Gjest Guest_Stine_* Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Å ha partnerbytte... hva mener dere? Tror dere at folk gjør dette fordi de elsker sin partner? Hva tror dere, ja eller nei? Elsker man hveandre hvis man har partnerbytte....? Lenke til kommentar
aleks tho Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Care to elaborate? Eller er jeg stein, stokk senil? Might be Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Mener at man ikke kan elske hveandre når en har partnerbytte en eneste gang. Lenke til kommentar
eKreativ Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Dersom alle parter er komfortable med dette, så ser jeg ikke problemet. Å elske noen er et subjektivt begrep. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Folk tenner på forskjellige ting. Hadde eg sett den dama eg elsker bli pult av en anna person, så hadde det kribla andre plasser enn mellom beina. Blir egentlig kvalm av tanken. I eit forhold så er sexen noke intimt mellom 2 personer. Syns ikkje en tredjepart har noke med det å gjere. Just my two cents =) Lenke til kommentar
Cyrenia Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Jeg tror slikt skaper med problemer enn at man kommer nærmere hverandre.. Jeg hadde ikke gått med på noe sånt, tvert imot hadde jeg blitt dritsur hvis typen min hadde foreslått noe sånt.. Lenke til kommentar
kafelia Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 ja og nei. når du beskriver et så komplisert tema med 2 linjer, så er det det eneste fonuftige svaret du kan få da det alltid vil komme an på situasjonen, hvem som er involvert og hva desse føler og tenker. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Som sagt, å elske er en subjektiv ting. Men , partnerbytte er noe begge to må ønske, ikke kun en part. Er en av personene ikke komfortable med dette mens den andre presser på er det kanskje på tide å få en slutt på forholdet. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Kan begge parter skille mellom følelser og sex, så ja da er det ikke noe problem å ha partnerbytte og fortsatt elske hverandre. Hvis det der i mot bare er den ene parten som klarer dette er det mørke skyer i horisonten. Som mange andre skriver, så er det å elske et helt subjektivt begrep som blir definert av partene involvert. De aller fleste mener at sex er noe som skal være mellom to stykker og er en naturlig del av det å elske hverandre, mens andre ser på sex som kun fysisk nytelse og kan ta sexen et skritt lenger. F.eks. da ved partnerbytte, trekant, gruppesex, etc. Jeg for min del kunne aldri klart å delta i et partnerbytte. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Ehh, om begge parter er ok med det så hvorfor ikke ... Men jeg tror at det er en sånn ting som man på et rasjonelt plan godtar, men for de fleste så funker det antageligvis ikke i praksis (fordi følelsene tar styringen). Det er ikke noe i det å ha sex med noen andre som gjør det umulig å elske en, men kan ikke forestille eg at noen har sex med noen andre FORDI de elsker sin partner :S Endret 3. august 2009 av Gamlemor Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Elsker noen, partnerbytte...Får ikke helt de to tingene til å stemme...Elsker noen, lei forholdet vårt, vil prøve noe nytt, vil ikke gjøre det slutt (ivertfall ikke enda), partnerbytte...Passer bedre inn Jeg hadde aldri verden gått med på et partnerbytte, hadde nok endt med at jeg bare hadde tenkt på dama og brutt sammen...Men det er meg da! Når noen sier de elsker hverandre også har dem partnerbytte, det skurrer VELDIG for min del! Endret 3. august 2009 av Nickless Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg så et eldre par på TV som snakket om sine erfaringer i swingers-miljøet på 70- og 80-tallet. Litt ekkelt... det ikke akkurat slikt du ønsker at dine besteforeldre skal snakke om på TV (eller ellers). De hadde ihvertfall holdt sammen, men hva med verdigheten? Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 [ Nickless, jeg er helt enig med deg. Jeg kan ikke få de to tingene til å stemme heller. Jeg har hatt partnerbytte tidligere ja.... Han sier at grunnen til at han gjorde det var at forholdet vårt var dårlig uansett.... og av og til så sier han at han gjorde det fordi at jeg kun hadde hatt sex med ham, og skulle få prøve noe annet.... Men den siste kjøper ikke jeg. Jeg gjorde det fordi at forholdet var dårlig, og at jeg egentlig hadde gitt opp... men orket ikke å gjøre noe med det der og da. Paret vi møtte sa de hadde det fantastisk sammen, men enden på visen var at han ville møte meg bak hennes rygg, og sa at han måtte møte noen. Om han ikke møtte meg så måtte han møte en annen bak ryggen hennes. Også sa han at han ville prøve å finne en dame, før han forlot forholdet med henne. Så der ser dere. Jeg tror noe er galt når folk velger å dele sin drømmepartner med noen!!!! quote name=Nickless' date='03/08-2009 : 09:37' post='14147293] Elsker noen, partnerbytte...Får ikke helt de to tingene til å stemme...Elsker noen, lei forholdet vårt, vil prøve noe nytt, vil ikke gjøre det slutt (ivertfall ikke enda), partnerbytte...Passer bedre inn Jeg hadde aldri verden gått med på et partnerbytte, hadde nok endt med at jeg bare hadde tenkt på dama og brutt sammen...Men det er meg da! Når noen sier de elsker hverandre også har dem partnerbytte, det skurrer VELDIG for min del! Lenke til kommentar
Gjest p. Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg og min partner har prøvd dette selv flere ganger med stort suksess. Det er nok varierende fra mennesker til mennesker, og sitter så helt avgjort i hodet, men så lenge man klarer å skille sex og følelser så kan det fort være en reell boost for sexlivet, og også forholdet generelt. Som sagt, veldig personavhengig..noen takler det utmerket, andre ikke. Om man ikke er 100% sikker på seg selv, sin kjære, og forholdet er det ikke å anbefale. Er man det derimot anbefaler jeg det på det varmeste. Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Om man ikke er 100% sikker på seg selv, sin kjære, og forholdet er det ikke å anbefale. Er man det derimot anbefaler jeg det på det varmeste. Så du mener at dette er for folk som har 100% tillit til hverandre?! Latterlig isåfall. Lenke til kommentar
Gjest p. Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Ja utvilsomt. Hva er latterlig med det? Skal man først gjøre noe slik er man virkelig nødt for å kjenne seg selv, partneren og hva forholdet tåler. Om man ikke føler seg trygg på at den andre parten ikke vil lide av anger i ettertid, begynne å utforske på egenhånd etter en slik opplevelse, etc. så anbefaler jeg det absolutt ikke. Som sagt; hva er latterlig med at man må ha 100% tillitt til hverandre? Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Ja utvilsomt. Hva er latterlig med det? Skal man først gjøre noe slik er man virkelig nødt for å kjenne seg selv, partneren og hva forholdet tåler. Om man ikke føler seg trygg på at den andre parten ikke vil lide av anger i ettertid, begynne å utforske på egenhånd etter en slik opplevelse, etc. så anbefaler jeg det absolutt ikke.Som sagt; hva er latterlig med at man må ha 100% tillitt til hverandre? Det som er latterlig er måten du sier det på: Slik som du skriver det virker det som om de som ikke vil ha partnerbytte ikke har 100% tillitt til hverandre. Er det jeg lurer på om du faktisk sitter å påstår? Lenke til kommentar
Gjest p. Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Det er ikke det jeg mener. Jeg kom med en generell anbefaling, basert på egne erfaringer og det jeg har hørt fra andre, at hvis man først skal gjøre noe "utradisjonelt" så anbefaler jeg at man har 100% tillitt til hverandre og forholdet. Jeg vet om nok av skrantende forhold som har røket fordi man har prøvd å redde det ved å spe på litt "utradisjonelle metoder". Men for all del, dersom du selv ikke mener at det er en nødvendighget med tillitten må du gjerne for min del mene det. Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Det er ikke det jeg mener. Jeg kom med en generell anbefaling, basert på egne erfaringer og det jeg har hørt fra andre, at hvis man først skal gjøre noe "utradisjonelt" så anbefaler jeg at man har 100% tillitt til hverandre og forholdet. Jeg vet om nok av skrantende forhold som har røket fordi man har prøvd å redde det ved å spe på litt "utradisjonelle metoder". Men for all del, dersom du selv ikke mener at det er en nødvendighget med tillitten må du gjerne for min del mene det. Vel, det å ha 100% tillitt til hverandre er selvfølgelig noe som må til for at et partnerbytte skal gå i riktig retning. Men jeg for min del kunne aldri ha funnet på å bli med på noe sånt. Men vi er alle forskjellige Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 mener at alle som har partnerbytte har problemer. Paret jeg traff sa at de hadde det helt fantastisk men enden på visen er at han ikke er til å stole på i det hele tatt hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå