Gå til innhold

Ønsker å få bredere skulder og bryst

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har utrolig små skuldere og ønsker råd om hvordan jeg kan utvide mine skulder og brystpartiet slik at det ser mer maskulint ut. Jeg lurer på om hvordan jeg skal legge opp treningen for å åpne den tettpakkede kroppen, slik at jeg får litt finere form. Jeg er 170 høy og veier 60 kg. Syns at jeg trenger litt mer form på kroppen, og ønsker å få råd om hvordan jeg bør legge opp trening. Jeg fokuserer mest på kondis og veldig lite på styrke.

Kan dere gi noen råd.

På forhånd takk. :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
når du skal bygge musker burde du MINST ha 7% kroppfett (noe som er egnetlig lite)

Hva faen? Hvorfor skal du ha minst %7 fett? Du mener vel når man skal delta i konkuranser så får man en stor plus for %7 fett.

Brede skuldre? Mener du bredere rygg? Det er det som får v-formen til å synes.

For bred rygg kan du gjøre øvelser som; nedtrekk, pull ups (love it), chin ups, markløft (egentlig best for masse på ryggen), stående roing (knallbra øvelse)

For bryst: Dips (Beste øvelsen synes jeg), Benkpress, skrå benkpress (større pecs)

Lenke til kommentar
når du skal bygge musker burde du MINST ha 7% kroppfett (noe som er egnetlig lite) Kjør også sittende roinger. bytt mellom eksplosiv trenig og kontineli. kjører det og så og si alt som har noe med overkroppen.

what? Kan du forklare det litt nærmere? for det er noe av det merkeligste jeg har hørt ...

Lenke til kommentar
Kjør også sittende roinger

Og la meg spørre, hvorfor sittende roing? Hvorfor ikke heller stående roing, du aktiverer flere muskler under stående roing enn sittende roing.

Stående roing er vel en delt øvelse, og sittende er lats? Eller kanskje er jeg rusten i anatomien.

Jeg ser også at du nevner at skråbenk gir større pecs, men det er feil. Det skråbenk gjør er å bruke pecs mindre, og mer delt.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at srkå benkpress gir større pecs enn vanlig benkpress.

Skrå benkpress: Øvre del av brystet og skuldrene

Benkpress: Hele brystkassen

Dips: Nedre del av brystet

http://www.iform.no/pub/art.php?id=1086

Ang lats, så er jeg ganske sikker på at Stående roing er en bra øvelse, har lest meg frem :)

De beste øvelse er roing og Wide grip Pull ups.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...