turak Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Hei, nylig begynnte en i familien min med en slanke kur inspirert av boken "Spis deg ned i vekt, Lett med fett - endelig slank", som til den dag i dag har vist veldig gode resultater. For de som ikke vet hva den boken handler om så er det en slanke kur som går ut på og spise mye mat fra såkalte "Animalske kilder", som da er fett holdig kjøtt, og ikke noe sukker eller stivelse. Men jeg lurte da på hvordan denne kuren ville gått sammen med trening? Lenke til kommentar
ull50kk Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Kjøtt særlig kylling er bra i forhold til trening! Mykje protein Lenke til kommentar
pfa87 Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Hei, nylig begynnte en i familien min med en slanke kur inspirert av boken "Spis deg ned i vekt, Lett med fett - endelig slank", som til den dag i dag har vist veldig gode resultater. For de som ikke vet hva den boken handler om så er det en slanke kur som går ut på og spise mye mat fra såkalte "Animalske kilder", som da er fett holdig kjøtt, og ikke noe sukker eller stivelse. Men jeg lurte da på hvordan denne kuren ville gått sammen med trening? Det går desverre ikke. Dietten du nevner kalles også Atkinson-dietten, og består av å spise proteiner og fett, og unngå karbohydratene. Dietten virker ved følgende mekanisme: ingen karbohydrater ---> lavt blodsukker ---> liten insulinproduksjon ---> kroppen går i katabolsk tilstand der fett fra fettceller og proteiner fra muskelceller brytes ned (Hormon Senitiv Lipase [HSL] stimuleres i fravær av insulin) ===> ERGO: Du går ned i vekt men putter kroppen i en katabolsk (nedbrytende) tilstand slik at fett- og muskelcellene blir programmert til å forbrennes Trening setter kroppen normalt i en anabolsk (oppbyggende) tilstand der høye nivåer av insulin og steroidhormoner bidrar til proteinsyntese (som gir vekst) i muskelcellene. Med en diett uten karbohydrater senkes insulinnivået og kroppen settes ikke i anabolsk tilstand, ergo vil ikke treningen gi effekt. Ja, kan en del biokjemi :!: Lenke til kommentar
turak Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 Men da skal vi kaste oss ut i det store ukjente havet, når jeg spør hvorfor mange rovdyr (Ulv, Tiger, løver, hyener, pumaer til og med det tidligere mennesket) sin diet består av kun kjøtt, men samtdig er dyret er dyret i veldig god form og er oftest som oftest dominerer i sitt lokale økosystem! Rent teoretisk er jo dette da et skikkerlig glipp i evolusjonen.. Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Husk at det er forskjell på å overleve og å optimalisere diett mot trening og fett%. Å sammenlikne mennesker med dyr, eller dyrearter mot andre dyrearter blir håpløst. Se på gorillaene, spiser kun bananer og er sterk som fy. Karbohydrater har sin plass sammen med trening, helt utvilsomt. Du vil prestere bedre med karbohydrater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå