Gå til innhold

[Løst]Svak lyd uten vokal..

Anbefalte innlegg

Hei!

I det siste er lyden på laptopen min blitt veldig merkelig. Det er liksom kun instrumentalen i sangene man hører, og stemmen er nesten helt borte. Jeg har forsøkt på flere forskjellige høyttallere, men det samme problemet vedvarer. Jeg har reinstallert drivere, uten videre hell og sjekket alle innstillinger på lydkortet..

Er det noen som har noen idè om hva problemet kan være?

Takker for alle idèer og bidrag!

Mvh Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjer dette også når du bruker høyttalerne i laptoppen?

Det høres ut som om lydsignalet er en type mono som består av kun de "felles" lydbølgene i venstre og høyre stereokanal. De lydbølgene som ikke er sammenfallende i begge lydkanalene blir derfor ikke med. Har du sjekket at lydkabelen står ordentlig i når dette skjer?

Lenke til kommentar
Skjer dette også når du bruker høyttalerne i laptoppen?

Det høres ut som om lydsignalet er en type mono som består av kun de "felles" lydbølgene i venstre og høyre stereokanal. De lydbølgene som ikke er sammenfallende i begge lydkanalene blir derfor ikke med. Har du sjekket at lydkabelen står ordentlig i når dette skjer?

Takk for rask respons, men nå virker det faktisk som at jeg har funnet problemet. Hadde det samme problemet på interne og eksterne høyttalere, men etter at jeg forandret "3d-dybden", ble alt øyeblikkelig mye bedre! =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...