dan83 Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) All kritikk er velkommen!! Endret 2. august 2009 av dan83 Lenke til kommentar
Inc Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Bildet 1 har stemning, men litt kjedelig. Bildet 2 har stemning + noe liv med bølgen som kommer inn og fine farger. Dette gjør det hakket bedre en bilde nr1. Desverre lider begge av for "lite som skjer" som gjør det litt for uinteressant å se på i lengden. Et alternativ er kanskje å øke fargene litt, leke litt med alternativ behandling eller la det være som det er og ikke høre på en amatør som meg Edit: du har også noe wannabe CA nederst på steinene langs kanten. Endret 2. august 2009 av Inc Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 Bildet 1 har stemning, men litt kjedelig.Bildet 2 har stemning + noe liv med bølgen som kommer inn og fine farger. Dette gjør det hakket bedre en bilde nr1. Desverre lider begge av for "lite som skjer" som gjør det litt for uinteressant å se på i lengden. Et alternativ er kanskje å øke fargene litt, leke litt med alternativ behandling eller la det være som det er og ikke høre på en amatør som meg Edit: du har også noe CA nederst på steinene langs kanten. Takk for kritikken, men ønsker ikke å manipulere bilder for å gjøre dem mer dramatiske CA? Jeg kan ikke se noe CA på bildene på min skjerm!? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Kan være gjennskin fra himmelen, men ser ut som rød/rosa/lilla kant rundt noen av steinen nede til høyre.. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 Kan være gjennskin fra himmelen, men ser ut som rød/rosa/lilla kant rundt noen av steinen nede til høyre.. Tror det er fra himmelen, ser i hvert fall ikke noe unormalt på min skjerm Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Ser heller ikke noe feil i disse bildene. Jeg ser 2 bra bilder,bra skarpe og nydelig lys. En litt annen linjetrekking kunne kanskje gjort de mer spennende,men de passer også bra sammen,bra liv i bilde 2. Teknisk vel utført, Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Her vet jeg at jeg hadde brukt adskillig lenger lukkerhastighet og forsterket fargene en del. Det er slike rennestener jeg leter etter over alt, hvor enn jeg går... Så lenge det er langs sjøen, da. Vakker location, men ikke fullt utnyttet synes jeg. Fargene var, som sagt, ikke helt spreke, og det er det som gjør et slikt bilde vakkert. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 Her vet jeg at jeg hadde brukt adskillig lenger lukkerhastighet og forsterket fargene en del. Det er slike rennestener jeg leter etter over alt, hvor enn jeg går... Så lenge det er langs sjøen, da. Vakker location, men ikke fullt utnyttet synes jeg. Fargene var, som sagt, ikke helt spreke, og det er det som gjør et slikt bilde vakkert. Lenger lukkerhastighet hadde feil eksponert bildene, jeg brukte den lukkerhastigheten som kameraet ga meg(brukte Blender modus) Hvis jeg skulle brukt lengere lukkerhatighet så måtte jeg tatt bildene senere på kvelden eventuelt!!! Når det gjelder fargene, så tror mange må lære at det er "juks" å forsterke farger osv for å få bilder til å se mer dramatiske ut !! Det mener i hvert fall jeg Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 Ser heller ikke noe feil i disse bildene.Jeg ser 2 bra bilder,bra skarpe og nydelig lys. En litt annen linjetrekking kunne kanskje gjort de mer spennende,men de passer også bra sammen,bra liv i bilde 2. Teknisk vel utført, Takk, det er derfor jeg også liker disse bildene, pgr av lyset og også stemningen=) Det hadde seff vært optimalt hvis det hadde vært litt mer dramatisk himmel osv, men jeg mener personlig at det ikke nødvendigvis må være det for at slike bilder skal bli bra Lenke til kommentar
myrk Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 "tror mange må lære at det er "juks" å forsterke farger osv for å få bilder til å se mer dramatiske ut !! Det mener i hvert fall jeg " Deler ikke din oppfatning der, men det er vel smak og behag. Ellers så synes jeg bildene er fine, kunne fått litt mer spenst med litt mer redigering, men det har du allerede presisert at du ikke driver med og det er helt ok Du kunne vel kansje fått litt lenger lukketid ved bruk av gråfilter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå