Gunnar323 Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Hei! Jeg er interesert i å starte et eget lite firma for miniatur figurer. Skala: 1:72 Jeg lurte derfor på om det var noen som visste hvordan man skal forme figurene. Man må først ha en protofigur som man bruker til å lage gipsformer med, men jeg er usikker på hva slags plast eller liknende man burde bruke for å forme den. Har hørt det skal gå med "green-stuff" også, men er ikke sikker. Andre opplysninger: Skal være imperial romere og gauls hovedsakelig om det har noe å si. Kan gjærne kontaktes på homail adressen: [email protected] Takk for alle svar! Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Så lenge det er massevis av allerede godt etablerte produsenter som Warhammer og sånt så vil det egentlig være nesten umulig å få til noe sånt som du vil. Bare spar deg bryet for du vil sannsynligvis bli skuffet. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Først må du finne ut hva du vil lage, fantasi? historisk? 1:72 finnes det ALT for mye av, og det er billig, ikke i det hele tatt noe å begynne med i norge. Eneste måten du kan tjene penger på miniatyres i norge er 2 muligheter. 1, lag ekstremt gode 15mm eller 28mm white metal figurer, er du en skikkelig skulputrer og lage ektremt fine figurer kan du selge dem for ca. 10kr stykke, men da må de være virklig fine 2. Lage 40-75mm figurer ment for folk som er ektremt gode til å male og lager små kunstverk ut av figurene. Igjen må du være veldig god til å lage skulpturer. Måten man lager de på er at du ha så kalt green stuff som du nevner, man lager en model i 3 ganger den størrelsen modelen egentlig blir, dette er for å få inn alle detaljer. I dag tror jeg man scaner inn modelen på en pc og lager en figur i den riktige størrelsen, som man så lager noen metal former ut av og så støper man figurene. Det hele er ganske dyrt og krever en del kapital før man begynner. men 1:72 finnes det så mye av og det er så billig at det er ikke noe poeng Lenke til kommentar
Gunnar323 Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 Takk for svarene. Det var nyttig informasjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå