gard0 Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Hei alle sammen! Venligst les hele tråden Joda, jeg har nå prøvd paintball og synes det er helt topp, så jeg vil kjøpe meg utstyr og alt-ting selv. Jeg har tenkt mye på om jeg skal ha fullauto, burst og turbo, altså E-grip, eller kjøpe en helt vanlig Tippmann-markør uten noen som helst e-grip uten fullauto. Jeg har da et budsjett som tilsier at jeg skal bruke mellom 3-4000 kr, men jeg vil jo helst ha det billigst som mulig da! Derfor må jeg spør dere, dere som har peiling, om hvilken markør jeg skal ha og hvordan utstyr etc. Jeg vurderer Tippmann A-5 eller 98c. Helt 98 fordi jeg liker designet og jeg ønsket et enklest som mulig markør og rengjøre, så jeg slipper å bruke så mye tid på det. Men jeg har sett på en del av de nettbutikkene som selger markører og utstyr der 98 er nokså mye rimeligere enn nykommeren, MEN A-5 har mye mer oppgraderinger som vi kan gjøre. Som feks kolber, frontgrep, kolbe, triggere og mye mer! Derfor har jeg et stooort problem om hvilken jeg skal velge? Fullauto eller semiauto, A-5 eller 98? Min handle liste lyder følgende: - Tippmann 98c ELLER A-5 (Trenger jeg fullauto?) - M4 Kolbe - DP PRO 2000 Kuler - V-Force Armor Så spør jeg dere, igjen.. Er V-Force Armor å annbefale? Gidder ikke å bruke så mye penger på en "kul" maske som ser bra ut. Trenger bare en maske som gjør hva den er lagd for! :!: Etter senere oppgraderinger, så tenker jeg at jeg skal kjøpe en Rødpunktsikte som jeg skal plassere øverst på markøren. !! Men trenger jeg en ny Flattop rail til å sette sikte på? Har lest at vi ikke trenger dette til 98, noe som gjør at jeg kanskje velger 98.. Trenger jeg også et nyere løp til min kommende tippmann-markør? Hørt at standard-løp fra tippmann "suger hardt". Merket at Paintballnorge er den billigste nettsiden til å kjøpe markør og kolbe, luftsystem, magasiner, etc. Men skal kjøpe tilleggutstyr og klær på Game-On eller ED-Sport Les hele tråden før dere svarer! Vær så snill! Takker for ALLE svar på forhånd! TAKKER FOL ALL HJELP Lenke til kommentar
Geeek Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Du sier ikke noe om hvor du skal spille, skog eller bane. Skal du spille bane ville jeg nok gått for SP Ion. Fullauto er ikke nødvendig, og heller ikke lov i turneringer osv. Lenke til kommentar
pcpcpc Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Fullauto er absolutt ikke nødvendig. 98 Custom kan oppgraderes med det senere også om du skulle savne det. Jeg har selv 98C Pro, og noen kamerater har A5. Begge er gode markører, men A5 er noe lettere og virker noe billigere enn 98C. Du bør også sjekke ut Pro versjonen av 98C. Den har dobbel trigger, 11" løp og 21mm Weaver-rail rett ut av eska. Det betyr at du kan sette på f.eks rødpunktsikte ut å kjøpe noe ekstra. Har den selv og er kjempefornøyd! Eneste pluss ved A5 er at den kommer med Cyclone Feed som standard. Dette kan kjøpes til 98C for 595,- hos Game-on. Mvh Halvard PS: Alle deler/oppgraderinger som passer 98C passer også 98C Pro. Bare så du ikke blir forvirret EDIT: Når det gjelder maske så betaler du ikke fordi den ser kul ut, men fordi den rett og slett er skikkelig god. De dyre maskene, som f.eks Dye i4 som jeg selv har, er laget for å tåle mye bank, være gode å ha på, ha godt "field of view" og ikke minst være duggfrie! Jeg har prøvd et par slike billige og jeg skal love deg at du ikke blir fornøyd med en slik! De dugger og så ser du ingenting... Dye i4 dugger ikke. Endret 4. oktober 2009 av pcpcpc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå