Gå til innhold

Problemer med avspilling av nedlastede filer på ps3

k1ngkong

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lastet ned en del filmer som er i xvid/dvdrip kvalitet og en del i 720p kvalitet.

Problemer er at kvaliteten på xvid filmene er fullstendig ubrukelig på min tv, men hos broren min og på hytten funker xvid uten problemer. Jeg tror det har noe med innstillingene på tv'en/ps3'en som gjør dette, men jeg har ingen anelse hva det kan være. 720p filene funker bra. Noen som vet hva det kan være?

Endret av k1ngkong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har lastet ned en del filmer som er i xvid/dvdrip kvalitet og en del i 720p kvalitet.

Problemer er at kvaliteten på xvid filmene er fullstendig ubrukelig på min tv, men hos broren min og på hytten funker xvid uten problemer. Jeg tror det har noe med innstillingene på tv'en/ps3'en som gjør dette, men jeg har ingen anelse hva det kan være. 720p filene funker bra. Noen som vet hva det kan være?

Hadde vært lettere å svare hvis beskrivelsen hadde vært mer enn "ubrukelig".

Du sier ingenting om hva slags TV du har i forhold til TV'n på hytta, hvis det er en gammel CRT på hytta og du sitter på en stor LCD hjemme så er det klart at du ser forskjell. På PS3'en er det vel et par mpeg4 "noise-rediction" options du kan tukle med. Ellers så er det alltid greit å dempe "sharpness" og "contrast" på TV'n.

Lenke til kommentar

Hei!

Ja det var litt dårlig informasjon der, beklager det.

Tv'en på hytta er en relativt gammel CRT, og en 40 tommers Samsung LCD har vi hjemme som er helt ny.

Jeg har tuklet litt med kontrasten på tv'en og det har blitt litt bedre. Den noise rediction options'en, hvor finner jeg den på ps3'en?

Endret av k1ngkong
Lenke til kommentar
Jau, men en kompis av broren min har 40" LCD og brodern sier dvdrip funker helt fint hos han. :(

Dette er smak og behag. Man må bare belage seg på å se alle kodings-artefakter mye tydligere på en LCD skjerm enn på en CRT rett og slett fordi bildet er mye skarpere.

Når det gjelder mpeg4-innstillingene så *kanskje* du finner dem under "trekant" menyen mens du spiller av film. (veldig usikker her)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...