Tycop|z Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Hei. Sliter litt med root-tilgang i Red Hat 7.3 Finnes det noen andre måter å komme i root fra terminalvinduet? Isåfall hvilken bruker dere? Mvh, Newbie Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Hei " su - " skulle vel gjøre susen? Så skriver du inn root passord der. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Som vanlig bruker kan du skrive "su". Da blir du spurt om passord, og da skriver du inn passordet til root. Voila Lenke til kommentar
Photons Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Bruk su Skriv så admin passordet. Eller misforstod jeg deg? Lenke til kommentar
Photons Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Hehe, 3 poster på 1,5 minutt - ikke dårlig! Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg annbefaler at du bruker "su -" og ikke bare "su". Sistnevnte gir ikke tilgang til alle kommandoer som root i utgangspunktet har. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 ... Evt. kan du bruke su -c "skriv kommandoen her". Da bruker du bare root-rettighetene til å utføre den ene kommandoen. Eksempel: su -c "/usr/glib/make install" **Skriv passord... Lenke til kommentar
Layne Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg annbefaler at du bruker "su -" og ikke bare "su". Sistnevnte gir ikke tilgang til alle kommandoer som root i utgangspunktet har. Med "su -" får du roots path. Får du rootrettigheter med den forrige brukerens path hvis du kun bruker "su"? Er det dette som er forskjellen? Lenke til kommentar
Tycop|z Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 Det hjalp med su (-) , takker Noen som kan svare meg på hva Broadcast-adressen kan sammenlignes med? Et annet ord for det? Lenke til kommentar
Klette Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Broadcast adressen er vel bare ipen din med 255 som slutt verdi... mener og tror det.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå