melvh Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 En pc til rundt 15.000, bygge selv og med en god skjerm. Skal spille GTA 4 med fulleste oppløsning og alt på high, bør kjøre crysis og crysis warhead ganske bra også. Finnes det en pc til 15000 med skjerm som kan gjøre dette? Vil ikke ha mus hakking når man beveger seg i spill, jeg vet dette skyldes V-SYNC på f.eks lcd skjermer med 60 hz. Derfor er det kanskje lurt med en skjerm som viser 120 hz? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Mus hakking skyldes ikke v-sync, det skyldes lav fps. Altså at pcen er for dårlig til å vise spillet ordentlig. jeg kan ta litt grunnleggende komponentvalg fra komplett.no 1stk Intel core I7 920: 2350, Kingston valueram 1333mhz: 990kr Corsair 750 watt psu: 1200kr Antec nine hundred kabinett: 1200kr Mus burde du velge selv etter smak, men Logitech G5 er grei, ellers er razer copperhead ganske bra: 500kr Razer Arctosa tastatur: 500kr Skjermkort, hovedkort og skjerm fra netshop: Samsung 24": 2700kr Fox+ Flaming Blade x58: 1795kr Asus Geforce gtx285: 2900kr Så kan du oppgradere med en eller 2 gtx285 i fremtiden. Dette kommer på litt over 14000kr, og så må du legge til litt i frakt, siden det er to butikker. Lenke til kommentar
melvh Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 Mus hakking skyldes ikke v-sync, det skyldes lav fps. Altså at pcen er for dårlig til å vise spillet ordentlig.jeg kan ta litt grunnleggende komponentvalg fra komplett.no 1stk Intel core I7 920: 2350, Kingston valueram 1333mhz: 990kr Corsair 750 watt psu: 1200kr Antec nine hundred kabinett: 1200kr Mus burde du velge selv etter smak, men Logitech G5 er grei, ellers er razer copperhead ganske bra: 500kr Razer Arctosa tastatur: 500kr Skjermkort, hovedkort og skjerm fra netshop: Samsung 24": 2700kr Fox+ Flaming Blade x58: 1795kr Asus Geforce gtx285: 2900kr Så kan du oppgradere med en eller 2 gtx285 i fremtiden. Dette kommer på litt over 14000kr, og så må du legge til litt i frakt, siden det er to butikker. Skal se litt på det du skrev takk , men jo mouse lag skyldes V-Sync. Fordi min laptop har det med Vsync på, men ikke med vsync av. Altså den får høyere frame per second uten vsync men med vsync på så skjer dette. Hvordan man visstnok fikser problemet: This is the fix I believe. If your mouse lag is not due to anything other people have mentioned, as in mouse drivers, monitor, wireless, acceleration etc, and it ONLY happens when you turn vsync on, then this is the solution: I play couter strike 1.6, so i'm gonna use it as the example. Whatever your monitor/desktop's refresh rate is right now, go into the game and set the game's fps_max at 0.01 LOWER than your desktop's refresh rate. For example, I'm using a Samsung 216BW LCD, desktop resolution is at 1680x1050 @ 60Hz, with vsync on, go into the game (CS in this case) and type fps_max 59.9 in console (0.01 lower than 60). That's it. I have a Radeon HD 4870 1GB video card, so I prefer vsync on for smooth images, and the 59.9 fps doesn't matter, cuz it'll never drop below that in the game for me with this card, as long as the fps is consistant i'm fine with it. If you want higher fps with your vsync on, then you have to lower your desktop resolution until u get one with the refresh rate you like, be it 75hz or 85 hz, and do the same in the game, 0.01 lower than that value. I suppose this is the same for other games, as long as u can find the fps refresh rate option in your game. IF THIS POST HAVE SOLVED YOUR PROBLEM, PLEASE DO ME AND OTHER PEOPLE IN NEED A FAVOR AND REPOST IT IN ANOTHER FORUM WHERE SUCH ISSUES WERE ASKED. I spent countless hours trying to find solutions to my problem, and none of the forums/pages/ blogs seem to provide an answer. I want this to get out there. Help people like you and I. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Det eneste v-sync gjør, er å låse fps'en din, om du opplever et problem med det, er enten skjermkortet eller driveren for dårlig til å håndtere det på en god måte. Lenke til kommentar
melvh Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Dette har jeg opplevd på alle pcene mine med lcd skjermer. Men ikke crt.Har hatt top notch pc som kjørte spill på fult når de kom ut uten problem. Så jeg mener dette er LCD basert og at vsync gjør at lcd ikke takler det. Men vistnok er fixen å låse spillet til 0.1 fps under hertz. Noen mener det også har noe med USB sample rate å gjøre, men at man kan stille "ms" på musen ned. Endret 2. august 2009 av melvh Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Det eneste v-sync gjør, er å låse fps'en din, om du opplever et problem med det, er enten skjermkortet eller driveren for dårlig til å håndtere det på en god måte. "Muselægg" er muligens ikke korrekt, men forsinkelse fra mus til handling opplever jeg rett som det er, med nettopp V-sync. Lenke til kommentar
melvh Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 Det eneste v-sync gjør, er å låse fps'en din, om du opplever et problem med det, er enten skjermkortet eller driveren for dårlig til å håndtere det på en god måte. "Muselægg" er muligens ikke korrekt, men forsinkelse fra mus til handling opplever jeg rett som det er, med nettopp V-sync. Slik som om jeg beveger meg rundt i f.eks CS:Source med tastaturet er frame per sec stabilt og ingen lagg eller swap lag. Men når man beveger musen så er det litt slowdowns her og der. Noe jeg vil kalle at den på en måte henger litt igjen. Så jeg bør kanskje investere i en 120 hz monitor og ikke bruke vsync? Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 bestill innen 12 så får du dette Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Personlig ville jeg valgt dette . jeg valgte mist 1000 watt fordi da har du utrolig mye å gå på i framtiden, den er billig, stille og yter meget bra... kan alltids bytte til en med 750 watt eller lignende.. sparer litt der men mister fremtidsretningen litt. angående kabinett og dvd/cd spiller valgte jeg bare noe som passer bra, går ikke nesten ikke an å velge kabinett til folk, fordi det er smak og behag, men dette skal være et meget bra kabinett.. Prossesoren er laget for å overklokkes, så den er meget framtidsrettet... hovedkort det samme.. rammen er meget bra, kan oppgraderes til mer senere.. harddisken er også en som nesten alle velger.. skjermkortene vil takkle alle spill på full flopp uten problem, unntak med crysis kanskje, kan vell få 20 som minste fps... skjermen er svær og bra, trenger ikke 120 HZ, da må du litt opp i pris.. tok ikke med mus eller tastatur fordi det sa du ikke noe om.. Konklusjon: En MEGET bra gaming pc som vil vare et par år uten oppgraderinger!! skal mye opp i pris for å slå denne pcen : ) i og med at du har 1000 watt kan du også slenge på et ekstra skjermkort ved en senere anledning, men får ikke full utnyttelse av det da desverre : / så LØP OG KJØP Lenke til kommentar
melvh Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 Personlig ville jeg valgt dette . jeg valgte mist 1000 watt fordi da har du utrolig mye å gå på i framtiden, den er billig, stille og yter meget bra... kan alltids bytte til en med 750 watt eller lignende.. sparer litt der men mister fremtidsretningen litt. angående kabinett og dvd/cd spiller valgte jeg bare noe som passer bra, går ikke nesten ikke an å velge kabinett til folk, fordi det er smak og behag, men dette skal være et meget bra kabinett.. Prossesoren er laget for å overklokkes, så den er meget framtidsrettet... hovedkort det samme.. rammen er meget bra, kan oppgraderes til mer senere.. harddisken er også en som nesten alle velger.. skjermkortene vil takkle alle spill på full flopp uten problem, unntak med crysis kanskje, kan vell få 20 som minste fps... skjermen er svær og bra, trenger ikke 120 HZ, da må du litt opp i pris.. tok ikke med mus eller tastatur fordi det sa du ikke noe om.. Konklusjon: En MEGET bra gaming pc som vil vare et par år uten oppgraderinger!! skal mye opp i pris for å slå denne pcen : ) i og med at du har 1000 watt kan du også slenge på et ekstra skjermkort ved en senere anledning, men får ikke full utnyttelse av det da desverre : / så LØP OG KJØP Takk men har et problem xD! " Du har ikke tilgang til å endre denne handlevognen " Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Ehm, ingen kan se den? Bortsett fra deg Lenke til kommentar
melvh Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 hva skal du endre da? Jeg prøver ikke og endre noe. Får ikke sett hvilke komponenter du har satt opp xD. Når jeg trykker på linken du gav meg så får jeg den meldingen. Lenke til kommentar
melvh Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 (endret) takker for oppsett Skal kikke litt på det nå Trenger også et godt lydkort, har helt ok høytalere. Er dette bra? Endret 2. august 2009 av melvh Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 ja, ganske bra : ) ikke et av toppkortene men mye bedre enn integrert i hovedkortet Lenke til kommentar
melvh Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 ja, ganske bra : ) ikke et av toppkortene men mye bedre enn integrert i hovedkortet Mitt forrige lydkort var et X-fi creative xtrememusic, synes det var dødsbra Hvordan er det jeg linket til iforhold vil dere tro? Lenke til kommentar
Ovnsbakt Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 https://prisguiden.no/vis_handlevog...aggon_id=100562 Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 PSU'en du har valt er ikke modulær og det vil være forjævli inni kabinettet. det er et hav av ledninger i strømforsyningen der : ) ville heller gått for mitt opsett Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 kan heller gå for denne PSU'en trenger ikke velge corsair bare fodi det er best, mange som henger på : ) dessuten koster en 750 watts corsair modulær 1450 +/- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå