Gå til innhold

PCIe Skjermkort i PCIe 2.0 slot

Anbefalte innlegg

Halloen

Venter på nytt skjermkort til den nye PCen men i mellomtiden hadde jeg tenkt å bruke det eldre X800XL skjermkortet mitt. Jeg har lest at PCIe 2.0 er bakoverkompatibel med PCIe 1.0 slik at det skulle fungere greit, men når jeg prøver å bruke skjermkortet får jeg ingen respons på skjermen (skjermen finner ikke noe signal). Har prøvd både DVI og VGA utgangen påkortet. Noen som har noen ide om hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nForce 4 til Epox i allefall har hatt litt problemer med nyere skjermkort.

Har dog i nesten alle tilfellene løst seg med å oppdatere BIOS.

Ikke helt sikker på hva du mener med det første der, men uansett....det er ihvertfall de siste driverene installert på HK. HK er et ASUS P6T Delux V2 og skjerkortet jeg prøver å bruke er et Sapphire Radeon X800XL. I teorien burde det gå, men virker som sagt ikke som om jeg får noe signal til skjermen. Er det kanskje noen instillinger i BIOS som må forandres?

Lenke til kommentar

vet du om kortet faktisk fungerer på noe annet hovedkort?

*har du koblet til strøm?

*det skal være skjermbilde på abselutt alle skjermer tilkoblet skjermkortet før det lastes skjermkortdrivere.

*sjekka me manual om det er noe du må gjøre før det fungerer med pcie 1 standarden på ditt hovedkort. (de skal være kompatible)

*vend deg me hodet mot nord og be til julenissen..

Lenke til kommentar
vet du om kortet faktisk fungerer på noe annet hovedkort?

*har du koblet til strøm?

*det skal være skjermbilde på abselutt alle skjermer tilkoblet skjermkortet før det lastes skjermkortdrivere.

*sjekka me manual om det er noe du må gjøre før det fungerer med pcie 1 standarden på ditt hovedkort. (de skal være kompatible)

*vend deg me hodet mot nord og be til julenissen..

Ja skjermkortet sitter i maskinen jeg bruker nå så det fungerer helt fint. Det krever ikke noe ekstra strøm. Jeg har sjekket i manualen men det står ikke noe om bruk av PCIe 1.0 skjermkort :/

Skulle prøvd det siste men har hørt at julenissen bare svarer rundt juletider ;)

Lenke til kommentar

Du må oppdatere signaturen din, antok du skulle sette ett 2.0 kort i den gamle nForce 4 maskinen din.

Ja, det skal funke perfekt og uten problemer i din nye maskin, MEN.

Om du ikke har ekstra strømtilkoblinger på skjermkortet så er det mulig du må ha flere kabler koblet til HK for at den skal levere nok strøm (75Watt) på PCI-E porten.

Hvilken port har du koblet kortet til forresten?

Og du har en moderne strømforsyning som har fullt ut med alle kabler som går til hovedkort? Altså ikke bare 20 pins ATX men 24 pins?

Lenke til kommentar
Du må oppdatere signaturen din, antok du skulle sette ett 2.0 kort i den gamle nForce 4 maskinen din.

Ja, det skal funke perfekt og uten problemer i din nye maskin, MEN.

Om du ikke har ekstra strømtilkoblinger på skjermkortet så er det mulig du må ha flere kabler koblet til HK for at den skal levere nok strøm (75Watt) på PCI-E porten.

Hvilken port har du koblet kortet til forresten?

Og du har en moderne strømforsyning som har fullt ut med alle kabler som går til hovedkort? Altså ikke bare 20 pins ATX men 24 pins?

Jess, skal få oppdatert den ;)

Alle kabler er koblet til HK. Det er en nyere strømforsyning med 24 pins HK power kabel + 8 pins. Så strøm burde ikke være noe problem her.

Skjermkortet er satt i den blå PCIe porten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...