TanglewoodD Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Hei. Jeg er helt fersk i dette, å kunne trengt litt hjelp. Har en splitter ny Dlink DIR-655. Jeg har prøvd å følge PortForwarding sin guide ( http://portforward.com/english/routers/por...5/Utorrent.htm) Men uten hell. Det jeg har forstått til nå : TCP/UDP er det samme - feks port 90453. "Name" bare skriver jeg inn navnet på programmet feks "Utorrent" Ip adressa blir da 192.168.0.199, etter CMD / Ipconfig å dømme. Jeg har prøvd å fylle inn dette i utorrent, for så å sjekke med "PFPortChecker" av PortForwarding, men det ser ikke ut til å være åpnet en port. Er det noen som kan forklare meg hva jeg gjør galt? Jeg ser ingen feil! Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Hvem er din ISP? Hva slags utstyr har du mellom internet od D-Link? Er utstyret i bridge modus? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 (endret) ISP antar jeg er levrandør av internetten - som er telenor. Jeg har et modem,speedtouch om jeg ikke tar feil (standard fra telenor) og D-link som router. BridgeModus? Edit : Men Speedtouchen er et modem. Det er ikke noe router. Hvordan kan jeg da sette den i såkalt bridgemodus? Edit : Speedthouch har en innebygd router ja.. Endret 2. august 2009 av TanglewoodD Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 http://www2.online.no/kundeservice/veiledninger/adsl/ Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Du har etter din beskrivelse gjort alt riktig MEN... Her er problemet ditt: Du har ikke bare èn ruter her, men 2. Altså må det forwardes i to ledd. Du virker etter beskrivelsen til å ha satt opp Dlinken korrekt, men det hjelper ikke at den videresender port 90453 dersom denne trafikken stopper opp i speedtouch ruteren og aldri når fram til Dlinken til å begynne med. Du må altså konfigurere speedtouchen også, og husk at adressen den skal sende videre til IKKE er til din PCs adresse, men til Dlinkens WAN/utside adresse, altså adressen som speedtouch ruteren har gitt til dlinken. Det er IKKE det samme som du får opp som gateway i ipconfig, for det er ruterens LAN/innside adresse (alle rutere har en adresse for utside og en for innsiden av seg selv). Adressen du skal peke til vil du kunne finne i dlinkens status oversikt, eller i speedtouchens oversikt over ting som står tilkoblet (bør jo i grunn bare være dlinken din, så det burde være enkelt å se). PS: I noen tilfeller kan du ikke nå speedtouchen gjennom dlinken din (kommer litt ann på rutermodellene), så det kan evt. være nødvendig å koble PCen direkte til speedtouchen midlertidig for å kofigurere den før du flytter ting tilbake. PS: Ville valg en port mellom 1024 - 65535 om jeg var deg. Tror noen kombinasjoner av rutere og/eller programmer kan forvirres av porter over 65535, og porter under 1024 kan komme i konflikt med andre ting som systemet ditt skal bruke. Lurer på om porter over 65535 faktisk ikke er innenfor rangen av gyldige porter... usikker på det, men velg noe lavere så unngår du problemstillingen ihvertfall -Stigma Endret 2. august 2009 av Stigma Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Yup, Speedtouchen må forwarde til routern, og routern må forwarde til PC'en din. Og husk at du må ha et program (uTorrent) som faktisk lytter på den porten og svarer slik at sider som tester om portene er åpne skal vise korrekt. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Yup, Speedtouchen må forwarde til routern, og routern må forwarde til PC'en din. Og husk at du må ha et program (uTorrent) som faktisk lytter på den porten og svarer slik at sider som tester om portene er åpne skal vise korrekt. Best i min mening å bruke Utorrents innebygde test for å sjekke dette etter du har satt opp ting, så kan du egentlig ikke gjøre så mye feil i forhold til det -Stigma Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 slå av portstyr i ruteren og bruk den som en vanlig switch. da trenger du bare å åpne porter i modemet. antar at det er mulig å slå av i ruteren din, jeg har en tådløs ruter fra netgear som er billigste sort, fugnerte uten problemer med den. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 Heisann! Har ikke fått svart, for Speedtouchen ( modemet) kræsja, hehe. Det var slik jeg trodde, at jeg måtte videreføre portinga gjennom hele. Før modemet kræsja fikk jeg lest meg til hva det var å sette ting i såkalt Bridgemode, så det gikk jo. det største problemet var at jeg ikke hadde passord og brukernavn. Så jeg fikk jo ikke satt i bridgemode. Ringte telenor, fikk passord og brukernavn og satt modem og router i PpoE og åpnet porten. Funker helt strålende bra! Tusen takk skal dere ha! : )<3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå