varme problemer på bærbar, trenger fort hjelp!

Anbefalte innlegg

heisann!

Jeg har nettop kjøpt meg ny pc, og er ganske redd for at den er får varm..

Det føles ikke ut som om den skal være sånn.

Til vanlig er prossesoren 58 grader.

Men når jeg spiller spill, er den oppi 75 grader, er dette normalt?

Jeg har en AMD turion X2 Dual-Core Mobile RM 75 2.20 GHz prossesor..

Pcen er en HP pavilion dv6..

Også lurte jeg på om det var noen programmer jeg kunne laste ned får å få ned tempraturen?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt normalt. Idle temp på 58 er kanskje litt høy, men AMD prosessorene er ganske varme. 75 under spilling er helt normalt. Ingenting å være redd for.

For å senke tempen (eller mer rett å si hindre at den stiger): aldri bruk den i fanget eller på en slik måte at luftinntaket under den blir blokkert.

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar

Vel det er ikke unormalt at bærbare PC'er blir varme. Min Acer 5930g kommer over 100 grader på CPU. Er noe tull med sensorene slik at når temperaturen bikker 100 grader viser den negativ temp i stedet :p. Ref dette bildet.

Noen ganger kan man stille ned hvor mye volt prosessoren får med RMclock, men 75 grader er ikke ille.

post-3674-1249244778_thumb.png

Lenke til kommentar
Til vanlig er prossesoren 58 grader.

Men når jeg spiller spill, er den oppi 75 grader, er dette normalt?

58 grader er litt varmt til å være idle, men er heller ikke unormalt for bærbare.

For å få prosessoren kaldere må klokkefrekvensen ned, velg at batteriet skal vare lengst mulig i strømalternativene.

En liten opplysning: Varme problemer (som det står i emnetittelen) betyr at problemene er varme, ikke at du har problemer med varme. :p

Lenke til kommentar
OC-Freak, er alle 5930g sånn? Ikke rart at de sluttet å produsere de =)

Har du rensket den for støv? Prøv å skift kjølepasta. Den er veeeldig varm :)

Er null støv i den, når den var helt ny gikk skjermkorttempen også opp over 100 grader, så jeg røska av kjøleløsningen, vaska alt rent med isopropanol, la på ny arctic silver pasta og klemte alt sammen igjen. Skjermkorttempen sank med over 10 grader, CPU tempen ble nesten lik, kanskje en grad eller 2 lavere.

Ja, etter min mening er kjøleløsningen i 5930g alt for dårlig.

Har også en Asus M50SA, og denne kommer aldri over 65 grader med sin kraftige T9300/2.5GHz CPU - i tillegg er vifta nesten helt lydløs i motsetning til acer 5930g sin.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...