andreash Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Hei Lurte på om noen har de samme pipelydene som meg ved oppstart av PC'en. Etter at den har fått opp info om CPU og minne, så piper den kanskje 8 ganger, i bolker av 2. Altså en serie med 4 pip så 4 pip igjen. Kjører P4 2.6 Ghz 800 FSB cpu og 2 x 256MB 400 Mhz minne. Noen tips? Samme pipelydene var der når jeg hadde 2.4 Ghz 533 bus også Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 pipelyd? sikker på at du mener pipelyd? hmm kansje noe med kabinettet eller at en vifte er nær noe eller noe der! kansje er ikke sikker jeg! :-? Lenke til kommentar
andreash Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 Med pipelyd så mener jeg hovedkort pipelyd. Slik lyd som sier noe er feil etc. Både broder'n og jeg har samme antall pip. Jævla irriterende å høre på. Må gå an å disable de? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 hehe! ja da kan jeg ikke hjelpe deg! desverre! men det er sikkert andre som kan! :wink: Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Faen og jeg merka sånne pipelyder nettopp jeg og! hva er det a? men ikke i startuppen da maskinen min har stått på en stund nå! hva er dette egentlig? hva skla det bety? hmm Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Men gutter da? Står det ikke i bruker manualen hva de pipelydene betyr. :wink: Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 men hva kan dette være har nettopp sjekket i Manualen! finner ikke no! hmm håper ikke dette kan være farlig HK mitt er bare en månde gammel cirka! er det ingen som kan ha en aning i det hele tatt? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 kom igjen folkenz noen må vel vite noe om dette? plizz trenger hjelp! er det noen somvet om dette er farlig eller ikke eller hva det betyr? Lenke til kommentar
krolf Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Har samme feil selv, når maskinen starter kommer det først et bip. Like etterpå kommer det så ett bip så en liten pause deretter to bip. De siste er noe mørkere i klangen enn det første. Det som er riktig er det første, det skal være der, men de neste er bios meldinger som er koder for hva som er feil. Disse står i manualen under kapittel 3.1. Jeg har da følgende feil i følge bios: 1 bip som er "memory refresh timer error" og 2 bip som er "parity error" Dette har jeg testet med flere typer ram både i dual og singel mode. Jeg har også testet et annet hovedkort med samme resultat. Har også prøvd med bios versjon 1002, 1003, 1004, og 1006. Finner noen ut av dette så post det her, jeg har prøvd å maile asus men de svarer ikke på mail lenger virker det som. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå